Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 18

Thread: Image van server naar client

  1. #1

    Question Image van server naar client

    Ik bereid een grafiek voor op de server met alle gegevens die de client nodig heeft en dan wil ik die afbeelding doorgeven naar de client. De server is windows forms en de client is een ASP pagina, dit alles in Delphi 2005.NET. Vraag is natuurlijk hoe krijg ik die afbeelding bij de client?

    Ik was eerst aan het denken om via blob de afbeelding in een dataset te stoppen en zo door te geven maar ik weet niet hoe ik een dataset kan doorgeven naar de client.
    Misschien is er ook een andere betere manier om dit op te lossen?

  2. #2
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Door te streamen?
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  3. #3
    streamen is een mogelijke oplossing maar hoe krijg ik deze stream dan op de client applicatie?

    Ik ben nog vrij nieuw in delphi dus sorry als ik wat veel vragen stel...

  4. #4
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Vanuit je WinForm applicatie, ofwel met
    1) HttpWebRequest en .Method = "POST"
    2) WebClient en .UploadData
    Ik heb beiden met succes toegepast op (classic) ASP, alleen nooit met images. Ik vermoed echter dat dat moet kunnen door in ASP dan weer gewoon naar de browser te streamen.

    Wat me niet duidelijk is: is die ASP classic, of ASP.NET?
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  5. #5
    Het grote verschil tss classis en .NET is dat de .Net componenten gebruikt worden en die van de classic asp worden vervangen. Met als grote voordeel dat eenmaal je .Net kent je in andere programmeertalen makkelijker je weg vindt maar waarschijnlijk ook daarom dat ik httpwebrequest en webclient niet vind...