Results 1 to 4 of 4

Thread: verdere specificatie over de vraag van classes + vraag over tijd in sourcecode.

  1. #1

    Question

    Hier volgt een verdere specificatie over mijn vraag over classes.

    Het is namelijk een bestaand programma die ik, als opdracht, moet proberen aan het werk te krijgen.
    Aangezien ik geen ervaring heb in Delphi zoek ik mijn heil in internet en allerlei habdboeken.

    Als ik een bepaald .psa bestand wil openen in Delphi kan hij een aantal classes niet vinden terwijl ze er, volgens mij wel in staan.
    Hij vraagt dan, per geval, of ik ze wil ignoren. Als ik i.p.v. ignore op cancel druk geeft hij het volgende aan:

    Error creating form: Class TDsa2xx not found

    Dit is namelijk de eerst class van de 5 die hij niet kan vinden. Hij springt dan, na cancel, automatisch hier heen. En de andere classes kan hij dan niet aanmaken, denk ik.
    (ter info: de Dsa is een extern programmatje die het gene wat ik wil meten moet anansturen)

    Nu was mijn vraag wat voor soort fout is dit en hoe kan dit evt. opgelost worden.

    Tevens heb ik nog een graag:

    Dit gaat over de tijd die het programma nodig heeft om te meten.

    Het programma werkt als volgt, in theorie:
    Hij stuurt uit naar een systeem, tevens meet hij het signaal wat van het systeem afkomt.
    Hij doet daar 20 sec. over om te meten, na die 20 sec. moet hij een signaal schrijven in een grafiek.
    Alleen hij blijft steken in die 'loop' van 20 sec., m.a.w. hij blijft meten.

    Nu was mijn vraag ik heb een aantal sourcecodes, maar ik kan nergens die tijd (20 sec.) terug vinden. Weet iemand hoe zo'n tijd wordt beschreven in en wat voor soort code?

    Ik hoop dat het een beetje duidelijk is anders kan men mailen:

    gajes200@hotmail.com
    expert of doing notting groetjes,

    gajes

  2. #2
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Question Wat voor een Systeem ?

    Wat voor een systeem/apparaat heb jij dan dat meet en stuurt wat gerigstreerd moet worden, toevallig iets in de trend van een klimaat computer of zo iets?
    RLD

  3. #3
    De classe waar Delphi naar zoekt zal waarschijnlijk een component zijn dat geregistreerd moet worden. Zo'n component staat gewoon in een .pas file, maar om het te registreren moet er ook een package aanwezig zijn. Zoek daarom naar een bestand met een .dpk extensie. Deze kun je openen en installeren, je .pas bestanden zullen deze nu kunnen vinden.

    Het lijkt erop dat het meten door middel van een TTimer component gebeurt, dat zal dan ergens op één van de formulieren staan. Bij zo'n component stel je een tijd in en een event dat moet worden uitgevoerd als de tijd verstreken is. Dus probeer eens te zoeken op TTimer.

    Volgens mij zit je in een lastig parket, als je een bestaand programma moet aanpassen zonder dat je Delphi ervaring hebt. Ik hoop dat we je een beetje op gang kunnen helpen. Suc6!

    Marcel

  4. #4

    Post systeem

    Nee Richard, Het is geen klimaatsysteem.
    Het is een systeem om trilingssensoren te testen.

    Het programma stuurt ruis naar een triltafel, vervolgens meet het programma de signalen van:
    - het uitgestuurde signaal
    - het signaal van een bekende sensor
    - het signaal van de onbekende sensor
    - het signaal wat uit een 'monitor' komt, dit is geen monitor zoals een beeldscherm, maar een kastje die signalen meet.

    Aan de hand van die signalen kan je zien hoe goed de onbekende sensor nog is.

    Tevens wil ik Marcel bedanken voor het vlugge antwoord en ik ga er mee stoeien.
    expert of doing notting groetjes,

    gajes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Van bestaand classes een component maken
    By Vos in forum Algemeen
    Replies: 8
    Last Post: 14-Feb-03, 11:03
  2. Gem. van alle listbox items?
    By ruudk in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 25-Nov-02, 17:02
  3. Pointer, Buffer, Pchar en conversie hiervan.
    By Richard in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 11-Aug-01, 01:35

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •