Results 1 to 5 of 5

Thread: Application.ProcessMessages en performance

  1. #1

    Application.ProcessMessages en performance

    Hallo,

    In vervolg op de andere vraag die er staat mbt was de functie nou eigenlijk inhoudt; mijn vraag is of deze functie invloed heeft op de performance ?

    Iemand een idee ?
    ________________________
    L=M

  2. #2
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    Beuningen
    Posts
    1,207
    In het andere topic staat een uitleg over Application.ProcessMessages. Het zal de performance van een applicatie beinvloeden indien deze applicatie voor langere tijd de processor naar de 100% jaagt en er veel messages in de queue staan die verwerkt moeten worden. Persoonlijk heb ik er niets van gemerkt dat mijn applicatie dramatisch trager is geworden door het gebruik van deze funktie.
    In theorie werkt alles maar hoe maak je het dan waar, in de praktijk werkt het maar niemand weet waarom.

  3. #3
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Wanneer is er performanceverlies/vertraging? Kijk, de messages moeten t??ch behandeld worden, dus uitéindelijk zal er géén vertraging zijn, maar op het moment dat je de functie aanroept, staat je lopende procedure dus even "stil" met een tijdsduur die afhankelijk is van het aantal messages in de que. Maar vaak wordt dat zelfs omschreven als versnelling i.p.v. vertraging: je roept de functie immers niet voor niets aan, je wilt iets zien gebeuren of je wilt dat je programma nog reageert tijdens andere (heftige) berekeningen/processen.

    Overigens (verplichte leesvoer ), zie ook dit onderwerp voor zeer interessante en eye-openende achtergrondinformatie bij de functie ProcessMessages.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  4. #4
    Mijn ervaring is dat het behoorlijk kan vertragen als je het bv gebruikt in een rekenintensieve loop.

    Bv
    Code:
    for i = 0 to 100000
       doiets()
       Application.processmessages;
    end
    Voordeel is dat je applicatie wat meer responsive is.
    Ik gebruik dan ook vaak zoiets als:
    if (LoopCounter mod 10 = 0) then Application.processmessages;

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    En ook threads zijn een hele leuke oplossing in veel gevallen (als er niet te veel met de interface gebeurd of als je functies hebt die de aanroeper blokkeren)...
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •