Results 1 to 8 of 8

Thread: [DeX 1.6.1] Trage listview...

  1. #1
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269

    [DeX 1.6.1] Trage listview...

    Ik startte net DeX even op (DeX?? in development, foutje in code, had geen backup EXE ) en kreeg 946 nieuwe berichten in beeld. Niet alleen het laden daarvan duurt erg lang (wat logisch is voor een normale niet-virtuele listview), maar een gewone delete duurt minstens net zo lang als een ctrl-del... erg vervelend als je 900 items moet weggooien

    Met lang bedoel ik overigens ruim 6 seconden op een P550...



    De kans dat je 900 berichten hebt is natuurlijk erg klein, maar voor een normale computer hoort dit een peuleschil te zijn, dus ik vermoed dat je ergens Begin/EndUpdate vergeten bent o.i.d...




    [Edit]

    Wou ik net multiselect suggereren, blijkt dat het al ingebouwd zit, alles binnen een seconden weggegooid . Ah well, feit blijft dat 1 item weggooien ook moet kunnen zonder zo'n delay...
    Qui custodiet ipsos custodes

  2. #2
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Psycho,

    Dit klopt inderdaad, dit was mij ook al eens eerder opgevallen
    Bij mij op mijn PII/PIII Celleron 500 dingetje duurde het nog langer, ik meen dat het
    aardig in de buurt van de 12 a 13 seconden kwam.
    Nu zou het wel zo kunnen zijn bij jouw, dat de save @ runtime functie aan staat
    dus na het deleten wordt elke keer de xml gesaved.

    Ik meen dat marcel er al van op de hoogte is maar weet niet of ie er wat aan kan /
    gaat doen

    En zoals jij self al aangaf, multiselect en Delete en voila binnen 1 seconden weg.
    Heb medelijden met diegene die nog 900 posts moet / wil lezen

    Richard
    RLD

  3. #3
    De listview zit hier ernstig in de weg. Het plaatsen van de items in de listview duurt bi 400 items meer dan een seconde terwijl ik wel een begin/end update gebruik. Ik ga daar nog eens induiken want ik zou dat veel sneller verwachten.
    Marcel

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Virtual listview?
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Oh ja, daar heb ik hier al veel over gelezen, kan ik hem eindelijk eens proberen.
    Marcel

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Nadeel is dat je dan zelf je data bij moet houden, voordeel was in mijn geval dat ik alles toch al in een nette structuur had, waardoor ik direct references kon maken. Als er iets wijzigt in je data dan zie je die change direct in de list (mits je even een Update forceert )
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    Ik hou nu de XML structuur gewoon in het geheugen, als die wijzigt volgt er een event dat de listview update. In de listview items heb ik in de Data property wel een verwijzing naar de XML structuur, kan dat niet met Virtual listview?
    Marcel

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Jazeker, sterker nog, da's het enige wat je hebt in een virtual listview, de rest wordt dmv event in beeld gebracht. Ik heb geen ervaring met TListView eerlijk gezegd, maar mijn TVirtualTree werkt volgens hetzelfde principe. Je zou eens kunnen kijken naar de Virtual Listview demo die bij delphi zit...
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 1
    Last Post: 28-May-04, 10:30
  2. Replies: 4
    Last Post: 12-Jun-02, 23:23
  3. [DeX 1.6.1] Bug i.c.m. Suspend Pc
    By Richard in forum DeX
    Replies: 0
    Last Post: 08-Jun-02, 18:24
  4. [DeX 1.6.1] Popup rechtermuisklik
    By PsychoMark in forum DeX
    Replies: 2
    Last Post: 01-Jun-02, 17:08
  5. [DeX 1.6.1] Verwijderen laatste item
    By PsychoMark in forum DeX
    Replies: 3
    Last Post: 01-Jun-02, 14:53

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •