Results 1 to 3 of 3

Thread: TIntegerList

  1. #1

    TIntegerList

    Ik wilde graag een integerlist, maar dan één waar ik alsnog een string, of een object of iets anders bij kon stoppen. Tevens wilde ik kunnen sorteren op Integer, zodat ik ook snel kon zoeken (binary search) op integer.

    Hoewel dat soort units vast al wel bestaan, kon ik er geen één vinden die aan mijn eisen voldeed, dus heb ik maar even quick en dirty de TStringList gekopiëerd en aangepast. (Ik had 'm snel nodig, en dit ging sneller dan zoeken )

    Al met al een unit, met vrij weinig commentaar, maar het werkt ook wel een beetje vanzelfsprekend. Alleen de Compare method werkt een beetje anders dan in TStringList. Ik weet even niet meer waarom ik dat zo gedaan heb.

    Al met al geloof ik wel dat het redelijk werkt.

    De unit is zonder header, zonder class-prefix, zonder garantie en zonder verdere omhaal of uitleg te downloaden van:

    http://www.goleztrol.nl/download/uIntegerList.zip
    1+1=b

  2. #2
    Quote Originally Posted by GolezTrol
    Al met al een unit, met vrij weinig commentaar, maar het werkt ook wel een beetje vanzelfsprekend. Alleen de Compare method werkt een beetje anders dan in TStringList. Ik weet even niet meer waarom ik dat zo gedaan heb.
    Ik weet trouwens wél waarrom ik dat zo gedaan heb. Op deze manier kun je simpelweg een CustomSort functie meegeven aan de IntegerList die vervolgens gebruikt wordt bij het sorteren, maar ook bij het zoeken. Op deze manier is een binary search mogelijk op een customsorted lijst.
    1+1=b

  3. #3
    Nog 3 maanden student :)
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    Sittard
    Posts
    491
    ik zelf was er laatst ook naar op zoek en kwam met de zoekopdracht:
    TIntList al op de eerste pagina op deze unit uit:
    http://www.delphiforfun.org/Programs...ntegerList.htm

    (heb maar fftjes unit uit zipje gehaald en hem hier erbij gezet)
    Attached Files Attached Files

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •