Results 1 to 5 of 5

Thread: Indy TelnetServer, data verversen

  1. #1

    Indy TelnetServer, data verversen

    Ik heb een monitor draaien, hiervan wil ik de status kunnen uitlezen. Dit wil ik doen doormiddel van een telnet sessie. Ik zou graag het scherm bij de client willen verversen met nieuwe data en niet steeds een nieuwe regel sturen.

    De demo van de IdTelnetServer is nogal karig (understatement )
    is dit mogelijk?

    Ik wil gebruik maken van telnet, omdat ik dan vanaf een willekeurig systeem de monitor kan uitlezen, zonder eerst client software op te hoeven zetten.

  2. #2
    Hoe wil je de status uitlezen zonder client te installeren dan? WIlje dat met standaard Telnet doen? Volgens mij is dat niet zo intelligent dat het automatisch ververst.

    Ik gebruik zelf gewoon een idTCPServer als monitor. Er moet dan wel een client worden geïnstalleerd, maar het praat redelijk eenvoudig met elkaar. De server opent zichzelf op poort X en clients kunnen daarop connecten. Als de server iets te vertellen heeft wordt dat gebroadcast naar alle clients. Het lijkt wel wat op een chatserver en die demo heb ik dan ook ooit als voorbeeld gebruikt.
    Marcel

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Er is niet echt een telnet "protocol", maar er zijn wel speciale karakters / karakter-combinaties die doorgaans op een console net zo goed werken als in een telnet sessie... zo zie ik bijvoorbeeld het Form Feed karakter (#12) nog wel eens terugkomen als een toets die waarschijnlijk het scherm leegmaakt (op een printer is dat natuurlijk "het volgende vel")... Microsoft had een van die resultaten op Google...

    Maar als je de mogelijkheid ziet om een "echte" client te maken dan zou ik dat zeker niet laten. Zelfs een zelf-verversende HTML zou naar mijn idee nog handiger zijn, al is 't maar omdat dat minder bewerkelijk is...
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Telnet is toch eigenlijk puur kale tekst door gooien, tenzij je die opmaak codes er nog bij gebruikt (die niet standaard char sets)?

  5. #5
    Gevonden!

    Oplossing:
    Write(#27 + '[2J');

    was even googlen, lekker dubbelzinnig , maar succes.

    Een Tcp server/client bouwen is een nettere oplossing ja. Dit gebruik ik ook vrij vaak. Ik wil graag dat de client niet gebonden is aan een platform. Ik maak gebruik van vrij veel omgevingen en wil niet steeds een client installeren. Met iets simpels als telnet kan ik ten aller tijden mn prorgamma aanspreken en het is leuk om even wat anders de doen dan de vertrouwde standaard
    Helaas is Kylix een "beetje" verouderd en Lazarus is een goed alternatief, maar bezit nog lang niet alle mogelijkheden die delphi wel heeft. (misschien een beetje verwend door borland, maar wie niet? )

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •