Results 1 to 9 of 9

Thread: Projectmanagement programma?

  1. #1

    Projectmanagement programma?

    Ik ben op zoek naar een soort projectmanagement programma, heeft iemand van jullie aanbevelingen? Ik wil daarin in kunnen voeren wat ik nog allemaal moet doen aan het (delphi) project waar ik momenteel aan werk (liefst in categorieen, zoals 'features toevoegen', 'bugs verwijderen', 'afmaken' etc.), en het door kunnen strepen als het af is.
    De ingebouwde TODO functionaliteit van Delphi is net niet voldoende, maar een programma als MS Project lijkt me vreselijk overkill. Nu kan ik natuurlijk zelf wat maken in Delphi, maar als er al een goed programma is lijkt me dat handiger.

  2. #2
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Hey Helena,

    Voor wat jij wilt is een heel mooi programma, ik heb geen idee wat het kost maar het heet in ieder geval MS Project.

    Van microsoft uiteraard, hier kun je perfect je resources managen, todo's laten zien, etc etc.

    (nieuwste versie is MS Project XP, in de zin van office xp, alleen wordt het niet met office meegeleverd hoor!)

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269

    Re: Projectmanagement programma?

    maar een programma als MS Project lijkt me vreselijk overkill.




    In ieder geval, ik kan je MS Project toch aanraden. Het doet inderdaad precies wat je wilt, en extra features hoef je niet te gebruiken, maar zijn eventueel altijd handig.
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564

    Talking

    Lol ik had niet eens gelezen dat ze zelf al met dat voorbeeld kwam . Mijn excuses voor het niet goed lezen hehehe

  5. #5
    Ik ben zelf redelijk tevreden over PhProjekt. Wij gebruiken vooral het Request tracker gedeelte waar meldingen van de klant of testers worden ingevoerd en vervolgens aan een programmeur toebedeeld. Die kan er dan weer opmerkingen bijzetten en deze eventueel weer terug aan de testers toebedelen.

    PhProjekt is meertalig, freeware, open source, maar maakt gebruik van PHP dus zul je het op een webserver moeten draaien. Het grootste voordeel is misschien wel dat alles in een MySQL database wordt opgeslagen waardoor bijvoorbeeld extra eigen overzichten erg simpel te maken zijn.
    Marcel

  6. #6
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593
    Hi helena

    Wat denkt u van deze

    Team Coherence van http://www.qsc.co.uk in mijn ogen geen slecht produkt.

    Met Dank

    Beleefde groeten

    Patrick

  7. #7
    Bedankt voor jullie reacties! Misschien dat ik MS Project zou overwegen als het niet zo duur was, maar 750 euro terwijl ik eigenlijk alleen een veredelde todo list nodig heb, dat zit er op het moment helaas niet in.
    Ik heb wel de demo van Project 2000 geinstalleerd om eens te kijken, was best grappig: de softwareontwikkeling template rekende vijf maanden voor het hele traject, waarvan welgeteld een maand voor de daadwerkelijke ontwikkeling van de software.

    Ik zal eens kijken naar PHProject, het zou best nuttig zijn als mijn linux-server eens wat meer ging doen dan bestanden serveren, maar ik wil toch (ook) graag een programma dat ik op mijn notebook kan draaien, omdat ik heel veel in de trein zit, en juist daar altijd aan het plannen ben en dingen bedenk.

    Dat Team Coherence ziet er heel aardig uit, ik ga dat eens uitproberen. TC Tracker beschrijft precies mijn problemen

  8. #8
    Helena,

    Kijk eens op de companion CD van Delphi 5 (als je die hebt). team Coherence was vroeger een versie controle systeem (nu nog geloof ik), waarvan een lite versie staat op de companion CD van D5.

    PHProject kun je overigens ook op je laptop draaien, als je daar een webserver op hebt staan.

    Benno

  9. #9
    Benno, bedankt voor de tip! Ik zal onmiddellijk die Companion Tools eens uit de delphi doos halen, ik heb daar wel naar gekeken toen ik Delphi net gekocht had, maar toen realiseerde ik me nog niet echt wat ik nu allemaal nuttig vind, en ik heb er nooit meer naar gekeken.
    En natuurlijk, ik kan PHProject op mijn notebook draaien!
    Ik weet niet waar ik was met mijn hoofd, dat ik daar niet aan dacht.
    Ik heb weer wat te doen vandaag

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Programma crasht in Windows 98, niet in XP
    By Jan Pas in forum Algemeen
    Replies: 13
    Last Post: 31-Dec-04, 11:49
  2. Parameters uitvoeren naar extern programma
    By Peter Wijnhoven in forum Algemeen
    Replies: 5
    Last Post: 03-Nov-04, 15:07
  3. programma slaat vast na aanroep netwerk
    By Pvdl in forum Algemeen
    Replies: 11
    Last Post: 04-May-04, 22:41
  4. Installeren programma vanaf webpagina
    By Greta in forum WebDelphi
    Replies: 21
    Last Post: 11-Mar-03, 12:40
  5. Programma mag maar 1 keer tegelijk draaien
    By ruudk in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 21-Feb-03, 15:17

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •