Results 1 to 9 of 9

Thread: Lazarus op Debian Linux

  1. #1

    Lazarus op Debian Linux

    lo,

    heeft er mss iemand ervaring met lazarus op linux?
    ik heb het .deb package geinstalleerd maar als ik de ide start krijg ik e volgende melding:

    The Free Pascal source directory was not found.
    Some code functions will not work.
    it is recommended that you install it and set the path Environment -> Environment Options -> Files

    ik kan dan op ignore klikken, maar niet alles werkt dan uiteraard.

    weet iemand wat ik hier nu moet doen?
    Het lijkt erop dat ik op een of andere manier aan de source bestanden moet geraken maar ik kan ze niet dadelijk terugvinden.

    de versie van de free pascal compiler die ik hier nu op heb staan is 1.9.4-5

    grtjs

  2. #2

  3. #3
    FreePascal installeren,
    En dan via opties de map instellen
    Last edited by Dees; 28-Oct-06 at 17:23. Reason: laatste opmerking verwijderd
    Code van ons zelf : Werkt
    Code van iemand anders : Werkt Niet

  4. #4
    achja ik heb het na veel geklooi met dependencies etc toch aan de praat gekregen.
    nu delphi applicaties (gemaakt in windows) aan de praat proberen te krijgen onder lazarus.

    zal nog wat anders zijn vrees ik

  5. #5
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Begin eens met een niet 3 jaar oude beta compiler te gebruiken. De huidige versie 2.0.4. 1.9.4 is een vroege beta van 2.0, en daar zitten zelfs nog 3 beta's tussen.

    Die Debian die je gebruikt is blijkbaar nogal verouderd. Ik raad je aan de debian package troep aan de kant te gooien, en losse lazarus+fpc releases te downloaden en te installeren

  6. #6
    yep dat had ik gedaan.
    maarja eer iets in de stable release komt van debian mag je er van op aan dat het stable is .
    Last edited by Dees; 28-Oct-06 at 17:23.

  7. #7
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Het waren wel stable beta's overigens. Veel van het werk tot aan 2.0 is voor niet PC's gebeurd. Maar toch. *erg* oud.

    Dat stable zou ik dus maar met een korreltje zout nemen. Is meer een excuus voor vreselijk oud, want er zijn *3* volle gesupporte releases na gekomen.

    P.s. maar werkt het nu wel? Er zijn nog wat andere mogelijke problemen op Linux. De NTPL overgang b.v.

  8. #8
    • Overbodige quotes verwijderd, zie Quoten

  9. #9
    ja hoor lazarus werkt vrij aardig zelfs.
    enkel gui dingen kan je beter opnieuw ontwerpen in lazarus omdat er in lazarus niet de VCL gebruikt wordt maar een eigen visual component library (LCL - Lazarus Component Library)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •