Results 1 to 10 of 10

Thread: Outlook agenda naar FTP server sturen

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    K?¿sing
    Posts
    143

    Outlook agenda naar FTP server sturen

    Ik wil de items in m'n outlook agenda naar een FTP server sturen, zodat ik deze altijd online bij heb.

    Het uitlezen van de items heb ik gedaan dmv van de applications object op msdn.com.

    Nu moet ik echter iedere keer nadat een item is toegevoegd of verwijderd handmatig in mijn programma op upload klikken.

    Is het mogelijk om te detecteren wanneer een outlook-item opgeslagen of verwijderd wordt om dan automatisch te uploaden?

    Bijkomende vraag: is het mogelijk om het sluiten van outlook te detecteren en dit eventueel te vermijden?

  2. #2
    Ik zou al bijna zeggen dat klinkt als een online agenda die je wilt gaan bijhouden. Dat is al bijna professioneel. Er is een WebAccess die op de Exchange-Server draait en die je agenda weergeeft. Dat zijn dezelfde gegevens als in je outlook.

    Is dat geen oplossing voor je?

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    K?¿sing
    Posts
    143
    Het is idd de bedoeling om een online agenda bij te kunnen houden, maar ook om van het bestand op de ftp-server te kunnen synchroniseren met een andere pc.

    Het programma op zich werkt, maar het bestand wordt enkel geupdated bij het sluiten van outlook. Dit zou ik willen aanpassen zodat het bestand geupdated word bij het opslaan van een item.

    Exchange server is geen optie omdat ik deze niet heb.

  4. #4
    Nou je zou een Timer-Event kunnen maken of een geplande taak aanmaken die om het kwartier bijvoorbeeld een update gaat uitvoeren.

  5. #5
    Het enige programma dat vrijwel realtime synchronisatie uitvoert is ActiveSync van Microsoft zelf. De meeste andere synchronisaties (mijn Nokia bijvoorbeeld) doen het allemaal op tijd basis. Dus die controleren elke X seconden of er dingen zijn gewijzigd.

    Ik denk dat het de timer wordt
    Marcel

  6. #6
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    ik zeg: dat kan mooier! Als je het niet erg vindt om Outlook dan wel steeds open te moeten hebben staan en het met een COM-addin te regelen, kun je eens kijken naar de code in de download op deze pagina. Het gaat dan om uOutlookEvents.pas, daar zit een wrapper in om de outlook interfaces als ik het me goed herinner, waarin onder andere een OnNewItem event getruukt is. Als je niet wil omschakelen naar de opzet, moet je even zelf uitzoeken hoe ze die truuk precies voor elkaar hebben gekregen. Het is al een paar jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gebruikt, maar dat hele gedoe met explorers en inspectors heeft even nodig voor je het door hebt.

    Als je Outlook niet open wil hebben staan moet je al een file monitoring hook op het pst bestand gaan plaatsen en daar vrolijk mee gaan klooien om je nieuwe items eruit te krijgen, maar dat raad ik je zwaar af
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    K?¿sing
    Posts
    143
    Quote Originally Posted by Marcel
    Het enige programma dat vrijwel realtime synchronisatie uitvoert is ActiveSync van Microsoft zelf. De meeste andere synchronisaties (mijn Nokia bijvoorbeeld) doen het allemaal op tijd basis. Dus die controleren elke X seconden of er dingen zijn gewijzigd.

    Ik denk dat het de timer wordt
    Weet iemand hoe deze synchronisaties eigenlijk in zijn werk gaan?
    Word er gekeken op basis van tijd/datum, laatste wijziging? En wat met gewiste items?

  8. #8
    Grofweg gezegd heb je twee manieren. De eerste is dat je koppelt aan events van je object (Outlook in dit geval) en de bijbehorende actie direct uitvoert of in een wachtrij zet.

    Als je object dat ondersteund is dat ook de eenvoudigste optie. Als je object dat niet ondersteund kom je er niet onderuit om lokaal aardig wat data te bewaren. Je zou bijvoorbeeld een lijst van ID's kunnen bewaren en op je interval gaan kijken welke ID's er wel in Outlook staan en niet in jouw lijst, deze moet je dan toevoegen. Vervolgens ga je kijken welke items er wel in jouw lijstje staan en niet in Outlook, deze moet je dan verwijderen. Maar je zult ook moeten controleren op wijzigingen dus als je object geen LaatstGewijzigd property heeft komt je er niet onderuit om zelf ook op inhoud te controleren.
    Marcel

  9. #9
    Senior Member
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    K?¿sing
    Posts
    143
    Idd,
    zoiets had ik al in gedachte.

    Ik bedoel eigenlijk de synchronisatie tussen twee outlook-applicaties. Het entry-ID is alleen lezen, ik kan dus geen ID wegschrijven in outlook.

    Als ik dus in de ene outlook een bepaald item heb, en ik wil dit in de andere outlook toevoegen, gaat dit item een ander ID hebben.

  10. #10
    Ja, dat klopt. Dus moet je ook een koppel tabel bijhouden waarin je ID's dan weer aan elkaar worden gekoppeld.

    Voor een volledige vergelijking heb je dus een kopie van Outlook 1 nodig en een kopie van Outlook 2. Je gaat Outlook 1 vergelijken met je kopie en de wijzigingen doorvoeren in Outlook 2 en zijn kopie. Vervolgens ga je Outlook 2 vergelijken met zijn kopie en de verschillen verwerken in Outlook 1.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •