Results 1 to 14 of 14

Thread: [versie 1.7] Ideetje

  1. #1
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564

    [versie 1.7] Ideetje

    Hey hello,

    Misschien een idee om de regels die je hebt aangeklikt een kleur te geven? Of sterker nog, alles threads die je gelezen zou kunnen hebben een andere kleur?

    Stel (voorbeeld)

    Er is een thread met 3 posts:

    1: 1-1-1 11:15 Marcel: Topic avbc
    2: 1-1-1 11:14 Tommy : Topic avbc
    3: 1-1-1 11:12 PsychoKoe : Topic avbc

    Stel nou dat je op topic 1 2 of 3 drukt, dat ze alle drie een kleur krijgen..

    Als je op 1 drukt heb je 2 en 3 gelezen (of kan je ze hebben gelezen)
    Als je op 2 drukt heb je 1 en 3 gelezen (of kan je ze hebben gelezen)
    Als je op 3 drukt heb je 1 en 2 gelezen (of kan je ze hebben gelezen)

    Ik stel voor dat je die een kleur geeft dan. Mocht er een nieuwe topic bijkomen in dezelfde thread, geef je die GEEN kleur, dan is het duidelijker te zien wat je nog niet gelezen/gezien hebt.

    Bijvoorbeeld:

    if geklicked dan verander alle threads die ik heb opgehaald van dezelfde topic worden een dezelfde kleur

    If nieuwe thread in topic die al een kleur heeft, geen kleur geven

    Jij snap?

  2. #2
    Grappig, jij werkt dus blijkbaar op een andere manier met DeX dan ik. Als ik een bericht heb geopend lees ik de hele thread, switch ik terug naar DeX en verwijder ik de thread (ctrl+del). Jij laat de thread dan blijkbaar nog in DeX staan, waarom?
    Marcel

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Waarschijnlijk dezelfde reden waarom ik voor die methode heb gekozen: je wilt een thread later terug kunnen bekijken eventueel, en met DeX heb je 'm dan gelijk bij de hand...
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Hmm ik heb alleen nog marcels versie gezien. Maar idd omdat ik dan kan zien wat ervooraf ging. Ook is het gewoon een leuk gezicht .

  5. #5
    Vandaar dat jullie allemaal last hebben van die trage DeX. Eerst maar eens een virtual listview inbouwen, dan komt de rest weer. Maar laat maar komen die ideeën, anders ga ik me maar vervelen.
    Marcel

  6. #6
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Mag die popup groter?

  7. #7
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Ow en als dex geen connectie heeft, of kan krijgen blijft hij wel continu proberen er een te krijgen. Moet je weer helemaal de instellingen aanpassen. Waarom geen test of er internet connecties zijn? (en ja probleem bij een lan, maar das jouw probleem marcel )

  8. #8
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Ik ben toch bezig () is het niet leuk om een browser in dex te maken? Dan ben je van ie af, twee schermen zijn vervelend .

  9. #9
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Dat laatste maakt 'm wel erg IE-afhankelijk, vervelend voor NS of veel waarschijnlijker: Opera gebruikers...
    Qui custodiet ipsos custodes

  10. #10
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Originally posted by PsychoMark
    Dat laatste maakt 'm wel erg IE-afhankelijk, vervelend voor NS of veel waarschijnlijker: Opera gebruikers...
    Misschien als optie? Ik kan wel bij netstat de percentages van gebruikte browsers opzoeken maar IE is toch nummer 1 .

  11. #11
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Dat klopt, en daarnaast gebruikt DeX geloof ik MS XML, dus IE zal toch wel geinstalleerd staan. Maar goed, ik weet van mezelf dat ik liever de standaardbrowser gebruik ipv een built-in, heb je gelijk alle bijbehorende opties (denk aan favorieten, de google toolbar, m'n popup-killer bar enz) zonder dat je die hoeft te reproduceren
    Qui custodiet ipsos custodes

  12. #12
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Hehe nee maar ik bedoel ook niet een heuse browser nabouwen, maar gewoon een schermpje of browser waar je de pagina met de topic op kan zien, en ken replyen. Scheelt een hoop alt tabben

  13. #13
    en daarnaast gebruikt DeX geloof ik MS XML
    Meestal wel, maar DeX gebruikt gewoon de eerst beschikbare DOM provider. Dat zal meestal MS XML zijn, maar kan ook Open XML zijn.

    En een browser in DeX? Ik denk dat het dan een beetje de scope van het programma voorbij gaat. Ik zou het zelf ook niet handig vinden denk ik, ik heb altijd een stuk of 6 browsers open en ben vanalles aan het doen, zo'n DeX browser zou me alleen maar in de weg zitten.
    Marcel

  14. #14
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Dat ligt er natuurlijk aan hoe je je dat visualiseerd. En natuurlijk aan je eigen smaak hehe. Maar ik zie het zo dat je dan die xml view en een 'browser' splitscreen draait op je form, dan zit het helemaal niet in de weg natuurlijk.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Ideetje voor Dex??
    By WMeints in forum DeX??
    Replies: 5
    Last Post: 09-May-03, 12:05
  2. Ideetje voor de tiphoek?
    By doggo18 in forum Koffiehoek
    Replies: 0
    Last Post: 13-Oct-02, 16:59
  3. [versie 1.7] Ideetje deel 3
    By Tommy in forum DeX
    Replies: 4
    Last Post: 13-Jun-02, 01:32
  4. [versie 1.7] Ideetje deel 2
    By Tommy in forum DeX
    Replies: 11
    Last Post: 13-Jun-02, 01:04

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •