Results 1 to 4 of 4

Thread: khe

  1. #1

    Question khe

    Hallo iedereen,

    ik ben nog stteds niet verder geraakt met mijn probleem naar acces 97.
    We hebben 2 grote bestanden in acces, 200Mb en 13mb.

    Bedoeling is hetvolgende : via een dbcombobox selecteer ik op welke item ik wil zoeken (vb op naam, op gemeente, op vertegenwoordiger...)

    vervolgens in een dbedit tikken we de naam in waarop we willen zoeken.
    Bij een klik op de knop 'zoek' moet er dan gezogd worden in de tabel van 13mb en moeten de resultaten in tabelvorm verschijnen. bij de selectie van een bepaalde klant in de dbgrid moet in een andere dbgrid de lijst verschijnen met de contactpersonen van die klant (deze info staat in hetzelfde bestand).

    De bovenvermelde bestanden staan op onze server in NT en wordt geraadpleegd door +/-100 mensen. Welke componenten gebruik ik het best, welke techniek (ADO,...). Het programma moet draaien onder Windows NT. Maakt dit enig verschil uit naar de techniek die je gebruikt?

    graag een antwoordje
    Khe

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    http://www.nldelphi.com/Forum/announ...p?s=&forumid=2

    Daarnaast is er ook nog een 'database' forum...



    De techniek maakt volgens mij wel degelijk uit, afhankelijk van wat de eindgebruiker aan spul op z'n pc heeft staan zal je ADO moeten installeren om verbinding te maken met de server. Of er nog andere technieken zijn om een MS Access DB te accessen, geen idee, dus voorderest kan ik je niet helpen met je vragen... maar zoals ik zei, probeer het in het database forum liever, daar zullen de database experts het meer waarderen

    Overigens, als er 100 mensen toegang moeten hebben tot de database is het misschien handiger om op zoek te gaan naar een echte server (Interbase, MS SQL, MySQL, noem ze maar op), de meeste kan je vanuit delphi benaderen zonder grote installaties en ik weet van Interbase dat ie geen externe bestanden nodig heeft als je de juiste componenten gebruikt...
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    p: interbase heeft in ieder geval de gds32.dll nodig om te connecten. verder kun je voor acces ook een bde connectie gebruiken en ook een odbc is mogelijk...

    voor de hoeveelheden dat die jij noemt is access eigenlijk al niet echt meer geschikt. zoals p al zei: ga lkiever kijken naar een interbase of MS SQL Server (grote broertje van access). als je nog vragen heb horen we het wel...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  4. #4
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    In ieder geval is een van de eerste dingen die je moet doen de DBEdit vervangen door een 'gewone' Edit. In het OnChange hiervan (of na een druk op het zoekknopje) kun je dan in je DB laten zoeken.

    Ik zou in ieder geval proberen gebruik te maken van ADO omdat de BDE een aflopende zaak is.

    Voor het tonen van contactpersonen bij een klant kun je gebruik maken van een Master-Detail relatie. Je gebruikt hiervoor een tweede dataset waarvan je de mastersource zet op de datasource van de eerste dataset. Dan nog even de masterfields aangeven en alles gebeurt automagisch!

    Succes.

    En inderdaad zoals al gezegd is, ik zou eens kijken naar SQL-server. Je bestand begint aardig groot te worden voor Access, net als het aantal gebruikers! Voordeel van SQL server ten opzichte van de andere genoemde alternatieven, is dat je de Access DB erg simpel over kunt zetten naar MS SQL Server.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. mailen via notes
    By khe in forum Algemeen
    Replies: 7
    Last Post: 04-Sep-03, 14:36
  2. Bestand over netwerk exclusief openen
    By khe in forum Algemeen
    Replies: 7
    Last Post: 13-May-03, 23:21

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •