Results 1 to 14 of 14

Thread: nieuw in het forum hoe...???

  1. #1

    nieuw in het forum hoe...???

    hallo...

    Ik vraag me af hoe je dat gedaan hebt op de index pagina, zodat iemand op het forum post dat het automatisch in de index komt.
    Want ik wil namelijk ook de active topics op mijn index hebben maar weet alleen niet hoe het moet... weet iemand misschien hoe ik dat kan fixen?

    dank u

  2. #2

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Maak een verbinding naar de MySQL database waar je forum op draait, haal de data op uit de juiste tabellen en laat 't zien


    Vraag is denk ik: hoeveel weet je van dit soort zaken af en wat voor middelen heb je op je server (CGI, PHP, dat soort dingen) ?
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    welke table moet ik pasten?

  5. #5
    ???

    ik heb dus php en asp op de bak.

  6. #6
    www.nlphp.com ?

    Dit is niet echt een plek om vragen over php te stellen denk ik... als Marcel heel vriendelijk is kan hij je misschien vertellen waar hij dit bulletin board programma vandaan heeft, maar als je het zelf wil doen raad ik je aaan eens een php-tutorial op te zoeken...

  7. #7
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Forum software: http://www.vbulletin.org/

    De posts staan in de tabel 'post' (wat toepasselijk ), daar kan je zo'n beetje alle gegevens uithalen. Als bij de post geen titel opgegeven is of je wilt de gegevens van de thread waarbij de post hoort dan kan je post.threadid gebruiken om de gegevens uit de tabel 'thread' (wow, wat een geniale naamgeving ) te halen...

    De rest is connectie maken, SQL queries uitvoeren en HTML outputten, daar zijn genoeg tutorials van dus dat moet lukken...



    Hier op NLDelphi zal het trouwens waarschijnlijk gedaan worden door een in Delphi gemaakt CGI programma
    Qui custodiet ipsos custodes

  8. #8
    En laat nou bijna alles een Delphi CGI zijn, behalve dit stukje. Op de vorige server was de CGI niet snel genoeg voor de hoofdpagina en heb ik hem dus in PHP gemaakt. Bij de verhuizing is dat gewoon zo gebleven: als het niet kapot is moet je het ook niet repareren.

    Met het kan beide: in PHP of met een Delphi CGI. Het principe is hetzelfde, de data wordt opgehaald en in HTML tabellen gegoten. Als je een gewone pagina met een Delphi CGI wilt combineren kun je dat het beste met server side includes doen.
    Marcel

  9. #9
    ey Marcel,

    zou je a.u.b dat script kunnen pasten want ik kom er echt niet uit...

  10. #10
    In het onderstaande gedeelte worden de variabelen gevuld. Deze worden
    vervolgens in een ander script naar een tabel omgezet. Maar ik denk eerlijk
    gezegd dat je zonder PHP kennis ook niet veel aan dit scriptje hebt.

    PHP Code:
    //BEGIN FORUM
    $query "select Thread.ThreadID, Thread.Title, Post.UserName from Post left
    join Thread on (Thread.ThreadID = Post.ThreadID) where Thread.ForumID in (2,
    36, 37) order by Post.dateline desc limit 0, 10"
    ;
    $result mysql_query($query)
        or die(
    "Query failed");

    $forum "<ul>";
    while (
    $line mysql_fetch_array($resultMYSQL_ASSOC)) {
       
    $username $line['UserName'];
       
    $thread $line['ThreadID'];
       
    $address "/forum/showthread.php?s=&threadid=$thread";
       
    $text $line['Title'];
       
    $text "<a href=\"$address\">$username$text</a>";
          
    $forum .= "<li>$text</li>";
    }
    $forum .= "</ul>";
    unset(
    $line);
    //END FORUM 
    Marcel

  11. #11
    Marcel dank je wel voor de script....

    Ik heb het script nou verwerkt in een tabel maar hij laat de post niet zien..

    dit is het php bestandje...:

    PHP Code:
    <?php 
    /****************************************************************************
    *                            -------------------                            * 
    *                            |    test.php     |                            * 
    *                            -------------------                            * 
    *                                                                           *
    *****************************************************************************/ 
    ?> 
    <html> 
    <head> 
    <title>Resultaten van alle topics!</title> 
    </head> 
    <body bgcolor="#336699"> 
    <center> 
    <table borderColor="#08315a" cellSpacing="0" width="752" bgColor="#7394b5" border="1"> 
        <tr> 
          <td> 
            <p style="MARGIN-TOP: 0px; MARGIN-BOTTOM: 0px; WORD-SPACING: 0px" align="center"><font face="Verdana" size="2" color="#FFFFFF">HIER 
            VIND JE DE RESULTATEN</font></p> 
          </td> 
        </tr> 
    </table> 
    </center> 
    <br> 

    <?php 
    $ServerPath 
    "config.php"
    $ServerURL "http://instructor/vbb224/upload"
    require(
    $ServerPath); 
    $db = @mysql_connect("$dbhost""$dbuser""$dbpasswd") or die("here we die at connection"); 
    @
    mysql_select_db("$dbname",$db) or die("here we die"); 
    $query "select Thread.ThreadID, Thread.Title, Post.UserName from Post left
    join Thread on (Thread.ThreadID = Post.ThreadID) where Thread.ForumID in (2,
    36, 37) order by Post.dateline desc limit 0, 10"
    ;
    $result mysql_query($query) or die("Query failed");

    $forum "<ul>";
    while (
    $line mysql_fetch_array($resultMYSQL_ASSOC)) {
       
    $username $line['UserName'];
       
    $thread $line['ThreadID'];
       
    $address "/vbb224/upload/showthread.php?s=&threadid=$thread";
       
    $text $line['Title'];
       
    $text "<a href=\"$address\">$username$text</a>";
          
    $forum .= "<li>$text</li>";
    }
    $forum .= "</ul>";
    unset(
    $line);
    ?> 

    <?php
    echo "<center><table width=\"752\" border=\"2\" bordercolor=\"08315a\" bgcolor=\"#7394B5\" cellspacing=30>"

    echo 
    "<tr><td><p style=\"word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0\"> 
    <font face=\"Verdana\" size=\"2\"><a href=\"
    $ServerURL/showthread.php?s=&threadid=$thread\" target=\"_blank\">$k</a></p></td></tr> 
    "
    ;
     

    echo 
    "</font></table></center>" 
    ?>

    <br> 
    <center> 
    <table borderColor="#08315a" cellSpacing="0" width="752" bgColor="#7394b5" border="1"> 
        <tr> 
          <td> 
            <p style="MARGIN-TOP: 0px; MARGIN-BOTTOM: 0px; WORD-SPACING: 0px" align="center"><font face="Verdana" size="2" color="#FFFFFF">Script made by -=real-one=-</font></p> 
          </td> 
        </tr> 
    </table> 
    </center> 
    </body> 
    </html>
    Zie je hier misschien een fout zodat die het niet doet?
    En moet ik trouwens ook een nieuwe table maken voor deze script...??

  12. #12
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Veldhoven
    Posts
    280

    forum in php??

    Kennelijk is door de bouwer van dit geheel een afzonderlijk forumprogramma (vbulletin) gekocht en geimplementeerd. Maar waarom wordt dat dan in php gedaan? Wat is er mis met Delphi en html?
    PHP of ASP of whatever betekent toch ook weer een nieuwe taal die begrepen en geleerd moet worden (of andersom). Of is het alleen maar "gemakzucht" om een kant en klaar programma te kopen?
    PHP installeren is ook nog niet eenvoudig (voor mij dan). En als ik het goed begrepen heb, moet ik PHP dan ook nog installeren op de server.
    Eigenlijk wil ik wel graag een forum, maar dan bij voorkeur toch eentje die ik in mijn cgi-applicatie kan opnemen, zonder dat ik opnieuw een taal moet leren. PHP, ASP, vB er wordt van programmeurs nogal wat gevraagd.
    Of ben ik gewoon hopeloos ouderwets?

  13. #13
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269

    Re: forum in php??

    Originally posted by Jan
    Kennelijk is door de bouwer van dit geheel een afzonderlijk forumprogramma (vbulletin) gekocht en geimplementeerd. Maar waarom wordt dat dan in php gedaan? Wat is er mis met Delphi en html?

    Er is 1 ding mis met Delphi: het draait alleen op Windows. Natuurlijk heb je nu ook Kylix, maar de ondersteuning van dit soort scripts is nog steeds beperkt, terwijl PHP 4 makkelijk en veilig is voor de host. En HTML telt niet eens mee, die wordt bij zowel PHP als Delphi als elke andere webtaal gebruikt voor de output...


    Als je een forum wilt die je in je CGI kan opnemen of als Delphi CGI draait is er vaak maar een oplossing: zelf bouwen.
    Qui custodiet ipsos custodes

  14. #14
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Veldhoven
    Posts
    280
    Daar ben ik dan mooi klaar mee.
    Enfin, ik ben al het hele weekeinde aan het zoeken naar oplossingen (hoe, wat, waar en vooral: welke database, want dat schijnt ook nog belangrijk te zijn). Voorlopig ben ik dus van de straat af.

    Ik heb wel een voordeel Alle clienten draaien onder exact dezelfde systemen.

    Jan

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 34
    Last Post: 18-Dec-03, 00:23

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •