Results 1 to 13 of 13

Thread: Postcode Database

  1. #1

    Cool Postcode Database

    Heeft iemand misschien een database met de nederlandse postcodes en bijbehorende adressen en woonplaatsen.

  2. #2
    de KPN...

    er zwerft wel ergus een dbase iv file rond op internet met alle postcodes van nederland + woonplaatsen en ook nog noorder breedte en oosterlengte coordinaten er bij... ik weet alleen niet waar....
    <iMike> the bible should be rewritten to more common language
    <DigDug> yeah, like c++ or perl

  3. #3
    Senior Member Henk Schreij's Avatar
    Join Date
    Sep 2002
    Location
    Heino (Raalte)
    Posts
    1,465
    Via internet kun je de postcode omzetten in een adres:
    Bijv. voor 8141 TH:

    http://www.postcode.nl/index.php?act...address=8141th

    Ik heb dit in een WebBrowser (sinds D5 aanwezig) draaien. Werkt prima.

  4. #4
    Ik ben ook opzoek naar een online of offline versie met alleen postcode en huisnummer waarbij ik de straat en woonplaats terug krijg.
    Laat het even weten wat ji als oplossing hebt gebruikt.

    remco

  5. #5
    Ik weet niet of het voor zakelijk gebruik is, want dit soort databases kan je gewoon kopen. Moet je bij die grotere resellers zijn met die boekjes die de regelmatig krijgt. Je kan op sommige ook abonnementen nemen zodat je altijd de laatste versie van het postcodeboek hebt.
    Programmeren is spelen met lego voor volwassenen. De steentjes raken niet op en je kan zelf nieuwe steentjes bedenken!

  6. #6
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Ik heb een paradox tabel liggen met alle postcodes van nederland met plaatsnaam en kengetal (telefoonnummer) erbij. Ook de gemeente staat erin. Ik weet alleen niet meer waar ik hem vandaan heb, maar te zien aan de tijd waarin ik hem heb verkregen (twee jaar terug) zal het wel niet geheel volgens de licenties gegaan zijn (ik was toen nog niet so strikt met software ). Ik post hem dus ook expres niet, om problemen te voorkomen. Maar ze bestaan dus wel. misschien kun je es bij TPG aankloppen, die hebben vast wel zoiets, maar dat zal wel weer stervensduur zijn

    [edit]
    na wat zoekwerk blijkt TPG een dochter te hebben die Cendris heet. zij bieden dit soort dingen op abonnementsbasis aan...
    [/edit]
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    De datbase die hier bedoeld is heeft plaatsnamen, gemeentes, netnummers en coordinaten?

    als die NL.dbf heet kun je die vrij verspreiden.

  8. #8
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    maar die is het dus niet , sorry!

    Hoe weet je eigenlijk dat die vrij te verspredien is? heb je er zelf misschien nog een kopie van dan?
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  9. #9
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Oke na wat zoekwerk heb ik wat info gevonden over die NL.dbf maar ik denk niet dat die gebruikt mag worden om oa. de volgende reden:

    quote van de makers:
    De postcode tabel is afkomstig van een vrij bekende route planner. Alleen zullen deze heren dat nooit kunnen aantonen, want hun database rammelde werkelijk van de spellingsfouten.
    [edit]
    En daar komt nog eens bij dat hij al sinds '95 niet meer geupdate is, dus das ook niet erg fijn.
    [/edit]
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  10. #10
    TCustomVader JosAikema's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Harderwijk
    Posts
    1,491
    NL.dbf is te vinden op deze website

    Jos
    Vanaf 1 oktober 2004 geen Delphi programmeur meer

  11. #11
    Senior Member arnold's Avatar
    Join Date
    Aug 2002
    Location
    Almelo
    Posts
    807
    ff deze oude threath opnieuw leven inblazen.

    ik ben namelijk nu opzoek naar een postcode database, welke na invoer van de postcode een plaatsnaam en straatnaam teruggeeft.

    ik heb bovenstaande link geprobeert alleen die werkt helaas niet meer, zijn er mensen die mischien weten waar ik een gratis postcode database kan downloaden.

    Arnold

  12. #12
    Learning to learn more. BlackDex's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    Nijmegen
    Posts
    328
    Greetz BlackDex {Mathijs}
    The Netherlands

  13. #13
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Kijk eens op de site van PerfectView, mijn vroegere werkgever trouwens, zij maken voor TPG al jaren lang o.m. PostCodeboek Pro, maar het wellicht ook los worden geleverd.
    Overigens: Een gewone relationele database is veel te langzaam voor zo'n toepassing en wordt technisch daarvoor ook niet gebruikt. Voor eeeentje tegelijk gaat het wel, maar niet voor een mailing ofzo. Het formaat is dus wat slimmer en sneller, zodat het zoeken de aansturende applicatie(s) nauwelijks belast.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. MySQL: Postcode veld maar ?®?®n keer in database
    By gunstriker in forum Databases
    Replies: 14
    Last Post: 14-Jun-04, 19:47

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •