Results 1 to 11 of 11

Thread: More Delphi Roadmap Information

  1. #1

    More Delphi Roadmap Information

    http://peakxml.com/archive/2005/09/28/3728.aspx
    Robert Love heeft ook opgelet tijdens de DeXter preview / Delphi roadmap presentaties. En gelukkig voor ons heeft hij aantekeningen gemaakt.

  2. #2
    Tsja, jammer dat .NET 2.0 support pas in de 2006 versie zit.

  3. #3
    Veel erger vind ik het gebrek aan win64 support (niet .NET).

  4. #4
    Hoezo is het gebrek aan win64 support erg? Voor welke toepassing heb jij de eigenschappen van 64bit nodig? Hoeveel meer mensen zullen dat nodig hebben?
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  5. #5
    Quote Originally Posted by Jelmer Vos
    Tsja, jammer dat .NET 2.0 support pas in de 2006 versie zit.
    Dat komt ook voor een deel door MS. Die laat het niet toe dat er een product op de markt wordt gebracht die beta software van hun gebruikt. .Net 2.0 zal eerst officieel gereleased moeten worden voor dat Borland een product daarop gebaseerd mag uitbrengen.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  6. #6
    En dat vind ik jammer van Microsoft (misschien slim). Nu loopt Borland altijd achter de feiten aan. .NET 2.0 zit er aan te komen, evenals Visual Studio 2005. Ik moet zeggen dat er veel leuks bij is gekomen, maar voordat dit in Delphi.NET beschikbaar is duurt het nog wel even dus.

    Borland kan toch wel Delphi ontwikkelen met .NET 2.0 en wachten tot deze uit komt?

  7. #7
    Dat doen ze vast ook. Maar ze wilden kennelijk niet wachten met een nieuwe Delphi versie totdat .Net 2.0 uit was. Misschien ook een marketing iets.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  8. #8
    Quote Originally Posted by Lord Larry
    Hoezo is het gebrek aan win64 support erg? Voor welke toepassing heb jij de eigenschappen van 64bit nodig? Hoeveel meer mensen zullen dat nodig hebben?
    Voor de applicatie waar ik dagelijks aan werk. Ruwweg een database in ram.

    Het is zinnig voor iedereen die met grotere data-hoeveelheden werkt, waarbij een groot deel van de data maar langzaam verandert. Dan moet je natuurlijk niet TList blijven gebruiken, want die schaalt niet zo best.

    Voor vrijwel alle optimalisatieproblemen is het ook handig als je meer geheugen kunt gebruiken, er zijn uitruilmogelijkheden tussen geheugengebruik en snelheid.

  9. #9
    En de drie gigabyte die je nu onder win32 kan gebruiken met /3GB is dan niet genoeg? Ja, dan zou het een goede rede zijn. Toch denk ik dat dit eerder de uitzondering is dan de regel.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  10. #10
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    LL: Stephan en ik hebben er mee te maken gehad. Het is niet zozeer het feit dat je het perse direct nodig hebt, (achteraf hadden we met 1-1.5 GB genoeg) maar meer dat je delphi moet gaan vermijden als vanwege toekomstige schaalbaarheid 3 GB te weinig ZOU KUNNEN WORDEN].

    Dus meer dat als ik veel geheugen gebruik (zeg 1-2 GB), dan zou simpelweg kunnen dat tijdens levensduur van de app dat verder opgerekt wordt naar >3, en ik dan muurvast zit, en tegen een klant NEE moet zien te verkopen.

  11. #11
    Ram is zo goedkoop geworden, dat als ik twee uur kan besparen door een gigabyte meer te gebruiken, het goedkoper is om ram te gebruiken. Ik vind het niet leuk dat ik daarbij beperkt wordt tot het besparen van zes uur...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •