Results 1 to 4 of 4

Thread: Hoe werkt de XML-Client ?

  1. #1

    Cool Hoe werkt de XML-Client ?

    Hallo mensen,

    Misschien is dit een wat onbeschofte vraag, maar wil iemand ook uitleggen hoe de XML client werkt ? En met welke technieken ? Ik vind het wel een leuk programma`tje. Ik moet zelf ook iets bedenken voor een web-site. Jullie programma lijkt er een beetje op.

    Ik heb natuurlijk wel enig idee, maar verder ... een raadsel !

    En dit is natuurlijk wel interesant voor het forum, of een Delphi artikel !!!

    Alvast bedankt,

    Arjan Hiemstra

  2. #2
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    http://www.nldelphi.com/Forum/showth...&threadid=1909 daar staat ook al een korte uitleg van marcel. Als je verdere vragen heb zou het wel makkelijk zijn als je een beetje meer gerichte vragen stelt....
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  3. #3
    Het leuke van de XML clients is nou eigenlijk dat er weinig moeilijks aan is. Iedereen die de WebDelphi artikelen begrijpt en wat kennis heeft van XML kan de server schrijven. Omdat het hele forum in een database is opgeslagen is dat een kwestie van de juiste query uitvoeren en de data omzetten naar XML. De clients halen die XML vervolgens binnen en zetten deze weer om naar een treeview of listview.

    Kortom, de technieken zijn erg eenvoudig, het meeste werk is eigenlijk gaat zitten in een goede en goed werkende UI te schrijven. Maar ook die maken geen gebruik van exotische dingen. Over XML valt nog een hoop te vertellen, dat zal ook zeker nog wel gebeuren.

    Maar als je vragen hebt: ga zeker je gang!
    Marcel

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Originally posted by Marcel
    Maar ook die maken geen gebruik van exotische dingen.

    Op de open-source TVirtualStringTree in DeX?? na dan . Leuke component trouwens, gebruik 'm steeds vaker, ook als ListView... wel 1 MB aan source code (~ 300 kb extra bij compilen), maar compleet onafhankelijk van comctl32.dll en geheel aan te passen naar wens

    Ik ben dus de maker van de andere XML client en kan je ook vertellen: het is zo lastig niet op zich. Zoals Marcel zei, de technieken zijn heel simpel... zelfs ik begreep het met 0,0 XML kennis
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 7
    Last Post: 04-Jun-04, 21:48
  2. Indy TIdHTTP client fout opvangen -- hoe
    By IamPsychoDotBe in forum WebDelphi
    Replies: 2
    Last Post: 17-Jun-03, 08:50
  3. Replies: 27
    Last Post: 15-Nov-02, 17:57
  4. Hoe werkt een 'task switch'?
    By Paul-Jan in forum Algemeen
    Replies: 12
    Last Post: 18-Oct-02, 23:08

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •