Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 15 of 33

Thread: OmniHTTPd webserver instellen voor Virtual Servers

  1. #1
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415

    ?ÆmniHTTPd webserver instellen voor Virtual Servers

    Beste mensen

    Zijn er misschien iemand hier die ervaring hebben met het configureren van de OmniHTTPd 2.09 webserver. Als gevolg van dat de combinatie Win 95/98 en Apache 1.3 een limit schijnt te hebben op Request.Content van 4K zie deze thread heb ik de OmniHTTPd 2.09 webserver uit de kast gehaald, want die heeft deze limit niet. Maar nu lukt het mij niet om hem voor meerder sites te configureren - z.g.n Name based Virtual host. Ik heb de volgende instellingen, maar ongeacht wat komt hij ten alle tijden uit bij de site die als default is ingesteld.
    Default server:
    Server IP: 80.60.xx.xx
    Server name: ap3000.com
    Server Root: C:\HTTPD\HTDOCS
    Default Index: index.html
    ...

    Tweede server:
    Server IP: 80.60.xx.xx
    Server name: dga.ap3000.com
    Server Root: C:\HTTPD\HTDOCS\Dga
    Default Index: index.html
    ...
    Kan iemand een helpende hand geven?
    Last edited by Anders; 22-May-02 at 11:17.
    Anders

    May your code compile!

  2. #2
    In de configuratie kun je, naast de lijst van virtual servers, een nieuwe server toevoegen. Deze geef je de juiste naam en daarna kun je alles instellen wat je eerder alleen voor je default server kon.
    Marcel

  3. #3
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Bedankt Marcel.
    Wat je beschrijft is ook wat ik gedaan heb. De instellingen die in mijn vraag staat zijn de instellingen in Omni voor twee virtual severs. Maar je moet een er van als default hebben - het programma laat niets anders toe. Aan ongeacht wat ik ook doe ik kom altijd uit bij de pagina van de server die als default is ingesteld.

    PS De link je in het artikel WebDelphi is fout, het moet deze zijn:
    Omni
    Last edited by Anders; 22-May-02 at 10:48.
    Anders

    May your code compile!

  4. #4
    Dus als je http://dga.ap3000.com/ opent, dan kom je in je root in plaats van in je virtual server? Vreemd! Ik heb hier een localhost en een local.nldelphi.com gemaakt, die wijzen beide naar een andere directory en geven ook beiden een andere site aan. Kijk eens of je bij Omni zelf support kunt krijgen want dat lijkt me dan een bugje.


    Link is aangepast, bedankt!
    Marcel

  5. #5
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Ik ben nu een stap verder! Ik heb in de file "host" in de windows map twee host toegevoegd in dit formaat:
    127.0.0.1 dga.loc
    127.0.0.1 ap3000.loc
    En in de omni server virtual servers met de zelfde naamgeving gemaakt, die uiteraard naar verschillende directoires wijst - en dat werkt.
    Dan rest er mij alleen nog om het via het net werkend te krijgen. Het doet mij denken aan dat het iets te maken moet hebben met naamgeving in de virtual servers en die van mijn domain?
    Maar aan de ander kant heb ik wel de zelfde gedaan met zowel de Apache server als die van Xitami maar met de Omni wil het niet - Wat doe ik fout.

    Please Help
    Anders

    May your code compile!

  6. #6
    Wat staat er in de logfile? Het kan zijn dat je eerst een licentie moet aanschaffen en tot die tijd je server alleen lokaal kan benaderen.
    Marcel

  7. #7
    De standaard versie van omni is gewoon via internet te benaderen, ik weet alleen niet wat hij met dit geval doet.

    Benno

  8. #8
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Dit zegt de logfile:
    80.60.xx.xx ap3000.com - [22/May/2002:22:11:03 +0200] "GET / HTTP/1.1" 200 259 "" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Windows 98; DigExt)"
    of
    80.60.xx.xx localhost - [22/May/2002:22:15:48 +0200] "GET /icons/default.gif HTTP/1.1" 200 132 "http://ap3000.com/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Windows 98; DigExt)"
    of
    80.60.xx.xx www.dga.ap3000.com - [22/May/2002:22:16:53 +0200] "GET /Images/KAHome.gif HTTP/1.1" 200 2055 "http://ap3000.com/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Windows 98; DigExt)"
    Waar het "ap3000.com" of "localhost" of "www.dga.ap3000.com" de naam is van de server die antwoord heeft gegeven, en dit verandert dus mee afhankelijk welk is ingesteld als default server. De error log geeft geen mededelingen.

    Zijn er iemand die een Omni server kan testen of hij van het internet twee verschillende websites kan bedienen? Dan weet ik in iedere geval of het mogelijk is of niet?
    Anders

    May your code compile!

  9. #9
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Na lang zoeken heb ik het antwoord vandaag gekregen via de maillist voor de Omni server: omnihttpd@dte.net

    En het ligt helemaal niet aan de Omni server maar aan mijn sitecom router. Hij bewerkt de Http header voor dat hij hem doorstuurt naar Omni(dit staat trouwens ook in de handleiding ergens achter in). En hiermee kan de Omni server dus niet overweg(Dat terwijl Apache en Xitami daar geen problemen mee hebben). Getest zonder router en de Omni server doet het prima.

    Nu nog een workaround vinden voor de router. Er moet iets mogelijk zijn met DMZ maar daar ben ik nog niet uit. Suggestie zijn welkom!
    Last edited by Anders; 17-Jul-02 at 12:50.
    Anders

    May your code compile!

  10. #10
    Met die DMZ moet je oppassen. Daarmee zet je in feite de wereld open voor die ene PC. Je zult dan dus die PC goed moeten beveiligen en moeten zorgen dat ze via die PC (die dus in je lokale netwerk hangt) niet bij de andere machines kunnen komen.

    Kun je bij die DNS service niet gewoon een ander poortnummer instellen voor dga.ap3000.com, dan is het probleem toch opgelost?

    Benno

  11. #11
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Benno dat had ik inmiddels ook begrepen. En ook uitprobeert - maar zelfs dat werkt niet, de Sitecom router bewerkt nog steeds de Http header zodat Omni hem niet kan verwerken voor virtual servers.

    Ik heb drie eisen aan een webserver:
    [list=1][*]hij moet meer dan 4K Response.Content aan kunnen ( de combinatie win95/98 kan dat niet )[*]Hij moet PHP, cgi en ISAPI aankunnen ( De Xitami ondersteunt niet ISAPI )[*]Hij moet virtual servers kunnen draaien ( Dat lukt dus niet met de Omni in combinatie met mijn Sitecom router )[/list=1]
    Een oplossing zouden kunnen zijn om mijn computer te vervangen door een die windows 2000 aan kan en dan Apache draaien, deze combinate heeft niet de limit van 4K?
    Hier bij dan met een twee vragen
    [list=1][*]Wat is de min imums hardware eisen om Windows 2000 te draaien?[*]Ondersteunt Apache de ISAPI? of moet hij opniew gecompileert worden?[/list=1]

    Of zijn er ander mogelijkheden?

    Suggestie zijn welkom!
    Anders

    May your code compile!

  12. #12
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik had Windows 2000 met Apache al draaien op een P133. Voor een fulltime server niet de ideale combinatie, maar dit is puur om even duidelijk te maken dat de systeemeisen waarschijnlijk niet het probleem zijn. De limiet is er dan zoals ik in die andere thread al zei in ieder geval niet...

    ISAPI draait prima hier met mod_isapi (zit er standaard bij, alleen misschien even activeren in httpd.conf), het enige verschil met IIS is dat Apache geen slimme cache technieken gebruikt maar bij elke request de ISAPI module gaat laden... niet echt een groot probleem trouwens, tenzij je megaservers gaat draaien waarbij elke milliseconde telt...
    Qui custodiet ipsos custodes

  13. #13
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Bedankt Mark
    Dat Windows 2000 al op een 133 bak kan draaien had ik niet verwacht. Ik heb mijn server nu op een cyrix 150 met 48 mb geheugen dat zou volgens jou dus moeten kunnen? Het is niet voor een mega server maar hij moet wel een aantal hondereden request aan per dag.

    Maar dat de Apache niet de ISAPI cache betekent dat niet dat je dan het voordeel verliest die een ISAPI heb met de standaard cgi?
    Ik wil juist snelheid winst boeken door over gaan van cgi naar ISAPI. Dit met name om dat de ISAPI dan de conection met de database na de eerste request open kan houden en daardoor de volgende request niet daarop hoeft te wachten. Of zie ik dat fout?
    Anders

    May your code compile!

  14. #14
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Het zou prima moeten kunnen. Het zal iets langzamer zijn dan Windows 98, maar dat merk je qua server performance volgens mij niet heel erg, en de stabiliteit maakt dat kleine beetje snelheidsverlies uiteraard weer goed...

    Wat betreft de ISAPI: ik heb mij daar niet zo heel erg in verdiept. Ik heb 1 keer een ISAPI module geschreven aan de hand van Marcel's Pascal->vB CGI en die in Apache draaiende gekregen zonder problemen, maar of het veel uitmaakt met een normale CGI durf ik niet te zeggen...
    Qui custodiet ipsos custodes

  15. #15
    de Sitecom router bewerkt nog steeds de Http header zodat Omni hem niet kan verwerken voor virtual servers.
    Kun je dan Omni niet gewoon 2 keer opstarten, beide op een verschillende poort?

    Benno

Page 1 of 3 1 2 3 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •