Results 1 to 5 of 5

Thread: Hele records in 1 keer overzetten in andere IB database

  1. #1

    Angry Hele records in 1 keer overzetten in andere IB database

    Omdat jullie altijd voor perfecte antwoorden op alle vragen geven hier maar weer een noodkreet van mij.

    Ik heb een applicatie die via RAS een verbinding maak met een andere database (Interbase 6.01). Nu wil ik hele records in tabellen overzetten in de andere database. Ik wil echter niet per veld de data overzetten (query1.FieldByName..blabla := query2.FieldByName). Ik wil gewoon het gehele record in 1 keer overzetten. Ik weet dat je records RAW over kan zetten maar hoe dat precies werkt is mij niet helemaal duidelijk. Is er misschien een makkelijke manier om dit te doen. De tabellen zijn exact hetzelfde qua structuur.

    En nee, dit moet niet via IBReplicator want ik wil dit via mijn applicatie regelen. Er moet aan een aantal condities worden voldaan voordat het record verzonden mag worden.

    Alvast bedankt.....

    GrtZ Jeroen

  2. #2
    nou als je de beschikking hebt over SQL kun je het volgende statement uitvoeren

    INSERT INTO tabel

    SELECT * FROM tabel

    hier een beetje mee knutselen en dan moet het wel gaan werken

    Greets
    Dees;

  3. #3
    Ik wou dat dat werkte maar het probleem is dat het twee verschillende databases zijn. Tuurlijk kan ik SQLen met interbase maar daar gaat het niet om.

    In ieder geval toch bedankt voor de reactie.

  4. #4
    ehm volgens mij is het niet zo moeilijk want ik dacht dat je gewoon 2 databases kunt pakken door de databasenaam voor de tabel te zetten dus iets als :

    database.tabel

    ik zal nog ffies kijken of ik iets kan vinden want het moet op wel kunnen

    Greets
    Dees;

  5. #5
    Ik heb het inmiddels gevonden. Ik dacht veel te moeilijk

    Ik heb gewoon een for lusje gemaakt die alle velden langsgaat (for i := 0 to .Fieldcount -1 do blabla) en dan gewoon overzetten in de andere tabel (zijn toch identiek)

    probleem opgelost.

    In ieder geval toch bedankt voor de reply's

    GrtZ Jeroen

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 34
    Last Post: 18-Dec-03, 00:23
  2. Database keuze (voor de 101e keer)
    By efkooij in forum Databases
    Replies: 8
    Last Post: 21-Oct-03, 11:59
  3. data in ODBC-database overzetten naar Access
    By sliderrr in forum Algemeen
    Replies: 19
    Last Post: 20-May-03, 16:10

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •