Results 1 to 7 of 7

Thread: Filtermogelijkheden

  1. #1
    TCrapCodeProducer JackBigMac's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,293

    Filtermogelijkheden

    NLDCDSViewer heb ik uitgebreid met een filtermogelijkheid. Je geeft de veldnaam, de beginwaarde en de eindwaarde op. Je kan dit voor verschillende velden doen.

    Ook is een melding 'Component already exists' opgelost. Deze kwam als je een cds opende als je al een andere cds open had staan.

    In de zip staat het project, dus ff comparen dan zie je de wijzigingen.

    Er zijn nog wel to-do's ontstaan:
    - Als je de sortering van je data wijzigt, is je filter niet meer van toepassing omdat de IndexName van de clientdataset verandert.
    - De filters zijn nu case sensitive, misschien wil je dat niet altijd.

    In één der moteratoren zal de wijzigingen wel doorvoeren.
    Attached Files Attached Files
    It is in change that we find purpose.

  2. #2
    Ook is een melding 'Component already exists' opgelost. Deze kwam als je een cds opende als je al een andere cds open had staan.
    Die fout zit niet meer in de versie van FreeVCS. Je krijgt alleen nog de melding, als het programma een label wilt aanmaken op een Field met dezelfde naam.

    Ik heb het Filter wat omgebouwd. Ik vond jou manier niet echt handig. Het drie keer doorlopen van een DataSet? Waarom heb je in dit geval niet gebruik gemaakt van de Filter Method?

  3. #3
    TCrapCodeProducer JackBigMac's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,293
    Ook goed. Het drie keer doorlopen is bijna tijdloos als elk filter één regel voorstelt. Ben benieuwd hoe jij het gedaan hebt. Hoe kom ik bij FreeVCS?
    It is in change that we find purpose.

  4. #4

  5. #5
    TCrapCodeProducer JackBigMac's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,293
    Euh... Zitten in deze versie filtermogelijkheden? Ik kan ze niet vinden...
    It is in change that we find purpose.

  6. #6
    Dit al gelezen? Ik heb even geen delphi bij de hand die het kan compileren, maar ik zie in de zip wel FilterFormU.pas, dat is het form waar je het filter op kunt instellen.

  7. #7
    Het filter kan nu ook gecleared worden. Dit houdt in dat alle Active filter-regels op non-actief kunnen worden gezet. En de dataset weer in beginstand zal worden getoond.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •