Results 1 to 11 of 11

Thread: float veld in een dbeEdit

  1. #1

    float veld in een dbeEdit

    Hallo

    Ik wil een float veld van mijn SQL database weergeven in een dbeEdit veld.
    Dit is op zich geen probleem, maar in de dbedit mogen voor de punt maximaal 5 getallen staan en achter de punt 1 getal. Achter de punt moet altijd een waarde staan.
    Weet iemand waarmee ik dit kan instellen?

    alvast bedankt

    Michel

  2. #2
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Gaat dat niet met StrToFloatF ?
    RLD

  3. #3
    Bij je veld kun je een EditMask en/of DisplayMask invullen waar je dit kunt instellen.
    Marcel

  4. #4
    Ik heb bij Displayformat en bij editformat ####0.0 opgegeven.
    Dit zorgt er echter niet voor dat de gebruiker alleen getallen tussen 0.0 en 99999.9 kan invoeren.
    Weet iemand waar je dat kunt instellen?

  5. #5
    Je kan bij je veld ook een MinValue en een Maxvalue opgeven.... (Geen flauw idee wat die daar precies mee doet, gebruik het zelf nooit )
    *Er bestaat geen bugs, alleen leerpunten*

  6. #6
    De min en max value in combinatie met de masks werken goed. Ik heb alleen nog een vraag over de hoe en waar ik de engelse fout van delphi kan opvangen, die wordt gegeven als er een te groot getal is ingevoer, en er een nederlandse fout van kan maken.

    Ik weet dat je dat normaal doet met de:
    try
    except
    raise
    end

    maar ik weet niet waar ik die nu moet heen zetten

  7. #7
    Eigenlijk geen flauw idee.. Kan het ook zo snel niet vinden...
    *Er bestaat geen bugs, alleen leerpunten*

  8. #8
    ehm is iets van een EFloatingError(InvalidFloatingPoint) iets in de richting, je kunt hier achter komen door gewoon een te groot getal in te vullen en dan kijken waarop ie knalt,.

    en dat vang je dan af in je programma .

  9. #9
    Hij raised trouwens een EDatabase error, en waar die klapt zie ik niet (dus gewoon in de VCL, kan je zelf uitzoeken waar, moet je even "use debug DCU's" aanvinken in de Project options).

    Lijkt erop dat 'ie niet zo makkelijk af te vangen is. Als iemand wel een nette manier heeft, hoor ik het graag.....



    Leuke workaround : Check van het veld afhalen en zelf in code oplossen op de before post.... (misschien zelfs prettiger voor een gebruiker, omdat hij bij het posten pas geconfronteerd met fouten, ipv. bij hett verlaten van het veld....)
    *Er bestaat geen bugs, alleen leerpunten*

  10. #10
    Alle exceptions komen uiteindelijk in het OnException event uit, daar kun je ze dan opvangen.
    Marcel

  11. #11
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    denk dat het foutje ook nog langs de constrainterrormessage komt, daar kun je hem ook wel afvangen denk ik...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Queries en updat/insert van een delphi record type
    By TomTomTom in forum Databases
    Replies: 4
    Last Post: 26-Mar-03, 22:43

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •