Results 1 to 15 of 15

Thread: DeX?? buglist....

  1. #1
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212

    DeX?? buglist....

    ik krijg de eerste keer dat ik opstart mooi alleen een van de laatste berichten te zien, maar een minuut later krijg ik te zien dat er 1248 nieuwe berichten zijn. ik krijg echter geen andere berichten erbij in de client...

    als ik in het instellingen scherm op skins druk en dan preview verschijnt er een popup met een schijnbaar willekeurig aantal posts, klopt dat?



    suggestie(s):

    1 instelling om ofwel een taskbarbutton ofwel een trayicon ofwel beide weer te geven. en dan voor een actieve en een geminimaliseerde staat verschillende instellingen...

    2 de melding over 30 secs geleden ophalen enzo, kun je misschien niet beter iets maken dat je toch al kunt opgeven wat je wilt (ophalen vanaf...) en dan een melding geven dat het pas bij de eerste mogelijkheid (over 30 secs) zal worden opgehaald ivm serverload. op die manier hoef je niet iedere keer te gokken wanneer die 30 secs voorbij zijn en je wel die optie kan doen...
    wat je ook kan doen bedenk ik me is gewoon de eerte 30 seconden de knoppen voor ophalen disablen met een melding in de statusbar dat het ophalen gedisabled is voor de komende X seconden

    3 een popupmenu over de berichten tree om een thread aan de favorieten toe te voegen, te verwijderen of op te halen, je kent het wel.

    4 als je op een favorieten topic klikt, alle posts in dat topic neerzetten in de treeview, ipv de normale view...

    5 op het moment dat een genegeerde persoon een topic start, wel die topicnaam neerzetten, maar niet die post ofzow, dan zie je in ieder geval wel dat er een nieuw topic is...

    6 misschien op de nodes die children hebben(forum en thread) een subitem dat aangeeft hoeveel posts dat kreng bevat... (later misschien uit t breiden toto hoeveel er al vanaf het begin zijn gepost, maar voorn u gewoon hoeveel er in de tracker staan...


    verdere opmerkingen:

    mooi progseltje en die gaat het vrij snel winnen van dex denk ik (sorry marcel :-( )

    ik heb hier niet gelet op eventuele beperkingen van de server dus dat moet je maar ff om mijn oren gooien als er iets tussen zit dat niet mogelijk is...

    keep up the marvelous work...
    Last edited by walterheck; 14-May-02 at 00:21.
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    1. Goed idee, komt er zeker in.
    2. Komt er ook zeker in.
    3. Die snap ik niet helemaal. Een favoriete topic in de tree? Dat wordt vrij lastig aangezien van de favorieten alleen de titel en thread id worden opgeslagen...
    4. Zal niet zo'n probleem zijn denk ik (lang leve een virtual tree die alle data at runtime opvraagt )



    Blij dat het nog geen echte bugs zijn maar meer suggesties, ik zal ze uiteraard zo snel mogelijk in gaan bouwen...



    Oja, was ik bijna vergeten dat ik zelf ook nog een 'Expand all nodes' optie erin wil, dus als iemand die suggestie heeft, het staat al op de lijst
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    psycho, ik heb de suggesties genummerd maar er zijn er bij gekomen dus ik denk dat de nummering van jou niet meer klopt... (sorry)

    en ja, bugs kan ik zo snel niet vinden, dit was wat ik bedacht in de eerste vlugge scanning van de opties die je client biedt. bugs komen (hopelijk niet) later nog aan het licht.

    wat ik me net bedenk: misschien is het ook wel handig om een optie te maken om het ip van nldelphi in te geven en te gebruiken ipv de dns, aangezien het netwerk op mijn werk zo brak is dat het geen dns kan resolven. (ik weet dat dit een beetje de verkeerde manier van oplossen is, maar het zou anderen eventueel ook kunnen helpen....)
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  4. #4
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    suggesties (2):

    7: een optie om te stoppen met updaten zonder dat je hoeft af te sluiten. ik wil namelijk over stappen van dex naar dex??, maar dan zou dus in dex ook zo'n optie erg handig zijn. dus in het geval dat iemand hetzelfde heeft bij jouw client (hetzij om een andere reden) is dat wel handig
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  5. #5
    Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    barendrecht
    Posts
    64
    he hallo,

    ziet er goed uit die dex??.

    Geen ide bugje's meer

    1) suggestie , bij binnenkomend message in een thread dan de thread weer als ongelezen zetten er kwam er een binnen en kon niet zo gauw zien waar door de popup te lezen.. popup was weer weg... ik dex?? op de voorgrond gebracht en....

    moest alle threads door om te zien dat het mijn eigen client test was

    moet ik mezelf ook maar negeren

    maar verder OKI DOKI


    *lojo

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Goed, ik zal de nieuwe suggesties ook maar even afwerken en eventueel eigen commentaar erbij zetten:


    walterheck: tray icon / taskbar

    Daar valt inderdaad wat voor te zeggen. Het heeft geen prioriteit voor mij, maar je zal deze feature in de toekomst best nog tegenkomen...


    walterheck: gefilterd persoon wel de thread laten zien

    Daar ben ik het niet mee eens, de bedoeling van filteren is juist dat je die persoon helemaal niet tegenkomt, een lege thread zonder posts zou dan verwarrend overkomen. Dat betekent ook indirect dat je al je eigen threads bovendien weer tegenkomt, veroorzaakt uiteindelijk alleen maar meer overlast dan gemak. Het principe van het hele tree-systeem: geen children, weg parent. (zodoende verdwijnt ook een thread als je de laatste post wist, vind het eerlijk gezegd wel prettig )

    En beperkingen van de server zijn op zich redelijk beperkt , het enige is met die favorieten: de server heeft geen optie "haal alles binnen uit deze thread", alleen een optie "haal alles binnen vanaf de opgegeven datum".

    Which reminds me, Marcel, er zat een bug in m'n client voordat ik 'm releasede die de datum op 2004 zette, daardoor kreeg ik een Internal Server Error. Misschien handig om dan een andere error code te returnen (ik heb nl. nog geen check ingebouwd of de user bij 'Ophalen vanaf' een datum in de toekomst invult, dat valt dan overigens nog steeds te faken door de Windows tijd vooruit te zetten)


    walterheck: IP ipv hostname

    Misschien. Heeft nog even geen prioriteit eerlijk gezegd aangezien zonder DNS zowiezo internetten moeilijk wordt. Bovendien weet ik niet of nldelphi op een shared hosting zit, dus dan zou ik een Host header mee moeten sturen, dus IdHTTP moeten hacken voor zover ik weet, en wegens de vele updates die ik van de CVS vandaan haal heb ik daar nog even geen trek in ...


    walterheck: checken annuleren

    No problemos, die bouwen we er wel bij



    *lojo: markeer thread als ongelezen bij nieuw bericht

    He, typisch, dat heb ik juist WEL ingebouwd namelijk. Misschien de eerste bug, ik zal het in ieder geval even onderzoeken.

    *onderzoekt*

    En jawel, de eerste bug! Van harte gefeliciteerd, u wint een geheel onverzorgde voetreis naar disneyland florida

    [edit] he, sinds wanneer doet de img tag het niet meer? [/edit]


    Zal waarschijnlijk direct IsRead ingesteld hebben in plaats van MarkRead() aan te roepen, die markeert de parent namelijk wel goed... enfin, moet te fixen zijn
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212

    jeuj, post 12001 !!!

    Originally posted by PsychoMark

    walterheck: gefilterd persoon wel de thread laten zien

    Daar ben ik het niet mee eens, de bedoeling van filteren is juist dat je die persoon helemaal niet tegenkomt, een lege thread zonder posts zou dan verwarrend overkomen. Dat betekent ook indirect dat je al je eigen threads bovendien weer tegenkomt, veroorzaakt uiteindelijk alleen maar meer overlast dan gemak. Het principe van het hele tree-systeem: geen children, weg parent. (zodoende verdwijnt ook een thread als je de laatste post wist, vind het eerlijk gezegd wel prettig )

    En beperkingen van de server zijn op zich redelijk beperkt , het enige is met die favorieten: de server heeft geen optie "haal alles binnen uit deze thread", alleen een optie "haal alles binnen vanaf de opgegeven datum".

    Which reminds me, Marcel, er zat een bug in m'n client voordat ik 'm releasede die de datum op 2004 zette, daardoor kreeg ik een Internal Server Error. Misschien handig om dan een andere error code te returnen (ik heb nl. nog geen check ingebouwd of de user bij 'Ophalen vanaf' een datum in de toekomst invult, dat valt dan overigens nog steeds te faken door de Windows tijd vooruit te zetten)
    ik zei het omdat ik het wel fijn vind om een nieuwe thread toch al te zien in de tracker. het is inderdaad wel een beetje raar als je dan een lege thread tegen komt.
    maar misschien dan gewoon een optie om lege threads wel of niet te laten staan...

    over die favorieten: ik dacht dan ook meer aan om alle posts die vanaf dat moment binnenkomen bij die favoriet op te slaan. en voor Marcel: we missen een optie om alle posts van een thread binnen te halen :-)

    Originally posted by PsychoMark
    walterheck: IP ipv hostname

    Misschien. Heeft nog even geen prioriteit eerlijk gezegd aangezien zonder DNS zowiezo internetten moeilijk wordt. Bovendien weet ik niet of nldelphi op een shared hosting zit, dus dan zou ik een Host header mee moeten sturen, dus IdHTTP moeten hacken voor zover ik weet, en wegens de vele updates die ik van de CVS vandaan haal heb ik daar nog even geen trek in ...
    da's nou juist het vreemde, ik kan dus wel gewoon internetten vanuit iexplorer en ook msn werkt, maar wel alleen vanuit msn messenger/.net messenger maar weer niet vanuit trillian ???
    en euh.. ik kan ook gewoon het ip in de hosts file zetten. als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om ff nldelphi te pingen dan kan ik dat ff doen, want pingen werkt weer niet ???
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    MSN Messenger heeft 2 systemen; hostname (messenger.hotmail.com als ik het goed heb) en een IP adres, staan in je registry, vandaar dat MSN vaker wel werkt.


    Code:
    C:\>ping www.nldelphi.com
    
    Pinging www.nldelphi.com [212.19.208.202] with 32 bytes of data:
    
    Reply from 212.19.208.202: bytes=32 time=10ms TTL=123
    Reply from 212.19.208.202: bytes=32 time<10ms TTL=123
    Reply from 212.19.208.202: bytes=32 time=10ms TTL=123
    Reply from 212.19.208.202: bytes=32 time=10ms TTL=123
    
    Ping statistics for 212.19.208.202:
        Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
    Approximate round trip times in milli-seconds:
        Minimum = 0ms, Maximum =  10ms, Average =  7ms
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    barendrecht
    Posts
    64
    suggestie

    als je met de rechter muis toets op een thread zou kunnen staan en zo de thread kan verwijderen en/of als gelezen zetten.

    /EDIT

    had walter al zoiets genoemd geloof ik??
    /EDIT


    met een klik alle threads uitvouwen en inklappen?





    En jawel, de eerste bug! Van harte gefeliciteerd, u wint een geheel onverzorgde voetreis naar disneyland florida
    en kom je die dan persoonlijk te voet afleveren of moet ik hem te voet op komen halen

    *lojo

  10. #10
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Je mag 'm af komen halen


    Rechtermuisknop -> komt een popup menu, zie suggestie van walterheck.
    Alle threads uitvouwen -> zie 2e post in deze thread, 1e van mij, daar heb ik die opmerking ook al gezet
    Qui custodiet ipsos custodes

  11. #11
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ok, ik win de tweede reis, ik heb een bugmelding op m'n eigen programma


    Af en toe krijg ik heel spontaan 'DeX2.exe has generated errors', ik vermoed dat dit in de client thread gebeurd aangezien het net gebeurde terwijl ik absoluut niks met DeX?? deed, waar het probleem echter zit weet ik nog niet, eerst maar even testen als ie onder Delphi draait, anders Overseer code erin gaan stoppen...
    Qui custodiet ipsos custodes

  12. #12
    Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    barendrecht
    Posts
    64
    geen problemen hiermee tot nu toe.

    geen 'generated errors' onder win98se

    Ok, ik win de tweede reis, ik heb een bugmelding op m'n eigen programma
    ga je nu zekers vertellen dat de tweede prijs was....

    geheel verzorgde vliegreis naar disneyland florida


    *lojo

  13. #13
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269

    Re: DeX?? buglist....

    Ben nu bezig wat features in te bouwen en had deze nog niet gelezen:


    Originally posted by walterheck
    als ik in het instellingen scherm op skins druk en dan preview verschijnt er een popup met een schijnbaar willekeurig aantal posts, klopt dat?

    Ja, dat klopt.


    En dat je de tweede keer ineens 1248 posts krijgt is helemaal vreemd, nog nooit gezien...


    [Edit]

    En ik zie net je subject 'jeuh post 12001', de grap is, post nummer 12.000 staat ook op mijn naam, in de XML Client test thread
    Last edited by PsychoMark; 14-May-02 at 20:16.
    Qui custodiet ipsos custodes

  14. #14
    Een schoonheids foutje.
    Als je een favoriet toevoegt en later weer verwijder komt hij toch na het opnieuw starten van dex?? terug.

    Groetjes Greta.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  15. #15
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik had inderdaad al de 'verwijderen bij openen' optie, maar als gelezen markeren is inderdaad ook een heel goed idee, ik zet het op de lijst!
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Dex?? Skin Troubles
    By Rob Bos in forum DeX??
    Replies: 17
    Last Post: 26-Aug-03, 09:58
  2. DeX?? naamswijziging
    By PsychoMark in forum DeX??
    Replies: 4
    Last Post: 30-Oct-02, 11:09
  3. Hoe maak ik een DeX?? skin?
    By PsychoMark in forum DeX??
    Replies: 0
    Last Post: 08-Aug-02, 00:16
  4. een extraatje aan DeX??
    By SvG in forum DeX??
    Replies: 9
    Last Post: 13-Jun-02, 12:36
  5. DeX?? meerdere keren opgestart
    By SvG in forum DeX??
    Replies: 1
    Last Post: 20-May-02, 22:59

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •