Page 2 of 10 FirstFirst 1 2 3 4 ... LastLast
Results 16 to 30 of 145

Thread: delphi kloon bouwen

  1. #16
    Ex-Student
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Leeuwarden
    Posts
    2,409
    jesse, ik doe HBO Informatica. En pas in de 4de beginnen ze pas met compiler bouw. En zelfs dat stelt niks voor. Het heet misschien "compiler-bouw". Maar feitelijk maken we alleen maar een interpretator, die deels ook nog voorgeprogrammeerd is door de leraar zelf. En wij hebben daar dan 8 weken de tijd voor gehad om het te maken. En dan is dit het resultaat. Oftewel: het stelt niks voor Dus ik denk echt dat jij te simpel denkt over compiler bouwen en te koppig bent om je over te laten halen dat je gedachte fout is. Maakt mij niks uit je hebt jezelf er alleen mee te pakken

    Quote Originally Posted by jesse
    is niet te veel voor mij ik doe er lang mee maar het lukt mij wel hoor met een simpele oplossing!
    echt waar? hoe dan? wat is je plan van aanpak dan?

  2. #17

    Post

    Quote Originally Posted by Cornelis
    jesse, ik doe HBO Informatica. En pas in de 4de beginnen ze pas met compiler bouw. En zelfs dat stelt niks voor. Het heet misschien "compiler-bouw". Maar feitelijk maken we alleen maar een interpretator, die deels ook nog voorgeprogrammeerd is door de leraar zelf. En wij hebben daar dan 8 weken de tijd voor gehad om het te maken. En dan is dit het resultaat. Oftewel: het stelt niks voor Dus ik denk echt dat jij te simpel denkt over compiler bouwen en te koppig bent om je over te laten halen dat je gedachte fout is. Maakt mij niks uit je hebt jezelf er alleen mee te pakken
    en hoe maak je dat dan
    Code van ons zelf : Werkt
    Code van iemand anders : Werkt Niet

  3. #18
    Ex-Student
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Leeuwarden
    Posts
    2,409
    In Delphi, met mijn computer.

  4. #19

    Post

    Quote Originally Posted by Cornelis
    In Delphi, met mijn computer.
    is het geen open source.
    dat doe ik altijd.

    en hoe maak je het.
    ik gebruik SynEdit als Syntax editor
    Code van ons zelf : Werkt
    Code van iemand anders : Werkt Niet

  5. #20
    Ex-Student
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Leeuwarden
    Posts
    2,409
    tsja, als ik wil kan ik het open source maken, maar dat vindt mijn leraar niet echt fijn aangezien hij dezelfde opdracht volgend jaar weer wilt geven. Enne... jij leert er ook niet veel van, van code jatten. En zoals ik het al zei, ik maak het in Delphi, op mijn computer.

  6. #21
    TDigitalTrain user Hans Brenkman's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Weert
    Posts
    1,861
    jessewillem, ik bewonder hoe vurig je wens is zelf een Delphi-kloon te bouwen. Als je zo gedreven door het leven gaat, kun je een eind komen.

    Maar met alle respect, ik denk dat voor 99,999% van de programmeurs een Delphi-kloon bouwen te hoog gegrepen is. Daarbij denk ik dat je je kunt afvragen, stel dat het je zou lukken, wanneer heb je het dan af ? De ontwikkelingen gaan zo razendsnel, dat tegen de tijd dat jij een volwaardige Delphi-kloon gebouwd hebt, je heel wat jaaaaren verder bent. Ervaring speelt daarbij zeker een rol (leeftijd minder), maar voor de meest ervaren programmeurs onder ons, is dit geen flauwekul om te bouwen (als ik zo vrij mag zijn voor collega's te spreken). Verder is de vraag wat je er uiteindelijk mee moet ? Zou je het willen verkopen ? Lastig concurreren tegen gerenommeerde ontwikkelomgevingen. Wil je het alleen voor jezelf als ontwikkelomgeving gebruiken ?

    Als je op internet zoekt en een beetje weet hebt van wat de bestaande en vervlogen ontwikkelomgevingen aan manjaren gekost hebben, dan zul je snel tot de ontdekking komen dat zoiets geavanceerds in je eentje bouwen misschien wel een levenswerk zou kunnen worden....

    Toch wens ik je alle succes, mocht je door willen zetten, maar raad je af er aan te beginnen. Delphi is een fantastische ontwikkelomgeving waarmee fantastische applicaties te bouwen zijn (er zijn ook heel veel leveranciers die add-ons verkopen voor Delphi), gebruik Delphi, geniet ervan en probeer een uitdaging te zoeken die je werkelijk iets kan bieden en stop daar je energie in.
    Testen kan niet de afwezigheid van fouten aantonen, slechts de aanwezigheid van gevonden fouten.

    Het is verdacht als een nieuw ontwikkeld programma direct lijkt te werken: waarschijnlijk neutraliseren twee ontwerpfouten elkaar.

  7. #22
    ik begin met mijn applicatie
    ik wil hem 'JWIDE' Noemen
    omdat het bij mijn naam past.vind ik teminste.
    ik gebruik synedit voor syntax editor.

    dus als je een ontwikkel omgeving maken wilt,moet je er veel tijd in besteken

    wie tips heeft mag ze wel gerust geven.

    oja mijn project verkoop ik voor niet zo veel geld.en ik maak ook edities zoals Delphi Personal en Delphi Architect en Professional noem maar op.
    Last edited by Dees; 09-Feb-06 at 18:51.
    Code van ons zelf : Werkt
    Code van iemand anders : Werkt Niet

  8. #23
    • Schreeuwen verwijderd uit post


    Sorry ik geef liever wat meer geld uit voor een echt programma... zoals Delphi. Ik vind niet dat jij jou nog niet eens gemaakte programma kunt vergelijken met Delphi. Maar dat besef je denk ik zelf ook wel? Overigens is het niet de bedoeling dat je reclame gaat maken voor je software op NLDelphi. Zie ook Reclame op NLDelphi

  9. #24

    Post

    ik maak geen reklame.
    het is de naam van mijn applicatie.
    Code van ons zelf : Werkt
    Code van iemand anders : Werkt Niet

  10. #25
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Tilburg
    Posts
    973
    Als je echt met je project wilt doorgaan (wat ik je net zoals iedereen hier afraad), verdeel dan je project in kleinere onderdelen.

    Begin eerst eens met bv een goede text editor (is al heftig project hoor). Of bouw eens een rekenmachine waar je formules kunt berekenen (heb je straks ook nodig). Dit zijn kleinere projecten die je later toch nodig hebt voor je IDE

  11. #26
    • Verplaatst van Algemeen naar Koffiehoek.

  12. #27
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Ik heb geen tips voor je, want ik zou werkelijk niet weten of kunnen verzinnen waar en hoe te beginnen met een Delphi te maken.

    Echter ik heb wel een vraag voor je: kun je eens proberen uit te leggen waarom je dit wilt, een visuele ontwikkelomgeving maken? Met een duidelijk antwoord daarop ben ik best wel bereid (en ik weet zeker de rest van de lezers ook) om binnen jouw doelstelling een andere uitdaging/opdracht te verzinnen die wellicht iets meer realistisch is.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  13. #28
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211

    Talking

    Goed zullen we hem nog vertellen hoe hij die knop kan slepen? LES2?
    Misschien anders wat voor de peuters uit de koffiehoek (18 maanden)
    PerfectView + Designer was een investering van meer dan 6 0n

    JesseWillem: Verdiep je eens in begindrag en zo. Misschien kan je de knop dan wel slepen? Moet wel alleen in design mode natuurlijk. email je pogingen maar.... Dit gaat over de mooie veranderende cursortjes:

    Code:
    // Ga je dit begrijpen?
    // (Fragment uit een SIMPEL voorbeeld dat ik heb gemaakt)
      case message.msg of
      WM_NCHITTEST:
          begin
            Pt := MakePoint(loword(Msg.lparam), hiword(Msg.lparam));
            Pt := ScreenToClient (Pt);
            Rslt:=0;
            for I := 0 to  7 do
            if PtInRect (FPosInfo [I].rect, Pt) then
            begin
              // De waarde van rslt wordt doorgegeven en maakt
              // dat windows automatisch de juiste cursor kiest,
              // Zonder dat we verder iets hoeven te doen.
              Rslt := FPosInfo [I].pos;
              Direction:=FPosInfo[i].direction;
            end;
            if Rslt = 0 then
                Result:=False;
          end;
    P.S: produkten met Synedit vallen onder de GPL: je moet dan alle sourcecode die je gemaakt hebt met iedereen delen. Lijkt me handig om zelf ook een syntaxeditor te schrijven.

    p.p.s: ik ben de meest chagr. van allemaal, maar ook Delphi leraar, dus als je je huiswerk doet komen we er wel. Voor iets simpels duurt dat 10 lessen. Heb je dat voor over? Voor iets zoals SynEdit zelf (OOK gemaakt door mensen...) + Delphi Designer duurt dat wel 100 lessen.... Met huis werk, dus minstens honderd weken.
    Last edited by Thaddy; 09-Feb-06 at 19:47.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  14. #29

    Cool

    sorry,ik studeer dit in eigen tempo.
    altijd naar school.als ik thuis kom.druk ik de computer aan.en dan start ik delphi.zo simpel is dat bij mij
    Code van ons zelf : Werkt
    Code van iemand anders : Werkt Niet

  15. #30
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Ok. Dan niet. Het voorbeeldje maken kostte me al een uurtje (met de uitleg) en ik heb weinig tijd.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

Page 2 of 10 FirstFirst 1 2 3 4 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •