Results 1 to 5 of 5

Thread: delphi-programma's

  1. #1

    Question delphi-programma's

    Hallo allemaal,

    Wie heeft er de laatste tijd voor zichzelf nog grappige programma(-tjes) gemaakt?
    ben benieuwd wat voor programma's

    Als je iets heb gemaakt, stuur het dan ff op naar joost.van.poppel@quadcore.nl

    grtz

  2. #2
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199

    Question Programmaatjes

    Porgrammaatjes opsturen? Wat wil je er mee dan?
    Maar ik heb net een paar dagen geleden even een programmaatje in elkaar geflanst dat digitale foto's die in een directory als diashow laat zien.
    Verder ben ik bezig met een order-, klanten- en voorraadadministratie. UI in Delphi, RDBMS: SQL-Server.

    Wou je nog meer weten?
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  3. #3
    Member
    Join Date
    Jul 2001
    Location
    Buggenhout
    Posts
    44
    Ik lees dat je een SQL server applicatie aan het maken bent,
    mischien weet je hier raad over: Ik heb een topassinkje gemaakt die een controle uitvoer van uitgevoerde jobs binnen sql server.
    Bij het runnen op mijn pc werkt dit uitstekend maar wanneer ik dit programma op een andere (gelijk welke) pc zet zonder Delphi krijg ik een foutmelding op de BDE engine. Kan jij me niet zeggen wat ik verkeerd doe?

  4. #4
    Dan is waarschijnlijk op die computer de Borland Database Engine (BDE) niet geïnstalleerd. Er zit een Install Shield express bij Delphi waar je ook de optie hebt om de BDE erbij de installeren. Ik zou dit even proberen en kijken of het dan werkt. Standaard is dit ook niet geïnstalleerd dus zal ut bij het installatieprogramma moeten, mischien dat daar de fout ligt?
    Lynx,
    www.animals.nl

  5. #5
    Member
    Join Date
    Jul 2001
    Location
    Buggenhout
    Posts
    44
    Bedankt voor de info ik heb dit geprobeerd en inderdaad ik kan de BDE mee installeren.
    Nu nog enkel uittesten.
    Waar ik ook verveeld mee zit is type converties met sql server
    de systeem tabellen bij deze gebruiken eigen types zoals uniqueidentifier en sysname sysname is nvarchar en de andere een longinteger denk ik. via Ttable kan ik deze types niet converteren naar een DBgrid of zo dit lukt alleen met cast via sql
    zijn daar andere middelen voor?
    Ik ben nog niet helemaal ingeburgerd in Delphi maar wil in deze taal wel veel beter worden
    Als je nog tips hebt mag je die gerust terug mailen

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Layout programmas in delphi
    By Zimon in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 03-Nov-04, 23:23
  2. Replies: 67
    Last Post: 15-Jun-04, 12:32

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •