Results 1 to 5 of 5

Thread: Dex2 registreert geen nieuwe posts meer

  1. #1
    TDigitalTrain user Hans Brenkman's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Weert
    Posts
    1,861

    Dex2 registreert geen nieuwe posts meer

    Als ik m'n pc opstart, registreert Dex2 nieuwe posts en laat een wave file horen (de loeiende koe) maar laat géén popup zien met het aantal nieuwe posts (de instelling staat zo dat er wel een popup getoond moet worden). Na het opstarten gebeurd er niets meer. Als ik Dex2 aflsuit resulteert dit altijd in een "Runtime error 216 at 01403B0A". Het heeft absoluut gewerkt op mijn systeem (WinXP Pro SP2 met NAV 8 en Sygate Personal Firewall Pro 5.5) maar sinds enkele dagen niet meer. Als ik Dex2 daarna opstart komen de posts 1 x binnen (zonder popup) daarna blijft het weer stil.

    Enig idee wat er aan de hand kan zijn ?
    Testen kan niet de afwezigheid van fouten aantonen, slechts de aanwezigheid van gevonden fouten.

    Het is verdacht als een nieuw ontwikkeld programma direct lijkt te werken: waarschijnlijk neutraliseren twee ontwerpfouten elkaar.

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Vreemd, de popup is wel de laatste waarvan ik zou verwachten dat ie ermee stopte... heb helaas geen enkel idee... is er misschien iets gewijzigd aan je systeem / instellingen?
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    TDigitalTrain user Hans Brenkman's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Weert
    Posts
    1,861
    Ik weet niet wat er veranderd kan zijn aan mijn systeem dat er voor zorgt dat Dex2 niet meer goed werkt. Ik heb de pc volledig met een up-to-date NAV gescand en HitManPro laten draaien, zonder resultaat m.b.t. virussen e.d. Als Dex2 gestart is, gaat de eerste keer ophalen goed, er wordt een wav-file afgespeeld, maar het programma toont géén popup. Vervolgens blijft het proberen verbinding te maken met NLDelphi.com, wat blijvend niet lukt. Ook niet als ik m'n firewall open zet voor alle verkeer. De proxy instelling staat standaard op poort 88 (ik maak geen gebruik van een proxy-server) maar als ik die probeer te wijzigen, dan krijg ik een foutmelding "List index out of bounds (-1)". Dex2 verwijderen uit de lijst van toegestane applicaties in de firewall en opnieuw toevoegen (als Dex2 bij opstarten daar om vraagt) mag ook niet baten.
    Testen kan niet de afwezigheid van fouten aantonen, slechts de aanwezigheid van gevonden fouten.

    Het is verdacht als een nieuw ontwikkeld programma direct lijkt te werken: waarschijnlijk neutraliseren twee ontwerpfouten elkaar.

  4. #4
    TDigitalTrain user Hans Brenkman's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Weert
    Posts
    1,861
    Nou, ik heb Dex2 nog eens gedownload en uitgepakt, nu krijg ik wel een popup en blijft hij niet proberen contact te maken met NLDelphi.com. Even kijken of hij deze post oppikt en een popup laat zien.....

    Ja, hoor hij doet het weer, misschien een corrupte exe ???
    Testen kan niet de afwezigheid van fouten aantonen, slechts de aanwezigheid van gevonden fouten.

    Het is verdacht als een nieuw ontwikkeld programma direct lijkt te werken: waarschijnlijk neutraliseren twee ontwerpfouten elkaar.

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    't moet niet gekker worden . In ieder geval mooi dat ie 't weer doet!
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •