Results 1 to 8 of 8

Thread: Het gaat "te" goed met NLDelphi!

  1. #1
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415

    Wink Het gaat "te" goed met NLDelphi!

    Even anderhalf dag niet het forum kunnen lezen(geen tijd) en er staat 192 niet gelezen berichten in de Dex. Help - ik kan het lezen niet meer bijhouden.
    Eerder leste ik alle berichten - sommige wel wat snel, maar toch. Nu reed ik dat gewoon niet meer. Dat is natuurlijk hartstikke goed voor NLDelphi.

    Maar hoe doen jullie dat in de praktijk?
    Anders

    May your code compile!

  2. #2
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Andes,

    Ik sluit me volledig bij je aan

    Ik vindt het nog steeds schitterend zulke interactie tussen de members, maar ik
    merk ook dat het inderdaad steeds meer tijd in beslag gaat nemen.
    (meer en langere threats)

    Maar goed, voor zo ver ik het nog kan bij benen en bolwerken lees ik net zoals
    jij nog steeds alles in de avonduren.

    De een even sneller als de ander maar toch wel alles.

    my 2 € cents.

    Richard
    RLD

  3. #3
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    mijn icoontje geeft een schrikbarende 797 aan. dat zegt wel genoeg geloof ik...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  4. #4
    Ik lees alles, de teller staat op 4. Voor mij ook in de avonduren, maar ik kan erg snel lezen denk ik. En als ik zie dat een thread al is beantwoord schiet ik er even snel doorheen omdat ik toch wil weten waarover het gaat.

    En zeker voor de mensen die overdag ook programmeren geldt: denk je eens in hoeveel tijd het zou kosten als je zelf uit zou moeten zoeken wat je hier leest. Dat is vele malen meer! Ik heb mijn kennis dan ook altijd voor een groot gedeelte uit forums (wie kent Compuserve nog?) of newsgroups gehaald. En nog steeds is trouwens, naast NLDelphi, Google mijn grootste vriend om informatie uit de newsgroups te halen.
    Marcel

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593
    Ik moet eerlijk toegeven voor de tijd dat ik nog maar deze site ken dat ik al veel bijgeleerd heb

    Ik probeer dan ook 3 uren per dag (verdeeld over de dag, deze site te bezoeken en alles te lezen en eventueel te andwoorden)

    Waarom heb ik deze site niet vroeger leren kennen? Slechter nog ik weet zelf niet meer hoe ik deze site heb leren kennen.

    Met Dank

    Beleefde groeten

    Patrick

  6. #6
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Originally posted by Marcel
    En zeker voor de mensen die overdag ook programmeren geldt: denk je eens in hoeveel tijd het zou kosten als je zelf uit zou moeten zoeken wat je hier leest. Dat is vele malen meer! Ik heb mijn kennis dan ook altijd voor een groot gedeelte uit forums (wie kent Compuserve nog?) of newsgroups gehaald. En nog steeds is trouwens, naast NLDelphi, Google mijn grootste vriend om informatie uit de newsgroups te halen.
    Bij mij is het eigenlijk precies hetzelfde. Naast het bestuderen van Delphi boeken zijn fora, nieuwsgroepen en in de begin tijd van Delphi Compuserve een onschatbare bron aan informatie waaruit ik een hoop heb geleerd.

    Het doet me er aan denken dat toen Delphi net uit was er in een borland forum op compuserve een studiegroep ontstond die aan de hand van een boek van Tom Swan bezig gingen met het bestuderen van Delphi. (Wel een erg lange zin geworden )Hardstikke leuk en gezellig was dat!

    Wat trouwens ook een aanrader is, is de DIL-CDrom van de UK-BUG. Als het goed is hebben ze weer een aanbieding van de laatste CD met als je optijd bent als bonus de verzamelde The Delphi Magazins op CDrom voor 30 pond!

    Dus Marcel ik ken het "echte" compuserve ook nog, helaas is het nu verworden tot niet meer dan YAISP (Yet Another ISP) zonder enige toegevoegde waarde.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  7. #7
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    54 nieuwe berichten, waarvan ruim 40 weggegooid kunnen worden omdat ik die gisteren al heb gelezen maar de Synchronisatie optie in DeX?? nog niet helemaal werkt

    Voorderest zit ik inderdaad veel op dit forum, eigenlijk constant DeX?? aan, ook op m'n werk. Het vergt inderdaad wel wat tijd, maar zoals al eerder is gezegd, wat je ervan leert is veel meer waard. Toen ik eind vorig jaar begon aan een project dacht ik dat ik een ideale methode had ontwikkeld, nu blijken daar wat fouten in te zitten (zachtjes uitgedrukt) en bij de rewrite bleek dat mijn oude techniek toch erg omslachtig was. Het merendeel van die nieuwe kennis die ik nu gebruik om het wel tot een goed einde te brengen komt toch zeker van NLDelphi (in mijn geval bijvoorbeeld interfaces ), en dat maakt mijn baas toch ook weer blij.



    Ik lees dus ook alles (op misschien het database forum na), maar reply wel bij steeds minder threads (relatief gesproken dan ). Af en toe zijn er zelfs uren waarin helemaal niks gepost wordt (vooral overdag), meestal duik ik dan in de DeX?? source om te kijken of er niks mis is
    Qui custodiet ipsos custodes

  8. #8
    Dus Marcel ik ken het "echte" compuserve ook nog, helaas is het nu verworden tot niet meer dan YAISP (Yet Another ISP) zonder enige toegevoegde waarde.
    Ik heb op Compuserve vooral het Clipper forum erg veel gebruikt, al was het lokaal inbelpunt Londen wel een reden om het wat rustig aan te doen. Later konden we ook in Amsterdam inbellen en ontstonden ook de NL fora, vooral NLComp was favoriet!
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 67
    Last Post: 15-Jun-04, 12:32

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •