Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 15 of 58

Thread: Borland verkoopt IDE tools

  1. #1

    Borland verkoopt IDE tools

    Hallo,

    Borland zoekt koper voor de IDE Tools (Delphi, Kylix, etc..)

    Borland announcment

    Groeten,
    Arno

  2. #2
    Hmm, spannende tijden voor ons Delphi ontwikkelaars.

    Zie ook http://bdn.borland.com/article/0,1410,33439,00.html
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  3. #3
    Eindelijk goed management?

  4. #4
    Iets voor NLDelphi ?
    ________________________
    L=M

  5. #5
    Delphi 7 Enterprise
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Echt. Nederland; Uses: Delphi 7 Enterprise
    Posts
    379
    Met zen alle 10€ bij elkaar leggen, mss halen we het

  6. #6
    ik kan de sponsor eens vragen of ze nog een paar miljoen hebben liggen....
    Marcel

  7. #7
    TSusjuh.Love.Count>MaxInt Francois Schumans's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Vodafone-NL, Business Critical Connections
    Posts
    997
    Hendig jammer!! Echt een schande zou ik bijna zeggen , zo'n goed product!

    Ik was net van plan om een post te zetten... las het op tweakers.net:

    http://tweakers.net/nieuws/41099

    in ieder geval zijn de reacties op tweakers.net niet van de lucht. Delphi wordt nog steeds breed gesteund en gewaardeerd. Misschien niet 8 en 2005 maar de nieuwe 2006 zeer zeker wel weer.

    meest toepasselijke comment van een poster aldaar:
    Als het 1 april was geweest had ik anders tegen dit bericht aangekeken denk ik.
    Als -oa- Delphi ontwikkelaar sta ik hier oprecht even van te stuiteren. Ik weet niet wat ik moet zeggen... erg fijn vind ik het niet.
    Erg jammer. Ik hoop dat we volgend jaar dan MS Delphi 2007 krijgen. Beter een MS delphi dan géén delphi. Ik heb pas een beetje geproefd van Visual Basic, maar ik vind delphi toch 100x beter smaken tot nu toe.
    If IDE = Delphi Then Raise Greets.Create('Frenske');
    Else Throw New Greets('Frenske')

  8. #8
    Ik ben benieuwd. Als MS inderdaad de spullen over gaat kopen, dan hoef ik in ieder geval niet meer te kiezen tussen Delphi en Visual Studio
    1+1=b

  9. #9
    Ik weet niet of we het jammer moeten vinden. Borland moest regelmatig een keuze maken tussen verschillende producten. Als dit goed afloopt (en die kans acht ik heel groot) zit Delphi straks bij een bedrijf dat er voor het volle pond voor gaat.

    Ik ben misschien weer de eeuwige optimist, maar dit kan best eens heel goed gaan aflopen hoor. Op Tweakers wordt er opeens gesproken alsof Delphi wordt gestopt, dat is absoluut niet het geval. De roadmap blijft gewoon zoals hij is, er wordt gewoon doorontwikkeld, dus Delphi is echt niet opeens een aflopend product.

    Zie ook de voorpagina voor mijn reactie...
    Marcel

  10. #10
    Hallo,

    Net zoals Marcel heb nog geen slecht gevoel bij de verkoop. Toen ik de kop las van het eerste bericht schrok ik wel, maar als je even verder gaat informeren bij de nieuwsgroepen dan weet je dat dit juist goed zou kunnen uitpakken voor Delphi (en de andere IDE tools). Nog even afwachten dus tot er een koper bekend is.

    <edit>
    Zie ook deze blog: blogs.borland.com/MichaelSwindell/archive/2006/02/08/23076.aspx
    Een nieuwe BDS2006 update is onderweg.
    </edit>

    Groeten,
    Arno
    Last edited by ArnoBrinkman; 10-Feb-06 at 01:11.

  11. #11
    Quote Originally Posted by GolezTrol
    Ik ben benieuwd. Als MS inderdaad de spullen over gaat kopen, dan hoef ik in ieder geval niet meer te kiezen tussen Delphi en Visual Studio
    De kans dat MS Delphi koopt is nul. MS koopt nooit iets in een markt waar ze al de dominante partij zijn, want daarmee trekken ze veel te veel aandacht van anti-trust clubjes als de FCC, de NMA enz.

  12. #12
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Stephan: ja, dacht ik ook al.

    Ik denk ook meer aan clubjes als Apple en Novell, die nog geen goeie IDEs hebben. Apple schijnt oorlogskas zat te hebben agv IPod

  13. #13
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Ik zie het toch meer als het begin van het einde dan als het begin van een periode van opbloei. Ik las ergens iemand die het vergeleek met de verkoop van WordPerfect: het bestaat nog steeds, maar wie gebruikt dat nog?

    Ik denk dat tegenstanders van Delphi het nu wel erg makkelijk gaan krijgen, en voorstanders dus steeds moeilijker om hun gelijk te bewijzen. Het ontbreken van .NET 2 ondersteuning en CF ondersteuning is al pijnlijk, maar als Borland nu ook nog eens hun kindje gaat verkopen wordt het wel erg moeilijk om positief te blijven.

    Ik vind persoonlijk dat het andersom had moeten zijn: zoek een koper voor de ALM business, zodat Borland zich weer kan focussen op waar ze ooit mee begonnen zijn. Ik denk dat de ALM klanten veel sneller gewend zijn aan een nieuwe naam dan de Delphi, JBuilder etc. klanten.

    PS: de aandelen gaan ook lekker
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  14. #14
    Ja, wat betekent dat nou dat die aandelen kelderen? Dat men vertrouwen had in het Borland met de IDE's en niet in het Borland met de ALM's?
    Marcel

  15. #15
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Daar lijkt het wel op. Of misschien zijn het wel ontwikkelaars die toevallig ook aandelen hadden
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •