Results 1 to 4 of 4

Thread: Welk frame is actief?

  1. #1

    Welk frame is actief?

    Hallo,

    Ik heb een applicatie waarin een serie TFrames gebruikt wordt om de verschillende schermen te tonen. Nu wil ik runtime achterhalen welk frame op een zeker moment de bovenste, dus zichtbare is. Is er een property waarin dit bijgehouden wordt?

  2. #2
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Of een frame (of elk ander TWinControl-afstammeling) gefocused is weet de Focused-functie je te vertellen. Dus als je die frames in bijvoorbeeld een array bijhoudt, zul je alle frames moeten doorlopen en checken op Focused.

    Echter, heb je behalve die frames ook nog andere Controls op je Form staan die de focus kunnen krijgen, dan hoeft het zichtbare/bovenste frame niet Focused te zijn. Dan kun je misschien iets met de properties Showing en/of Visible.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  3. #3
    Je kunt met Screen.ActiveControl opvragen welke control focus heeft. Als je dan via de Parent property (en de Parent daarvan, en daarvan, ...) naar "boven" loopt tot je een TCustomFrame tegenkomt weet je welk frame focus heeft.
    Marcel

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Je bent zelf degene die het frame naar de voorgrond brengt toch? Is het dan geen idee om dat frame op te slaan in een ActiveFrame variabele o.i.d.? Lijkt me een stuk makkelijker...
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •