Results 1 to 13 of 13

Thread: Printen met ASP .NET

  1. #1

    Printen met ASP .NET

    Heren en natuurlijk dames,

    We zijn bezig met het maken van een Delphi 8 ASP.NET applicatie.
    Het probleem is nu echter dat we graag wat zouden willen printen, maar er zijn geen componten beschikbaar waarmee een soort van printtemplate gemaakt kan worden.
    Het enige component wat we hebben gevonden, nl printdocument, werkt niet echt lekker.

    Kan iemand ons misschien vertellen hoe we makkelijk informatie vanuit een aantal textboxen, comboboxes en listboxen op papier kunnen krijgen.

    Alvast bedankt,
    sander

  2. #2
    Met ASP.NET maak je websites, dus ook voor het printen ben je van de browser van je gebruiker afhankelijk. Printen vanuit een browser is eigenlijk altijd een ramp, maar het kan wel natuurlijk. Maar je geeft je gebruiker dan geen 'textboxen en listboxen' maar een overzicht van de gegevens in een formaat dat makkelijk geprint kan worden. Er zijn dus inderdaad geen print controls omdat je gewoon een webpagina maakt die je gebruiker gaat printen.
    Marcel

  3. #3
    Kun je geen serverside reportengine gebruiken, die een PDF bestand maakt, dat je kunt laten zien in de browser?

    Reportmanager is freeware en kan serverside reports maken. Meer info is hier http://reportman.sourceforge.net/ te vinden

  4. #4
    Bedankt voor jullie reply.
    Marcel,
    het probleem met het maken van een overzichtelijk venster wat ook geprint moet worden is de hoeveelheid ruimte. In de breedte is er namelijk niet genoeg ruimte en daardoor valt de rechterkant nu van de pagina af als deze wordt geprint.
    Is er misschien een mogelijkheid om deze een optie mee te geven zoals fit to page?

    Benno,
    We hebben de reportengine geinstalleerd, maar dit werkt helaas alleen bij VCL.NET en niet bij ASP.NET... Zijn er misschien mogelijkheden om dit toch geinstalleerd te krijgen in ASP.NET?

  5. #5
    School.Free :) eriksk's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    - Kaapstad - Uses: Delphi 7 & Visual Studio 2003 & 2005: ASP.NET -> VB.NET
    Posts
    773
    Is Crystal reports niet iets?

    Erik

    ps: firefox print aardig goed uit zichzelf

  6. #6
    Erik,
    Crystal reports is erg duur voor het project waar we aan bezig zijn.
    En mijn aspx files zien er niet altijd even goed uit in firefox, bovendien heeft natuurlijk niet de hele wereld firefox

    Toch bedankt voor je reactie

  7. #7
    School.Free :) eriksk's Avatar
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    - Kaapstad - Uses: Delphi 7 & Visual Studio 2003 & 2005: ASP.NET -> VB.NET
    Posts
    773
    Ik heb zelf geen Delphi 8, maar ik kwam dit Rave Reporting Server tegen. Die wordt toch meegeleverd met Delphi 8...

    Rave 6.0 Report Server is a report generation and distribution technology that is separate the Rave Designer. Simply load the Rave report templates created in the Rave Visual designer on the Rave server and you are ready to go. A client running a standard browser can log on to the Rave Server via a designated URL, then choose and query the desired report. The Rave Server will render that report in HTML or PDF and send the report back to the end user so that can view it through a browser. No additional software needs to be loaded on the end user's machine.
    Helaas werkten de voorbeeldlinks niet op de Rave site

    [edit]
    mmm, mijn fout, alleen voor VCL.net (althans bij 2005, dus zal ook wel bij 8 zo zijn)
    makkelijk om wat te vinden uit het verleden bij Borland
    [/edit]
    Last edited by eriksk; 30-Mar-05 at 11:44. Reason: typo + foutje van mij :'(

  8. #8
    Siep,

    Ik doe zelf niets met D8 of .NOT dus geen idee of je er wat mee kunt. Maar FastReports3 draait in .NET en daar is ook een reportserver versie van beschikbaar. Mogelijk is dat iets om eens naar te kijken.

    Kun je anders vanuit je aspx verhaal niet tegen een applicatieserver aanpraten die voor jou de rapporten kan genereren? Ik weet van iemand in Engeland die iets dergelijks voor elkaar heeft gekregen met kbmMW als middleware. De GUI is daar ook een aspx.

  9. #9
    Benno,

    Wij gebruiken zelf ook fastreport voor onze D4 en D7 applicaties, maar volgens mij kunnen wij dat niet gebruiken voor D8 ASP.NOT.
    Ik zag wel dat het bruikbaar is in Delphi2005...

    Het genereren van rapporten via een applicatieserver zullen we gaan bekijken of dat een optie is.
    Alvast bedankt voor de ideeen!

  10. #10
    Eeeh.. het gaat me te snel Rapporten genereren op een applicatieserver? Maar hoe ga je die tonen dan? Dan kom je toch weer op HTML uit. Of inderdaad PDF, wat je een stuk meer mogelijkheden geeft.
    Marcel

  11. #11
    @Marcel
    Met een appserver heb je denk ik wat meer mogelijkheden dan met een aspx site (denk ik, ik doe nog niets met het web). En ja dan zul je op een of andere manier de respons van je appserver (het rapport) moeten tonen. Dat kan met aspx, al weet ik niet hoe (die engelse progger heeft het zo gedaan)
    Last edited by Dees; 31-Mar-05 at 08:59.

  12. #12
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by Siep
    Erik,
    Crystal reports is erg duur voor het project waar we aan bezig zijn.
    LateX is nog altijd onovertroffen in het goedkoop pdfjes maken. Vergt wel wat meer programmeren, maar is daarnaast zeer compatible.

  13. #13
    • Overbodige quotes verwijderd, zie Quoten

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Meerder paginas printen met QRrichtext
    By Tigre in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 17-Aug-02, 00:09

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •