Results 1 to 6 of 6

Thread: Moeilijk: procedures achterhalen van classes

  1. #1
    Registered User
    Join Date
    May 2002
    Posts
    6
    Blog Entries
    1

    Question Moeilijk: procedures achterhalen van classes

    Dit is waarschijnlijk een moeilijke vraag, maar: weet iemand hoe je met Delphi code alle procedures/ functies, properties etc. van een class kunt achterhalen? En dan het liefst ook nog met onderscheid (of alleen) van "virtual/abstract" of "gewone" procedures?

    Het doel namelijk is om een wizard te maken, die bepaalde standaard formulieren bij een project kan aanmaken. Omdat deze formulieren overgeerfd worden, en bepaalde procedures hebben die overriden moeten worden, moet de wizard deze functies dus gelijk al implementeren (bij het aanmaken van de formulieren). Tot zover is dat wel gelukt, door zelf eerst uit te zoeken welke procedures overriden kunnen en moeten worden. Dit is natuurlijk niet flexibel, de wizard moet zo algemeen mogelijk zijn.
    Ik heb veel zitten zoeken, en wat ik wel weet is dat je de "published" properties e.d. kunt achterhalen met "TypInfo". Dus als iemand id'en heeft...

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    http://www.nldelphi.com/forum/showth...=&threadid=858

    Daar staat een link naar meer info over RTTI. Je kan inderdaad published properties achterhalen, procedures weet ik niet eerlijk gezegd. virtual/abstract detecteren wordt helemaal lastig voor zover ik weet...

    De andere mogelijkheid is de unit met de ancestor gaan parsen, maar of dat een prettig werkje is, denk het niet...
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Als je alle info van een classe wilt weten kom je er denk ik niet onderuit om je sourcecode te gaan parsen. Je kunt dan documentatie aanmaken zoals deze: JCL en JVCL. En ja: dat was een hele klus.
    Marcel

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    BDoc licentie: (evaluatie versie)
    LOL

    Maar zeker netjes, zal wel flink wat parsewerk zijn inderdaad. Onmogelijk is het zeker niet, er zijn ook zat scripting engines die gebruik maken van Pascal syntax, maar of dit al die moeite waard is betwijfel ik...
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Misschien een stomme opmerking, maar zo'n wizard zal toch altijd op design-time runnen, en dus toch al niet de beschikking hebben over run-time informatie?

  6. #6
    Klopt, anders zou je eerst het object aan moeten maken, alleen om de routines te kunnen bepalen. Dus dat wordt dan toch de parse optie denk ik.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Pointer, Buffer, Pchar en conversie hiervan.
    By Richard in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 11-Aug-01, 01:35

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •