Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: Borland zoekt nieuw bedrijf voor Delphi en andere IDE producten

  1. #1

    Borland zoekt nieuw bedrijf voor Delphi en andere IDE producten

    http://bdn.borland.com/article/0,1410,33439,00.html
    Borland heeft vandaag bekend gemaakt dat ze op zoek gaat naar een koper voor de IDE producten. Onder deze naam vallen Delphi, C++Builder, C#Builder, JBuilder, InterBase, JDataStore, nDataStore en Kylix.




    Borland heeft de laatste jaren al vaker laten doorschemeren dat ze veel toekomst ziet in de ALM producten. De keuze voor investeren in ALM of in de IDE tools viel daarom nogal eens uit ten gunste van ALM. Het nieuwe bedrijf zal zich weer helemaal kunnen focussen op Delphi en de andere IDE tools, zonder steeds de keuze te moeten maken tussen twee werelden.




    Want dat de wereld van ALM een andere wereld is dan die waar de meeste Delphi programmeurs zich in bevinden is duidelijk. Dat heeft de laatste jaren bij veel Delphi programmeurs nogal eens de reactie uitgelokt: "wat is Borland toch aan het doen?". Als ik David I het bedrijf zie schetsen dat hij voor ogen heeft als nieuwe eigenaar van de tools bekruipt mij de gedachte: dat bedrijf hebben we toch? Dat is Borland! Maar misschien is dat het Borland van een aantal jaren geleden en niet meer het Borland van nu. David I is razend enthousiast over de nieuwe opzet en zal zich er zeker voor de volle 100% voor inzetten.




    Overigens wordt er aan de ene kant gesproken over een nieuw op te richten bedrijf en aan de andere kant over het zoeken naar een koper, dat spreekt elkaar nog wat tegen dus ook dat zal de toekomst leren.




    Persoonlijk weet ik nog niet helemaal wat ik van de nieuwe beweging moet denken. Ik heb Borland altijd wel gezien als het bedrijf achter Delphi, maar wel in die volgorde. Niet alles wat Borland maakte vond ik altijd even goed en ook mij bekroop de laatste jaren nogal eens het "waar zijn ze mee bezig?" gevoel. Denk bijvoorbeeld aan alle ellenlange ECO presentaties waar 80% van de aanwezigen al snel verveeld om zich heen zaten te kijken.




    De schets die David I neerlegt van het nieuwe bedrijf bevalt me wel. Een bedrijf dat zich voor de volle 100% gaat richten op Delphi en de andere tools... dat is toch eigenlijk juist wat we willen? Ik ben heel benieuwd naar de volgende stappen! Voorlopig ga ik er vanuit dat wij Delphi programmeurs misschien nieuwe T-shirts moeten kopen, maar dat we nog jaren gewoon met onze favoriete tool werken. En misschien wel veel sneller met veel meer nieuws!

  2. #2

  3. #3
    Zoals ik in de koffiehoek als zei, google delphi 1
    Katambi $tyle

  4. #4

    Reactie op voorpagina bericht

    "Borland zoekt nieuw bedrijf voor Delphi en andere IDE producten".

    Als je http://www.borland.com/us/company/ne..._software.html leest, zie je dat Delphi en andere IDE's te koop gezet zijn.

    Zie ook: http://www.itwriting.com/blog/?postid=319

  5. #5
    • Thread samengevoegd.

  6. #6
    Zie ook Borland IDE Users Look Ahead op eWeek.
    Marcel

  7. #7
    Wie moet Delphi kopen? Een poll op About Delphi
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  8. #8
    Blijkbaar heeft Borland al contact met geïnteresseerden: Information keeps rolling... van de blog van Allen Bauer.
    Marcel

  9. #9

    Question Tegenstrijdig

    Tja...

    In mijn rol als techie en die hard knutselaar ben ik erg enthousiast. Het nadeel is echter dat bedrijven (en zeker de wat grotere) steeds meer naar VS neigen. Als ze daar eenmaal aan vast zitten, probeer ze dan nog maar eens te overtuigen van het gigantische voordeel van de allernieuwste Delphi IDE. Oftewel, ik ben bang dat ik Delphi steeds minder tegen zal komen in werksituaties. En dat is toch waar ik zo'n 40 uur per dag achter een schermpje zit...

  10. #10
    Ik heb Delphi nooit gekozen omdat het de "grootste" was of zoveel gebruikers had. Dat argument zal ook nu niet voor mij gaan tellen, dus als er mensen overstappen naar Visual Studio wil dat nog niet zeggen dat ik mee ga. Er is nog steeds veel werk in Delphi en zoals het er un uit ziet gaat Delphi en Delphiwerk gewoon door.

    Uiteraard heb ik ook met VS gewerkt, er eens naar gekeken en eraan gesuffeld. Het is beangstigend goed. Maar het is geen Delphi...
    Marcel

  11. #11
    Dat is inderdaad het grote punt: niets voelt als Delphi, maar hoe leg je dat uit aan mensen die minder technisch zijn? Bij mij is het vooral een gevoel, kan het niet direct vertalen naar overtuigende argumenten...

  12. #12
    En dat is toch waar ik zo'n 40 uur per dag achter een schermpje zit...
    Hoe doe je dat?

    Het zou een hoop van mijn planningsproblemen oplossen

    Sorry for being OT.

  13. #13
    Hehe, gelukkig willen ontwikkelaars nooit gelijk hebben . M'n post was inderdaad een beetje buggy (maar dan wel zo'n modieuze waar hippe ouders ook nog mee over straat kunnen).

  14. #14

  15. #15
    En (van David I) een vergelijking tussen Borland en DevCo: Some additional perspectives on the spin-off of the Borland IDE business...
    Marcel

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •