Results 1 to 4 of 4

Thread: PrintDialog

  1. #1

    PrintDialog

    Hallo allemaal,

    In mijn project gebruik ik een DataModule, een MainForm en een PrintForm.
    Op de PrintForm heb ik een PrinterSetupDialog en een PrintDialog geplaatst.
    De bedoeling is om via de PrintDialog een QuickRep uit te printen die op het PrintForm is geplaatst. Alles gaat goed totdat ik op de OK button click van de PrintDialog. Dan gebeurt er namelijk niets terwijl ik verwcht dat er een keurig rapport uit de printer rolt. Zie ik iets over het hoofd??

    Gerard

  2. #2
    Daar is inderdaad vaak verwarring over. Die PrintDialog doet niets anders dan een dialoog plaatsen. Wat je uiteindelijk met het resultaat van die dialoog doet moet je zelf weten. Je kunt dus ook (zonder dialoog) meteen Report.Print aanroepen.
    Marcel

  3. #3
    Betekent dit dat het programma niets met de instellingen van PrintDialog doet?
    Kan ik programma dan ook niet laten reageren op de button OK en Cancel van de PrintDialog?

    Gerard

  4. #4
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Inderdaad. Vergelijk het maar met de open- en save dialog. Als jij niks doet in je programma zal er ook niks gebeuren. Dus op basis van de gegevens die je uit de print dialog krijgt, moet jij de printer kiezen en instellen zoals de gebruiker dat heeft aangegeven!

    De componentjes op de dialog-tab zijn over het algemeen niets anders dan wrappers rond standaard windows-functies.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •