Results 1 to 6 of 6

Thread: DB-programm zonder BDE/ADO en database ?

  1. #1

    Question DB-programm zonder BDE/ADO en database ?

    Hoi,

    ik maak gebruik van een stamboomprogramma dat door enkele vrijwilligers in elkaar gezet (ik weet niet of dit in Delphi of in VB is gemaakt) waar heel veel data wordt opgeslagen. Dit zal wel in tabellen opgeslagen worden, maar je ziet geen bestanden met extensies die duiden op database-files.

    Mijn vraag is nu :
    hoe maak een dergelijk programma met database(s) waarvoor ik bij installatie bij iemand geen BDE e.d. hoef te installeren, en ook geen Access o.i.d. nodig heb ?

    gr.
    Hans

  2. #2
    Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    barendrecht
    Posts
    64
    hoi,

    als ik het goed begrijp is je vraag eigelijk hoe je een database kan aanmaken zonder de bde of acces of iets dergelijks te installeren.

    Ik zelf gebruik hier voor meestal een clientdataset component.

    hiermee kan je vooraf je database tabellen definieren en naderhand runtime aanmaken en opslaan in een bestand.

    Het bestand kan je dan een willekeurige extensie meegeven bv .art voor artikelen en .klt voor klanten etc..

    ik zelf gebruik deze opzet om zonder te veel poespas een dabase aan te maken van al mijn cd-roms en cd's.

    Op dit moment zo'n 5000 records.

    zonder al te grote snelheids problemen. de applicatie en de database bestanden staan dan wel op dezelfde PC..

    *lojo

  3. #3
    Je kunt op allerlei manieren 'gefopt' worden, misschien zijn het wel gewoon DBase bestanden, maar met een andere extensie.
    Marcel

  4. #4
    Ik wil niet teveel poespas bij het installeren van mijn 'database-programma' op een andere computer. Ik zou het volgende willen : kopieer de complete directory op een CDROM, zet deze bij de gebruiker op de pc en de boel werkt.

    Hans

  5. #5
    Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    barendrecht
    Posts
    64
    Hoi,

    zie mijn vorige reply...

    met als enige uitbreiding dat je de midas.dll mee moet.

    hiermee kan je dus zonder poespas een database programmatje maken.

    Ik weet niet geheel zeker of het in iedere versie van delphi zit (de enterprise versie wel).

    Let wel op dat je in sommige gevallen een licentie nodig hebt, maar als je de database alleen lokaal benaderd niet.

    database+midas.dll+apllicatie op een machine -> geen licentie.

    kijk anders eens hier

    suc6...

  6. #6
    Zie ook deze thread met een aantal suggesties.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. DBGrid vullen zonder database
    By Bouncer in forum Databases
    Replies: 4
    Last Post: 16-Jul-04, 09:49
  2. database uitlezen zonder odbc koppelingen
    By knight in forum Algemeen
    Replies: 5
    Last Post: 22-Feb-02, 14:02
  3. Replies: 3
    Last Post: 26-May-01, 01:10

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •