Results 1 to 5 of 5

Thread: gebruikers zonder posts

  1. #1
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865

    gebruikers zonder posts

    hallo,

    zat is te kijken in de members sectie. en zach dat er mensen zijn die al een jaar of wat niet gepost hebben. Ik wil me nergens mee bemoeien maar is dit niet wat overdreven. Misschien is het een optie om gebruikers die langer dan 50dagen of wat niet op NLdelphi zijn ingelogd te verwijderen uit de database. Is natuurlijk nergens voor nodig maar zo krijg je wel een betere kijk op wat NLdelphi nu is. Er zijn dan wel 524 members ( op dit moment ), maar daarvan zijn er maar 100 of 200 of misschien 300 members die ook echt members zijn. er zijn zo al 40 of 50 mensen die nog geen posts gedaan hebben???? En dan hebben hoeven we niet echt te verwijderen. Maar in een temp-database zetten. Als de gebruiker dan zn account terug wilt hebben moet ie zn wachtwoord invullen en dan wordt zn account in de echte database gezet.

    meningen verschillen mensen, gewoon een idee van mij. Niet bedoelt om er voor te zorgen dat mensen hun account verliezen.
    !

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Tja, misschien hebben ze niet gepost, maar het kunnen wel actieve lezers zijn. Een jaar is misschien lang lezen , maar om dan hun account te verplaatsen is een beetje lullig en vereist ook nog eens dat je in vBulletin gaat lopen hacken (om bij login weer terug te zetten), en vooral dat laatste zal Marcel een bezwaar tegen hebben gezien eventuele vB updates
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    actieve lezers loggen zich dan toch ook gewoon in. En trouwens, volgens mij hoef je als lezer helemaal geen account te hebben, of wel soms. hmm, weet het eigenlijk niet??
    !

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Niet nodig, wel handig voor bv 'Subscribe to thread'. Feit blijft dat het simpelweg grof is om user accounts te verwijderen 'omdat iemand een schonere members list wil'...
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Ze staan me niet in de weg en ik kan me voorstellen dat mensen zich inderdaad bijvoorbeeld registreren om handiger de threads te kunnen lezen. Denk ook aan de markering wat je gelezen hebt en wat niet. Bovendien heb ik er zelf altijd een hekel aan als ik mezelf ergens heb geregistreerd en ik moet dat de volgende keer gewoon weer doen. Als laatste: het voordeel van een database is dat dit soort data niet in de weg zit. Een tabel met 524 members is een peuleschilletje voor MySQL.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 16
    Last Post: 12-Jan-05, 11:06
  2. DBGrid vullen zonder database
    By Bouncer in forum Databases
    Replies: 4
    Last Post: 16-Jul-04, 09:49
  3. Nieuwe gebruikers toevoegen
    By JanDel01 in forum Algemeen
    Replies: 9
    Last Post: 08-Mar-02, 12:11

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •