Results 1 to 4 of 4

Thread: Saxon .Net (Saxon-SA) gebruik in Delphi

  1. #1
    Registered User
    Join Date
    May 2006
    Location
    Overveen, vlakbij Haarlem, in Nederland.
    Posts
    11

    Saxon .Net (Saxon-SA) gebruik in Delphi

    Ik probeer Saxon-SA .Net (XML parser, XSD validatie, XSLT transformatie, etc.) aan de praat te krijgen onder Delphi 2005. Het wil echter niet bijzonder lukken.

    Als ik references naar de verschillende assemblies probeer te leggen, krijg ik een enorme stroom foutmeldingen als ik probeer te compileren, de meeste van het soort: "[Error] E2421 Imported identifier 'name' conflicts with 'name' in 'BaseKeyAgreementParty'" en andere foutmeldingen die aangeven dat er zaken dubbel gedeclareerd zijn.

    Afgaande op de documentatie die er is, ging ik er vanuit dat ik eigenlijk alleen aan saxonapi.dll zou hoeven te refereren (zie http://www.saxonica.com/documentatio...doc/index.html , met name onder de 'Processor' klasse). Maar Reflection van die assembly toont me een 'leeg' assembly.

    Kan iemand mij op weg helpen, of heeft iemand wellicht zelfs Saxon al eens werkend gehad in een Delphi toepassing? Ik heb sterk het gevoel dat ik serieuze beginnersfouten aan het maken ben bij het proberen deze assemblies te gebruiken in mijn eigen toepassing, maar geen idee wat ik fout doe.

    Alvast dank.

  2. #2
    Ai, en niet even een versie te downloaden Waar gaat het precies mis? Compileert het al niet als je alleen een reference toevoegt?
    Marcel

  3. #3
    Registered User
    Join Date
    May 2006
    Location
    Overveen, vlakbij Haarlem, in Nederland.
    Posts
    11
    Ik ben ondertussen een hoop experimenten en gesuggereerde oplossingen verder, maar nog geen succes.

    Een trial-versie van Saxon-SA is te downloaden op http://www.saxonica.com/

    Als ik in een Delphi .Net of C# project in de IDE van Delphi 2005 alleen al een reference aan saxon8api.dll toevoeg, wil het project niet meer compileren. De IDE begint zelfs fouten te generen in het C# geval: "Specified cast is not valid".

    Ik verwacht dat iedereen met Delphi 2005 update pack 2 hetzelfde probleem kan reproduceren:
    - Start een nieuw Delphi .Net (Winforms of VCL) of C# project
    - Voeg een reference toe naar saxon8api.dll
    - Probeer het project te compileren

    In Visual Studio heb ik geen problemen, maar bij gebrek aan licentie voor dat pakket schiet ik daar niet zoveel mee op (anders schreef ik wel een wrapper die ik vanuit Delphi wel kon gebruiken).

    Vooral omdat Visual Studio geen problemen heeft en de API gewoon lijkt te werken vanuit die (en andere omgevingen), lijkt het probleem me specifiek voor Delphi, mogelijk specifiek voor 2005 zelfs. Mijn volgende stap is daarom het installeren van een versie van Delphi 2006, om te kijken of het probleem daar ook optreedt.

    Ik kan me helaas steeds minder goed onttrekken aan de indruk dat we met de aanschaf van Delphi 2005 een blunder begaan hebben. De IDE is instabiel (crashes tijdens debuggen), zelfs na 2 service updates. De help is slechter dan in eerdere Delphi versies, tenzij je met .Net specifieke dingen bezig bent (in welk geval Visual Studio betere context-gevoelige help levert).

    En zo zijn er nog wel een aantal issues die mij het gevoel geven dat Delphi 2006 eigenlijk Delphi 2005 Final is, waar we wel mooi opnieuw licentiekosten voor mogen betalen. Na 15 jaar trouw aan Borland niet zo mooi...

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik heb 2005 ook gekocht, en heb hetzelfde gevoel.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •