Results 1 to 14 of 14

Thread: Error 500: internal server error

  1. #1
    TCustomBuild Rob Bos's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    4,213

    Error 500: internal server error

    Hallo,

    sinds maandag krijg ik alleen nog maar een 500 error terug van de client (1.6.1. build 167).

    Letterlijk geeft het volgende terug:
    HTTP/1.1 500 Internal server error

    Ligt de com server er wellicht uit ?

  2. #2
    DeX?? gebruikt helaas een erg oude server. Die heeft de upgrade naar een nieuwe MySQL niet meer gehaald blijkbaar. Ik ga mijn best doen om die oude software nog nieuw leven in te blazen, maar het kan zijn dat 't het einde van DeX?? betekend.
    Marcel

  3. #3
    Ik ben naar aanleiding van dit probleem inmiddels overgestapt op Pegasus. Die werkt eigenlijk hetzelfde als Dex??, maar werkt ondanks z'n Alpha-status wel.
    1+1=b

  4. #4
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Pegasus geeft bij mij dezelfde fout als Dex 2.1
    De boosdoener is ook dezelfde, namelijk JclSysInfo GetCPUSpeed
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  5. #5
    Dan is je bak te snel
    Dat is schter wel een andere fout dan de Server Error waar Rob Bos het over heeft.
    1+1=b

  6. #6
    Dan komt Rob Bos waarschijnlijk al een stapje verder omdat die niet hangt op de JcL..

  7. #7
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    @GolezTrol: de internal server error:500 heb/had ik ook met Dex??. Omdat die een oude server gebruikte die nu helemaal uit de lucht is.
    Vandaar dat heb geprobeerd met Dex 2.1 én nadien Pegasus die beiden een nieuwere server gebruiken (en helaas ook de versie van de JCL die zijn nek breekt).
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  8. #8
    Misschien dat we dan toch om moeten naar een rss feet
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  9. #9
    TCustomBuild Rob Bos's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    4,213
    Greta: hoe ga je dat dan een beetje fatsoendelijk regelen met nieuwe posts in een thread ? Lijkt me een beetje moeilijk om te doen...

  10. #10
    Hoe doe je dat met Dees die niets met RSS doet? Hier werkt Dex 2.1 (die van Marcel) gewoon lekker. Dus laat mij die maar gebruiken .

  11. #11
    Hmm, RSS lijkt me geen slecht idee om te combineren. Maar RSS is net weer iets anders dan DeX. RSS is: doe me alle items die nieuw zijn sinds datum/tijd X en DeX is juist: doe me alle items die ik nog niet heb gelezen.

    Ik zou bij DeX 3 ook aan wat meer serverintelligentie denken dan bij de huidige dexes.
    Marcel

  12. #12
    Ach, het enige dat de server nodig heeft om een rss feed terug te geven van alle ongelezen items, is een username. Daar moet iets leuks mee te klussen zijn, al moet ik zeggen dat ik de manier van lezen in een Dex-specifieke applicatie toch wel prettig vind. Ik heb overigens weinig ervaring met rss, dus dat maakt het wel moeilijk om te vergelijken
    1+1=b

  13. #13
    Bij mij werkt geen van alle Dex’en meer. Het is zelfs zo erg dat als ik met dex 2.1 gebruik ik de gehele server, volgens mij, tijdelijk om zeep help. Vandaar mijn idee van rss. Dit zit volgens mij standaard in vBulletin en dan hebben we in ieder geval iets.

    [edit]
    Het is nu zelfs zo erg dat hij mij berichten twee keer plaatst is
    Zal maar stoppen met testen....
    Last edited by Greta; 10-Nov-06 at 13:11.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  14. #14
    Dex 2.1 werkt hier zonder problemen. Voor NLDelphi verkies ik Dex boven een RSS-reader
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •