Results 1 to 6 of 6

Thread: Fields aanmaken

  1. #1

    Fields aanmaken

    Hallé,

    hier alweer een nieuwe vraag:

    Ben bezig met een database in delphi. In delphi heb ik een button, welke automatisch een extra field toevoegd aan de reeds bestaande database. De naam van het nieuwe field wordt bijvoorbeeld uit een editveld gelezen.

    De vraag is dus: Hoe maak ik in delphi automatisch nieuwe fields aan in een database? (De database die ik hiervoor gebruik is gemaakt in paradox 7)

    Bvd

    Joost van Poppel

  2. #2
    Hee Joost,

    Je kunt de methode CreateTable gebruiken, maar dan wordt de hele tabel opnieuw aangemaakt. Je zult dan eerst je data moeten kopiëren en terugzetten. Ik weet niet hoe ver de BDE gaat in SQL ondersteuning voor Paradox maar je zou het ook met SQL statements kunnen proberen. Dus bijvoorbeeld: ALTER TABLE WERKNEMERS ADD FIELD SLARIS FLOAT.
    Marcel

  3. #3
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199

    Unhappy En als dat niet werkt ...

    Als de oplossing van Marcel niet werkt, zit er weinig anders op dan gebruik te maken van dbiDoRestructure en dat soort ongein.
    Open de bde32.hlp files eens en zoek hier dan eens naar dbiDoRestructure. Je zult niet echt vrolijk worden van het resultaat, maar ... er zijn diverse bronnen op het Net waarmee je een wat eenvoudiger interface hebt met deze functies.
    Dus als de informatie in de bde32.hlp niet voldoende is, kijk dan eens bij de TI's op de borland community site!
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  4. #4

    Re: En als dat niet werkt ...

    Originally posted by Matthijs
    Je zult niet echt vrolijk worden van het resultaat,
    Hmm, geen goede ervaringen mee begrijp ik?
    Marcel

  5. #5
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199

    Laat ik het zo zeggen

    Als je voor het eerst met de dbi.... procedures moet werken, in een versie lager of gelijk aan D4 wordt je niet echt vrolijk van de toelichting op deze procedures. Tenminste ik werd er niet vrolijk van:
    Delphi syntax

    function DbiDoRestructure (hDb: hDBIDb; iTblDescCount: Word; pTblDesc: pCRTblDesc; pszSaveAs: PChar; pszKeyviolName: PChar; pszProblemsName: PChar; bAnalyzeOnly: Bool): DBIResult stdcall;
    Toen ik hier mee begon dacht ik: "hDBIDb, kesse ku sa?" om over pTblDesc en pCRTblDesc maar niet te spreken!

    Daarom zijn de diverse voorbeelden waar iemand een procedure om deze procedures heeft heengeschreven voor een goed begrip eigenlijk onontbeerlijk!

    En bij D6 zit nog steeds dezelfde bde32.hlp!
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  6. #6
    En bij D6 zit nog steeds dezelfde bde32.hlp!
    Ik verwacht ook niet dat die nog zal worden aangepast omdat de BDE, naar mijn mening, z'n langste tijd wel heeft gehad. De alternatieven zijn erg sterk.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. fkInternalCalc
    By mrohling in forum Databases
    Replies: 13
    Last Post: 01-Jan-05, 18:13
  2. Indexen aanmaken in BDE
    By winni in forum Databases
    Replies: 0
    Last Post: 29-Dec-03, 18:22
  3. Runtime aanmaken componenten...?
    By fscharff in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 25-Jul-03, 03:16
  4. Replies: 6
    Last Post: 20-Mar-03, 10:31
  5. Persistent Fields (vraagjes)
    By Richard in forum Algemeen
    Replies: 19
    Last Post: 20-Feb-02, 01:13

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •