Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 20 of 20

Thread: Goede JPEG component ipv TJPEGImage

  1. #16
    Het gaat niet direct om de locale hardeschijf. De afbeeldingen moeten middel FTP of HTTP geupload worden. En dan zit er wel een groot verschil tussen veel grote en veel kleine afbeeldingen.

    Ik wil het als volgt oplossen: De applicatie maakt standaard gebruik van JPEG. Wanneer de gebruiker de afbeelding niet mooi genoeg vind, dan kan deze kiezen voor een beter resultaat. Het betere resultaat wordt dan een PNG.

  2. #17
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Je kan daarnaast de gebruiker ook nog een kwaliteit-optie bieden in het geval van JPEG. Voor foto's e.d. kan je makkelijk terug naar b.v. 75. In mijn geval heb ik de optie bijvoorbeeld bij webcam-foto's, waar de kwaliteit al brak is om mee te beginnen, dan merk je 60 ook nog niet zo heel erg. Daarbij laat ik dan een preview zien, en door deze naar een memorystream op te slaan weet ik ook meteen de exacte grootte van de resulterende afbeelding. De intelligentie voor de instellingen en de afweging grootte/kwaliteit zit dan achter het toetsenbord
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #18
    Maar wat voor afbeeldingen zijn het? Je had het eerder al over screenshots van applicaties. Deze zijn in vrijwel alle gevallen beter op te slaan in png.

    Als het veel afbeeldingen zijn zou je bovendien de afbeeldingen kunnen comprimeren met zip. Het downloaden van een bestand levert namelijk ook wel wat overhead op aan http requests en responses. Eén groot bestand is dan een voordelige keuze, zelfs als de bestanden zelf eigenlijk nauwelijks gecomprimeerd kunnen worden (zoals bij jpg het geval is).
    1+1=b

  4. #19
    @GolezTrol: De afbeeldingen zijn afhankelijk van wat de gebruik wil publiceren op het internet. Ik kwam zelf lelijke afbeelingen tegen wanneer dit screenshots zijn. Dit wil ik uiteindelijk oplossen. Veel gebruikers zullen geen screenshot hebben maar voor het geval dat ze het wel willen...

  5. #20
    Eventueel kun je de afbeelding opslaan in png en in een goede kwaliteit jpg. Als de jpg groter is, dan kun je er haast vanuit gaan dat het een afbeelding is met grote vlakken, waarvoor png beter geschikt is. Als de png veel groter is, dan kun je er haast vanuit gaan dat er veel verloop in de afbeelding zit, zoals bij foto's het geval is. Eventueel kun je de de afbeeldingen en de bestandsgrootten van de jpg en de png weergeven en de gebruiker de afweging laten maken, maar als het om veel afbeeldingen gaat, dan zal die daar ook geen zin in hebben. Bovendien zegt het een gebruiker misschien niet zoveel.
    Wellicht is het beter om de gebruiker een keuze laten te maken tussen 'foto's' en 'tekeningen of schermafdrukken', net zoals je dat bij scanners als optie krijgt/kreeg bij het scannen.
    1+1=b

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •