Page 1 of 6 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 15 of 88

Thread: proggie dat mp3's automatisch voor je sorteert

  1. #1
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865

    proggie dat mp3's automatisch voor je sorteert

    Hallo,

    ik ben nu al een tijdje bezig aan een programma dat op zoek gaat naar mp3's in directories die jij mag kiezen. hij maakt hier een lijst van, waaruit jij bepaalde mp3's kunt selecteren en kunt laten overzetten naar een andere directory (ook door jouw gekozen).

    Zouden jullie dit programma eens willen proberen en controleren op Bugs ( er zit een optie in waardoor de mp3's niet worden verwijderd als ze worden overgeplaatst ( zit onder optie ).

    extra opties:

    veranderd ID3 ( auto convert to Id3V2 )
    maak database liedjes
    maak playlist ( .PLS )
    Winamp support

    Op Aanvraag een nieuw type transfer script


    Hoop dat jullie het iets vinden

    Mijn proggie Versie 1

    Laat jullie reacties maar in deze thread los!!!!!!!

    [edit]

    en nog iets:

    ik heb ook 2 items gestopt in de Popupmenu die komt als je op een .mp3 bestand klikt ( ook reuze-handig)
    Last edited by SvG; 18-Jun-02 at 18:19.
    !

  2. #2
    Nice prog SVG!
    Echt wel handige tool.

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Database creator:

    Ik typ 'M:\MP3\' in en hij geeft als melding "End not found". Ik had al direct door dat er een "|" achter moest (vandaar dat ik het expres niet had gedaan eerlijk gezegd, om te kijken hoe het programma ermee omging ), maar een normale gebruiker snapt hier natuurlijk geen hout van. Daarnaast vind ik dat je programma dat best kan detecteren en kan denken, verrek, er is vast maar 1 pad...

    Het handmatig intypen is zowiezo vrij rot, een TListBox met paden en een TJvBrowseFolder dialog erin gooien om paden te selecteren en het werkt al stukken prettiger...



    MP3 Ordener:

    Eerste vraag naar pad, zie Database Creator, handmatig intypen is waardeloos...

    Ik gaf een pad op zonder MP3's en ik kreeg een aantal List Index out of Bounds meldingen om de zoveel tijd (lees: elke seconde). Daarnaast vond ik de UI behoorlijk verwarrend eerlijk gezegd, ik raad je dan ook aan gewoon voor een standaard UI te gaan met duidelijke knoppen, het skinnen van dit soort apps valt bij mij onder de categorie: "de programmeur kan het dus hij doet het", en dat bedoel ik niet positief, sorry. Als ik MP3's wil sorteren wil ik dat gewoon snel kunnen doen zonder eerst het hele programma door en door te hoeven kennen...

    Vervolgens een kleinigheidje met het browsen van directories in de options, hij liet m'n MP3 map niet zien. Na onderzoek blijkt dat het komt omdat ik een 'desktop.ini' in m'n map heb gezet om het in Explorer een MP3-icoontje te geven, de Win31-style component kan daar niet mee omgaan. Ik raad je ook hier aan om dus een standaard browse-for-folder dialog te laten zien (TJvBrowseFolder bijvoorbeeld).

    Ook in de options: heb je een aparte label gebruikt voor de tekst naast de checkboxen? Erg vervelend, nu kan ik namelijk niet op de tekst klikken om ze te toggelen...


    Voorderest wou het programma niet eens meer zoeken, ook na toevoegen van de .* extensie niet, dus ik heb het nog verder niet kunnen testen.



    Geen al te positieve beoordeling tot zover dus, ik ben vrij eerlijk in dit soort dingen dus ik kan er niks beters van maken. Het idee op zich is best goed, dus ik wil je zeker niet ontmoedigen, integendeel!
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Als je de directories leeg laat tijdens het invullen, dan gebeurd er niets. Ga dan naar de options en daar kan je dan directories invullen, ook met een Browse-knopje ( je kunt daar zelfs meerdere dirs laten invullen ), en wat jij zei over "Als ik MP3's wil sorteren wil ik dat gewoon snel kunnen doen zonder eerst het hele programma door en door te hoeven kennen... ", er zit in de popupmenu voor .mp3 bestanden een ORDEN item deze start het proggie met de dingen die deze nodig heeft, begint de geselecteerde bestandjes te sorteren en sluit zichzelf af.

    En ik ga zeker gebruik maken van je commentaar, bv de TJvBrowseFolder

    had m nog niet, maar dadelijk wel. Jullie horen nog van me

    en Debug: Bij jouw werkte dus alles wel? Fijnd te horen dat het een handige tool is


    [edit]

    gebruik NIET de ID3 CHANGER item in de popupmenu van .mp3 bestanden, hier zit nog een bug die voor elk bestand een eigen form maakt, je PC zal er SUPER traag door worden ( iig bij mij )
    !

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Damn, het verbaasd me toch elke keer hoeveel 's jij in een bericht kwijt kan


    Originally posted by SVG_1986
    er zit in de popupmenu voor .mp3 bestanden een ORDEN item
    Leuk, maar niet als ik geen MP3 bestanden in m'n lijst heb staan . Daarnaast krijg ik nog steeds die List index out of bounds-error, dus het zit niet echt mee.

    Even serieus, het snel ordenen van MP3's zal misschien wel mogelijk zijn, maar dat is niet duidelijk voor een first-time gebruiker. Da's hetzelfde als dat ik met Delphi heel snel de 'Class completion' optie aan kan roepen, maar laat een newbie daar maar eens naar zoeken
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Da moet met ctrl-Shift-C

    ff serieus:

    Het gaat me in 1e instantie dat IK de mogenlijk heb om mn mp3's snel te sorteren. dus de makkelijkere interface komt later nog wel

    ---

    ik houd het bericht nu maar kort he


    [Edit]

    goed, we maken het toch maar weer wat langer


    en ik wilde jullie dit programma laten zien, that's all

    [/edit]
    Last edited by SvG; 19-Jun-02 at 15:59.
    !

  7. #7
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Oke, een nieuwe update is beschikbaar:

    V1.1


    Ik hoop dat dit zo een beetje beter is geworden

    laat het maar weer horen als er iets is
    !

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Het dialog is in ieder geval een stuk beter zo, alleen ik heb dus m'n MP3 map opgegeven, dan krijg ik niks in beeld. Ik bij opties 'find in subdirs' aangevinkt en op refresh gedrukt, nog steeds niks. mp3 aan extensions toegevoegd, nog steeds niks. Pas na een restart doet alles het weer goed, Refresh werkt dus niet zoals het hoort...

    Oja, je bent vergeten 'Transparent' bij het 'Album' label in het transfer scherm op true te zetten



    Ik krijg bij transferren trouwens gelijk een 'File access denied', en de MP3 staat niet af te spelen in Winamp...



    Kortom: het programma doet hier nog steeds niks
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    oke, de transparant is gefixed. Heb (denk ik) ook de fout opgelost waardoor REFRESH niet zou werken.

    maar..

    die 'File acced denied' snap ik niet??? Kan het zijn dat je een OS gebruikt waardoor dit kan komen, of heb je ergens anders dit bestand in gebruik. Ik lees elk bestand zo uit:

    Assignfile(F, < FILENAME > );
    Reset(F, 1);

    { hier lees ik }

    Closefile(F);

    Kan het daar aan liggen ( denk het niet ), of moet ik gebruik gaan maken van een Tfilestream of zoiets?
    !

  10. #10
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Daar kan het niet aan liggen, ik denk eerder dat een ander programma het bestand had geopend, alhoewel ik daar speciaal nog naar gekeken heb en niks heb kunnen vinden... ik denk, misschien heeft jouw programma 'm nog open staan per ongeluk voor bv de lijst inlezen, dus vandaar dat ik 't wel even doorgaf... als bij jou wel alles goed gaat dan zal het aan mij liggen...
    Qui custodiet ipsos custodes

  11. #11
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Dat denk ik dan... want bij mij werkt het allemaal wel goed, ik had nog even gekeken of ik ergens dan nog een CloseFile vergeten was, maar dit was niet het geval.

    misschien kun je eens een copy maken van een mp3-bestand. deze zal dan niet gebruikt worden door welk prog dan ook ( behalve een virus misschien :S ), als de fout zi h dan blijft voordoen, moet ik de code nog maar eens gaan bekijken.

    heb je btw nog andere opmerkingen? geef ze dan, dan verbeter ik het proggie weer
    !

  12. #12
    Zodra ik het programma opstart krijg ik een messagebox: 'invalid filename'. Daarna krijg ik twee BrowseForFolder dialoogvensters waar ik mappen mag kiezen, dat gaat goed, maar als ik beide gekozen heb krijg ik weer 'invalid filename' (de mappen heten c:\temp en d:\temp, ik heb niet het idee dat het daar aan ligt). Vervolgens start het programma wel op, ik zie het bericht 'files found in d:\temp', maar er staan geen bestanden (terwijl er wel MP3's in die directory staan). na een paar seconden hangt het programma zichzelf op, ik kan het niet meer verplaatsen of afsluiten. Als ik wat random klik (of gewoon na een paar seconden) krijg ik weer steeds die 'invalid filename' messagebox. De enige manier om het programma af te sluiten is ctrl-alt-del.

    Maar (nu komt het goede nieuws), als ik het programma vervolgens weer opstart, staan mijn MP3's keurig in de listbox. Wel kwam er ook nu weer eerst een 'invalid filename' messagebox. Het slechte nieuws is dat het na een paar seconden weer volledig vastloopt, en ctrl-alt-del de enige uitweg biedt.

    Naast deze technische problemen, vind ik de termen die je gebruikt in de User Interface niet echt duidelijk. Ik denk dat veel mensen geen idee hebben wat je met 'Delete items from my context menu' bedoelt, om maar een voorbeeld te noemen.

    Ik heb versie 1.1. van je programmaatje gebruikt, op Windows XP Pro, in een vrij standaard configuratie (denk ik). Ik heb geen Winamp geinstalleerd, ik speel MP3's altijd af in Windows Media Player.

  13. #13
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Die "invalid filename" komt omdat je voor V1.1 de V1 nodig hebt. hierin staan belangrijke bestanden. Als de fout zich dan toch blijft voordoen, dan moet je eens proberen om een settings.ini aan te maken in dezelfde map als de exe.
    !

  14. #14
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    settings.ini aanmaken heb ik ook niet gedaan, ik denk dat het inderdaad gaat om de andere tekstbestanden in de eerste zip
    Qui custodiet ipsos custodes

  15. #15
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    oke,

    heb het nu ook aangepast dat wanneer deze bestandjes missen, er een foutmelding komt die zegt dat hij bepaalde bestandjes niet kan vinden.

    gaat het nu goed helena?
    !

Page 1 of 6 1 2 3 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 7
    Last Post: 11-Mar-03, 22:08
  2. Welke versie Interbase / Firebird ?
    By Anders in forum Databases
    Replies: 17
    Last Post: 23-Sep-02, 10:45

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •