Results 1 to 4 of 4

Thread: Breakpoint - cpu view

  1. #1

    Breakpoint - cpu view

    In een bepaald project (winforms) zet ik breakpoints. Breakpoints ergens in het begin van de run van de applicatie werken normaal. Maar andere die later voorkomen lijken de cpu view op te roepen. Het is dan niet mogelijk om door de code te stappen. Een enkele zeldzame keer lukt het wel.

    De pc waar het probleem zich voordoet is een nieuwe laptop alhoewel het probleem zich ook hier eerst niet voordeed. De vervangen pc had het probleem ook niet totdat ik de versie van de laptop op de oude pc zette.

    Ik heb hetzelfde project op nog 2 andere machine gerund, met op dezelfde plaats breakpoints, en dan is er het probleem van de cpu-view helemaal niet.

    Alle machines draaien win xp met alle service packs en D2005 met update1. Iemand een idee waar ik de oplossing kan vinden?

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Mijn gok:

    - Je hebt waarschijnlijk een bug die random in het geheugen schrijft, stack incl.
    - afhankelijk van wat voor exceptie je precies krijgt, en of de stack vernaggeld is, krijg je het gedrag wat je beschrijft.

    Oplossing: bug uit programma halen.

    Later toegevoegd: (Oeps, .NET. Dan is dat wat minder waarschijnlijk)
    Last edited by marcov; 20-Mar-05 at 00:26.

  3. #3
    Er zit geen fout in de applicatie die een exception veroorzaakt. Het is een aplicatie die adhv parameters gegevens uit een database haalt en een tekstbestand als output geeft. En dit werkt gewoon.
    Maar als ik door de code wil stappen vanaf een bepaalde breakpoint komt de cpu-view naar boven.

    Waar ik nu net aan denk. De pc's waar het wel lukt, hebben de architect editie. De pc waarop het niet lukt is de enterprise editie. Maar ook op deze enterprise editie heeft het wel gewerkt.

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Waar heb je het mathematisch bewijs a la Dijkstra staan dat er geen fout in zit? :-)

    Dat is natuurlijk een grapje, maar ben niet te vlug met zulke aannames. Voor de rest kan ik je niet helpen, doe niets aan dot net.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. CPU debugger verschijnt tijdens runnen in IDE
    By Hans Brenkman in forum Algemeen
    Replies: 46
    Last Post: 25-Jan-05, 09:25
  2. View your posts?
    By Lodewijk in forum De website
    Replies: 2
    Last Post: 20-Nov-04, 12:56
  3. Breakpoint zonder breakpoint
    By Tischnoetentoet in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 15-Apr-04, 17:56
  4. CPU belasting verminderen
    By grand stroumf in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 21-Sep-03, 17:29
  5. CPU temperatuur uitlezen
    By Bouncer in forum Algemeen
    Replies: 1
    Last Post: 10-Apr-03, 11:09

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •