Results 1 to 5 of 5

Thread: Netwerkprobleempje: "Spook" Adapters

  1. #1

    Netwerkprobleempje: "Spook" Adapters

    Weerom een netwerk probleempje:
    Als ik met "GetAdaptersInfo" (in "iphlpapi.dll") de gegevens van de netwerkaarten in de PC opvraag zitten in wat terugkomt ook soms "adapters" die geen echte netwerkkaart zijn (bv. zogenaamde "software bridges") .
    Ik zou nu graag willen weten hoe ik die kan onderscheiden van de "gewone" adapters .
    Tot nu toe heb ik niets gevonden dat ze van die gewone kaarten ondescheidt, ze hebben zelfs een fysisch adres (hoe dat mogelijk is weet ik niet... )

    Bij voorbaat dank.

    p.s. weer in de registry duiken?

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Heb je al naar Type gekeken van de IP_ADAPTER_INFO? Ik heb geen idee of daar onderscheid in bestaat, maar is misschien de moeite waard om te bekijken:

    Type
    Adapter type. The type must be of the following values:

    MIB_IF_TYPE_OTHER
    MIB_IF_TYPE_ETHERNET
    MIB_IF_TYPE_TOKEN_RING
    MIB_IF_TYPE_FDDI
    MIB_IF_TYPE_PPP
    MIB_IF_TYPE_LOOPBACK
    MIB_IF_TYPE_SLIP
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Nu je lekker bezig bent met netwerken enzo is dit misschien ook een interessante link Veel voorbeelden en code.

  4. #4
    Quote Originally Posted by PsychoMark
    Heb je al naar Type gekeken van de IP_ADAPTER_INFO? Ik heb geen idee of daar onderscheid in bestaat, maar is misschien de moeite waard om te bekijken:
    Yep. Ik haal enkel adapterdata binnen waarin het type "MIB_IF_TYPE_ETHERNET" is.
    Toch bedankt. Iedere tip is echt welkom.
    Last edited by Dany; 07-Feb-06 at 17:21.

  5. #5
    Blijkbaar is er van de "Spook" adapters geen "FriendlyName" (netwerknaam) terug te vinden in de registry. Zie ook post http://www.nldelphi.com/Forum/showpo...53&postcount=4 .

    Echter: bij Windows Millenuim en lager is er zowiezo geen friendlyname te vinden in de registry, dus daar kan men die methode niet gebruiken om "echte" van "spook" adapters te onderscheiden.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •