Results 1 to 4 of 4

Thread: QuickReport: Printen van meerdere pagina's

  1. #1
    Very strange member
    Join Date
    Jul 2001
    Location
    Don't know...
    Posts
    264

    Question QuickReport: Printen van meerdere pagina's

    Goeiedag allemaal,
    Al enige tijd ben ik op zoek hoe ik met QuickReport binnen Delphi 5 meerdere pagina's kan printen. M'n QuickReport bestaat uit een band PageHeader, een band Detail en een band PageFooter. PageHeader en PageFooter zijn tijdens de ontwerpfase al gevuld. Detail vul ik op runtime met labels. Printen van 1 pagina is geen probleem en werkt uitstekend, maar zodra Detail meer als 1 pagina in beslag neemt dan wordt nog alleen de eerste pagina maar geprint. De labels worden op die eerste pagina afgebroken en de rest wordt dus niet uitgeprint. M'n PageFooter verschijnt onderaan de eerste pagina. Detail zie je onder de PageFooter nog heel eventjes doorgaan en wordt dan afgebroken omdat de pagina vol is.
    Weet iemand hiervoor een oplossing want volgens mij heb ik al het mogelijke al bijna geprobeerd. Bij voorbaat bedankt.
    Vriendelijke groeten,
    G. de Ridder

  2. #2
    maak je gebruik van een dataset of vul je uw 'rijen' manueel op met willekeurige waarden?

    indien a : controleer of op je Quickreport the property Dataset correct is ingevuld (noodzakelijk wanneer je werkt met Detailband!)

    indien b : gebruik je best een QrStringband

    groeten,

    Ruben

  3. #3
    Very strange member
    Join Date
    Jul 2001
    Location
    Don't know...
    Posts
    264
    Goeiedag Ruben,

    Ik maak geen gebruik van datasets dus heb ik de QRStringBand gebruikt in plaats van de QRBand. Maar als ik nu iets probeer af te drukken dan zegt ie dat er geen pagina's zijn. Bij de preview zie je dan ook page 1 of 0 met daarop helemaal niets. Weet jij misschien ook hoe ik dit dan weer kan oplossen? Bij voorbaat bedankt.

    Vriendelijke groeten,
    G. de Ridder

  4. #4
    Very strange member
    Join Date
    Jul 2001
    Location
    Don't know...
    Posts
    264

    Lightbulb

    O wacht!!! Ik ben erachter gekomen dat je beslist die items property van de QRStringBand moet gebruiken voor ie wat kan afdrukken... Dit betekend wel dat ik enkele in design time gecreeerde labels en shape's ook op runtime moet aanmaken.... Maar that's no problem....
    Bedankt voor de oplossing om een QRStringBand te gebruiken Ruben!!!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •