Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 15 of 48

Thread: Website inlezen

  1. #1
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865

    ook de cookies moeten

    Hallo,

    sinds kort ben ik bezig om een site te strippen, erg leuk werk.

    Nu heb ik een functie geschreven die een Tabel uit de broncode kan lezen en in een array kan zetten. Nu probeerde ik voor de gein, omdat ik geen andere site had die een tabal had, de top10 member pagina van NLdelphi. Nu kreeg ik in code trug dat ik niet was ingelogd. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik de IdHTTP component gebruik. Kan iemand mij vertellen hoe ik er voor kan zorgen dat de cookies wel kunnen worden meegegeven. De sites die ik ga strippen zijn bedoeld voor sites met allerlei leden waarbij je dus in moet loggen. Het is dus van belang dat ik deze cookies moet kunnen meegegeven. Anders heeft het strippen geen nut. Dit even tot extra info.

    kan iemand mij dus helpen met het meegeven van de cookies, of moet ik de Twebbrowser gaan gebruiken. Als dit het geval is, kan iemand mij dan vertellen hoe ik aan de broncode kan komen van de webbrowser

    bij voorbaat dank
    !

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    1. Broncode van TWebBrowser, no way, is een wrapper rond de MSIE browser
    2. IdHTTP ondersteund standaard cookies, je zal deze alleen eerst in moeten laden door de loginprocedure te starten. Als je het juiste script aanroept dan zal vBulletin je een cookie mee teruggeven die IdHTTP kan opslaan (ik meen me te herinneren dat je misschien een TIdCookieManager moet toevoegen) zodat je daarna de members tabel op kan halen...
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    :S Zou je iets duidelijk kunnen zijn, snap t niet

    en waar kan ik die TidCookiemanager vinden?
    !

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Kijk even in de demos van Indy, daarin staat vast ergens een demo met cookies. Dan is het een kwestie van uitvinden welk script in vBulletin het cookie doorgeeft, die opslaan en gebruiken bij de volgende requests...
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    helaas..

    ik heb geen demo gevonden waarin met cookies gewerkt werden

    en het gaat mij niet op NLdelphi, maar om gewoon EEN site die ik kan strippen.
    !

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Tja, een cookie komt niet zomaar ergens vandaan, de server moet aangeven wat er in die cookies komt te staan. In het geval van NLDelphi zal dat betekenen dat je specifiek het loginscript eerst moet aanroepen, er is geen manier om dat voor alle server op eenzelfde manier te doen...
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Eigenlijk moet de gebruiker gewoon ingelogd zijn, het is dus niet zo dat ik er zelf voor moet gaan zorgen dat de gebruiker in kan loggen via mijn proggie. Ik wil gewoon dat de IdHTTP mijn cookies kan laten "zien" aan de server zodat de server weet dat de gebruiker is ingelogd. Ik wil dus gewoon cookies kunnen gebuiken.
    !

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Zo werken cookies helaas niet, een cookie bevat informatie die alleen de server je kan geven en door de client slechts opgeslagen worden en meegezonden worden indien nodig. Of je zou de cookies van bv IE specifiek moeten gaan inlezen... maar dan moet de gebruiker nog in IE (of welke browser je de cookies ook van ript) ingelogd zijn...
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    damned,

    nouja, dan heeft de gebruiker gewoon pech.
    Dan moet hij zn paswoord en gebruikersnaam maar invoeren.

    Zou je mij dan verder willen helpen met de Cookies. Dus hoe ik dan het paswoord en gebruikersnaam mee kan geven en hoe ik de cookie van server trugkrijg en later weer kan meesturen
    !

  10. #10
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Voordat ik van alles ga uitleggen, hoe het inloggen in z'n werk gaat is erg afhankelijk van hoe de site in elkaar zit (lees: bij elke site is dit anders), dus ik kan je zowiezo geen algemene oplossing geven....
    Qui custodiet ipsos custodes

  11. #11
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Oke, we nemen even NLdelphi. Als dit kan, kan ik het denk ik ook wel bij andere sites ( hoop ik )
    !

  12. #12
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Als je kijkt in de source code van de main page van het forum als je uitgelogd bent zal je dit tegenkomen:


    <form action="member.php" method="post">
    <tr>
    <td nowrap><font face="verdana,arial,helvetica" size="1" ><b>Not cookied?</b><br>Login with username and password:</font></td>
    </tr><tr>
    <td nowrap><input type="hidden" name="s" value="441c1a2880b01e496040921212b85030">
    <input type="hidden" name="action" value="login">
    <input type="text" class="bginput" name="username" size="7">
    <input type="password" class="bginput" name="password" size="7">
    <input type="submit" class="bginput" value="Login!"></td>

    </tr>
    </form>

    Wat je dus moet doen is een Post request (met de IdHTTP.Post() functie) maken naar member.php met 3 parameters, 'action=login', 'username=xxx' en 'password=xxx'...

    De server zal je (mits de gegevens goed zijn) een cookie teruggeven met een session ID of andere informatie. IdCookieManager zit trouwens op het 'Indy Misc' tabblad, stel de CookieManager property van IdHTTP in op dit component voordat je de inlogaanroep doet en hij zou de cookie op moeten slaan. Daarna kan je de andere pagina's opvragen met het cookie (dus ingelogd)...
    Qui custodiet ipsos custodes

  13. #13
    Wellicht ten overvloede: het strippen van een site wordt door de meeste website beheerders gezien als illegaal gebruik. Let daarom op hoe je daarmee omgaat.

    Bouw altijd vertragingen in om te voorkomen dat je een server gaat overloaden. Als je NLDelphi zou gaan binnenhalen kom je (volgens de zoekmachine) op zo'n 2500 pagina's. Als je die zomaar even gaat binnenhalen lukt je dat misschien één keer, vervolgens zou een beheerder je IP adres kunnen blokkeren en eventueel verdere stappen ondernemen.
    Marcel

  14. #14
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Marcel: bedankt dat je dit even zegt, ff vraagje: "ben jij ook 1 van die beheerders, of mag ik NLdelphi ( 1 pagina ) wel strippen?"

    Pyscho: ik zie nergens een IdCookiemanager onder dat tabblad??? Ik heb D6, kan het daaraan liggen
    !

  15. #15
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Dan ligt het niet aan D6, maar waarschijnlijk aan het feit dat ik Indy 9.0.3 heb en jij de bijgeleverde Indy 8 gebruikt


    http://www.nevrona.com/Indy/
    Qui custodiet ipsos custodes

Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. File inlezen als het door iemand anders geopend is
    By RealKillaz in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 07-Jul-04, 14:59
  2. Replies: 16
    Last Post: 05-Jul-04, 21:59
  3. Replies: 2
    Last Post: 14-Jun-04, 16:44
  4. inlezen dat file naar array
    By acive03 in forum Algemeen
    Replies: 6
    Last Post: 09-Mar-04, 22:56
  5. dBASE file inlezen - problemen
    By johanli926 in forum Databases
    Replies: 11
    Last Post: 04-Apr-03, 10:15

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •