Results 1 to 9 of 9

Thread: als ik hem bijwerk hoe te instaleren

  1. #1

    als ik hem bijwerk hoe te instaleren

    ik heb de searchbar uitgeprobeerd werkt goed.
    ik heb de source bekeken en wat aangepast naar mijn website maar hoe compile ik die zo dat ik hem kan testen of gelijk een install van maken
    zoals die van jou
    ben nog druk in de leer veel mogelijk heden in dat delphi

  2. #2
    Wat bedoel je met " Hoe compile ik die ". Zorg dat het uitvoer bestand niet meer in gebruik is, denk aan unregisteren van de SearchBar en doe een build. Register hem opnieuw en hij staat klaar op je te wachten.

    Je kunt overigens ook de bat-files gebruiken las ik in de versie historie post.

  3. #3
    laat ik bij het begin beginnen
    als je de source van psychomark neemt bestaat die uit een aantal bestanden
    waaronder ook de dll bestand
    maar nu wijzig ik met delphi de webpagina inplaats van www.nldelphi.nl naar www.dees.nl hoe sla ik nu de aplicatie op zo dat ik hem net zo kan installeren als die van mark ik hoop dat ik nu duidelijk over kom
    is er een tread over
    ben nog druk in de leer veel mogelijk heden in dat delphi

  4. #4
    ehh Net zoals ik zei. Maar als je hem ERNAAST wilt installeren dus beide geinstalleerd dan denk ik toch dat je in de TypeLibrary wat GUIDS moet gaan aanpassen.

    De DLL er staat is de output van de code (de exe). DIE moet je installeren.
    Verder staat er in de readme hoe je hem kunt installeren. Meer is het niet.

    Wat lukt er niet?

  5. #5
    ik krijg al geen eens een exe file er van gemaakt van NLDSearchBar drp
    maar ik werk met delphi 5 dit zijn de meldingen als ik hem probeer te runnen
    [Error] NLDSearchBar_TLB.pas(27): Invalid compiler directive: 'WARN'
    [Error] NLDSearchBar_TLB.pas(29): Invalid compiler directive: 'VARPROPSETTER'
    [Fatal Error] NLDSearchBar_TLB.pas(32): File not found: 'Variants.dcu'
    ik weet bij de laatse melding moet ik variant weg halen bij de uses
    ben nog druk in de leer veel mogelijk heden in dat delphi

  6. #6
    Oke, hier werkt het wel maar ik werk met Delphi 7. Er komt ook geen exe uit als het goed is aangezien het een DLL wordt. (dat we daar geen verwarring over krijgen). Ik heb geen Delphi 5 bij de hand dus ik kan het ook niet voor je testen helaas.

    Je moet op zoek gaan naar compiler directives en dan even kijken of je deze kunt weghalen.
    Voor Variants.dcu moet je de Delphi 5 variant hebben. Deze zitten waarschijnlijk in een andere unit.

  7. #7
    Negeer gewoon die compiler directives, maak er commentaar van.
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  8. #8
    dat heb ik nu gedaan en hij creerd een dll maar zodra ik die naar die bat file's sleep in een map en hem dan probeer te installeren start explorer niet meer op maar krijg ik een fout melding als ik hem dan weer deinstaleer doet ie het wel

    maar is er geen simpelle manier om een toolbar te maken
    ik heb al op het forum gezocht maar ik kan nergen de beginsellen vinden van een toolbar
    ben nog druk in de leer veel mogelijk heden in dat delphi

  9. #9
    Nee je moet de DLL registreren en dat is nu het probleem waar je tegenop loopt.

    Wat je zou kunnen doen is wat lezen over windows en het registeren van DLL/OCX bestanden.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •