Results 1 to 5 of 5

Thread: [versie 1.7] Ideetje deel 3

  1. #1
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564

    Lightbulb [versie 1.7] Ideetje deel 3

    Ja wastie weer . Dit in navolging van mijn eerder idee mbt een browser in dex.

    Waarom geen richedit ipv een browser? Je haalt nu de topic en thread informatie op met xml, dan kan je natuurlijk ook de text uit een topic op verzoek laten tonen. Als je dat nou naar een richedit gooit? Heb je een simpele browser maar je kan wel de tekst uit een topic laten zien?

    Misschien zelfs op een gegeven moment met replyen? Dat lijkt me aan de ene kant leuk maar dat moet je natuurlijk wel goed afschermen ivm spammers etc.

    Schiet mij maar weer lek

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    De vraag is, en ik denk dat Marcel dat met me eens is aan zijn vorige reactie te zien, wordt het dan niet een beetje overdreven? Wat is DeX? DeX is een tool om je op de hoogte te stellen van nieuwe posts. Een browser is mooi omdat je daar alle images e.d. netjes in kan bekijken, je kan links volgen zonder problemen, je kan direct een ander adres intypen in de adresbalk, je hebt toegang tot al je tools (google toolbar en favorieten schieten mij direct te binnen), kortom, het is vrij onzinnig om dat allemaal opnieuw te maken...


    Ik denk eerlijk gezegd dat we ons beter kunnen focusen op andere zaken (zoals het inbouwen van security, meer notifies, etc)...


    Maar goed, mijn mening weet je, het is niet aan mij of dit uiteindelijk ingebouwd zal worden. Wat DeX?? betreft kan ik in ieder geval alvast zeggen dat dit er niet in komt
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Juist in tegenstelling tot een browser, een simpel richedit veld of voor mijn part een memo veld! Dan kan je ook gelijk de post lezen. En het mooiste is replyen er ook bij. Dat is niet opnieuw je browser namaken, maar dat is nldelphi naar het volgende niveau brengen.

  4. #4
    Nee, ik zie dat niet als NLDelphi naar het volgende nivo. Het voordeel van een forum is dat je geen enkele software nodig hebt om het te kunnen gebruiken. Je start je browser en begint te tikken. Dat is een stuk handiger dan bijvoorbeeld newsgroups (waar je al snel van alles moet gaan installeren en instellen voordat je zover bent) en tevens één van de redenen van het grote succes van forums (fora?).

    De DeX clients zullen daarom ook geen vervanging van het forum worden, maar alleen maar een uitbreiding. Een uitbreiding die niet echt nodig is voor het gebruik van het forum, maar handig is voor de 'zware' gebruikers. Het heeft daarom ook geen zin om de hele forum functionaliteit te gaan herhalen in een offline versie. Overigens zal de server dat ook niet gaan ondersteunen dus ook andere DeX'en zullen deze mogelijkheid niet hebben.

    Dus helaas: het komt er niet in. Neemt niet weg dat ik het altijd leuk vind om dit soort ideeën te lezen, dus laat je vooral niet tegenhouden door onze reacties.
    Marcel

  5. #5
    Bite me! Tommy's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Rdam
    Posts
    564
    Nuh ik laat me niet tegenhouden, op een gegeven moment wordt je me zo zat dat je me gelijk geeft . Even zonder gein, maar ik bedoel niet eens om een offline 'lezer'er van te maken. Gewoon een mogelijkheid tot snel lezen en replyen.

    Thuis zit ik op adsl. Werkt allemaal lekker snel en de website staat binnen een poep en een zucht op het scherm. Op werk is dat veel anders, daar duurd het lang om de site in te laten, mede omdat we maar (helaas) op een geshared isdn lijn zitten. Dan is dit juist leuk! Handig! Fijn! Geloof me! .

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Carriage returns in memo
    By Doki in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 23-Sep-04, 21:01
  2. Deel van een Form printen
    By Cornelis in forum Algemeen
    Replies: 11
    Last Post: 24-Feb-04, 14:19
  3. [versie 1.7] Ideetje deel 2
    By Tommy in forum DeX
    Replies: 11
    Last Post: 13-Jun-02, 01:04
  4. [versie 1.7] Ideetje
    By Tommy in forum DeX
    Replies: 13
    Last Post: 04-Jun-02, 23:52

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •