Results 1 to 7 of 7

Thread: WebDelphi: Database koppelen aan het web - Bladeren in een tabel

  1. #1

    Lightbulb WebDelphi: Database koppelen aan het web - Bladeren in een tabel

    Quoted From WebDelphi: Database koppelen aan het web - Bladeren in een tabel:
    We gaan dus de gegevens van de parts tabel publiceren. Voor het publiceren moet als eerste weer een nieuwe Action worden aangemaakt, deze krijgt als PathInfo /PartsList. Vervolgens komen we een nieuw component tegen: de TDataSetTableProducer. Dit component heeft als input een dataset en genereert van deze dataset een HTML tabel. Dat is precies wat we willen, we willen immers onze tabel in eerste instantie laten zien. Plaats dus een TDataSetTableProducer en koppel deze via de DataSet property aan de zojuist gemaakte query. Let op: we hebben hier dus geen datasource gebruikt zoals we in een traditionele databaseapplicatie gedaan zouden hebben. Bij een webapplicatie slaan we deze tussenstap over. Open nu je query (Active op true) en dubbelklik op je producer component, je komt dan in de HTML table designer.
    Toen ik "Active op true" moest zetten kreeg ik een venstertje waar ik user en password moest intikken . Waar moet ik die vandaan halen?

    Laters! Karel

  2. #2
    Hoi Karel,

    Het ADOConnection component heeft een property LoginPrompt, deze moet je op false zetten, dan wordt er geen username/password meer gevraagd.

    Ik zal in het artikel een regeltje toevoege, bedankt,
    Marcel

  3. #3
    Hey Marcel,

    Bedankt voor je aandacht/antwoord!
    Last edited by KaRelaxed; 04-Jul-01 at 09:27.

  4. #4
    Ha ! Shit man!

    Nu krijg ik weer een "Fout melding": Attach file = ErrorMsg.gif!


    Later, Karel
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	errormsg.gif 
Views:	356 
Size:	20.4 KB 
ID:	14  
    Last edited by KaRelaxed; 04-Jul-01 at 09:29.

  5. #5
    't was even zoeken naar je vraag tussen al die plaatjes
    Wat heb je bij je TADOConnection ingevuld?
    Marcel

  6. #6
    Ik heb m'n banner al bij alle berichten vervangen door een url, !

    Hey, Sorry dat ik weer een plaatje gebruik , dit doe ik omdat ik dat makkelijker vind dan overschrijven en het heeft dezelfde grootte van formaat dan dat het getyped zou zijn, Nogmaals sorry !
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	tadoconnection.gif 
Views:	378 
Size:	27.1 KB 
ID:	15  

  7. #7
    Hoi Karel,

    Geen probleem, deze plaatjes maken je probleem duidelijk, mijn opmerking ging over die andere die je inmiddels hebt verwijderd.

    Je hebt bij je ADOConnection nog niet aangegeven met welke database je verbinding wilt gaan maken. Dat doe je in de Connection property. In mijn geval heb ik daar DBQ=d:\www\nldelphi.com\database\dbdemos.mdb;DRIVE R={Microsoft Access Driver (*.mdb)} ingevuld, maar je kunt je string zelf opbouwen door dubbel te klikken op de property.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •