Results 1 to 8 of 8

Thread: 32bit appl roept pagina aan met frame

  1. #1

    32bit appl roept pagina aan met frame

    Hallo,

    Ik heb een standaard 32bit applicatie gemaakt welke een html pagina moet aanroepen met frames. In een van die frames, het hoofdframe, wil ik een pagina openen die ik meestuur vanuit mijn 32bit programma.

    Is dat mogelijk?
    `Erkennen dat je iets niet weet is de eerste stap naar kennis`

  2. #2
    Vast. Wat heb je al geprobeerd en waar zit je nu vast?
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  3. #3
    Het begint eigenlijk al heel snel.
    Mijn 32bit pagina maakt een nette url aan naar de framepagina (pagina met frameset informatie).

    In die url zitten allerlei paramaters. Ik weet niet hoe ik er nu voor kan zorgen dat die hoofdpagina die informatie oppakt en ervoor kan zorgen dat de juiste url in de hoofdframe wordt getoond.
    `Erkennen dat je iets niet weet is de eerste stap naar kennis`

  4. #4
    Dan snap ik niet wat je bedoelt. Wie is wat waar wanneer? Wat is een hoofdpagina? Is dat een form of bedoel je daar een html pagina mee? Waar komt die html pagina vandaan? Van een webserver? etc...
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  5. #5
    Lord Larry,

    Als je een pagina hebt die bestaat uit frames, dan heb je normaliter een framesetpagina met daarin de beschrijving van je frames en verwijzingen naar de html pagina's die je in die frames wilt laten zien.

    Mijn vraag was, hoe start ik zo'n frameset pagina op een dusdanige manier dat ik middels een url kan bepalen (die ik dus naar de frameset pagina stuur) welke html pagina's er getoond worden?

    Ik heb het inmiddels opgelost door een "tussenpagina" te maken. In deze pagina vang ik de url parameters op en creeer ik zelf een frameset pagina (response.write etc.). Op die manier kan ik op basis van mijn url parameters zelf bepalen wat waar wordt getoond. Ik weet alleen niet of dit een goede/juiste benadering is.
    `Erkennen dat je iets niet weet is de eerste stap naar kennis`

  6. #6
    Dat lijkt me een goede oplossing. Een andere oplossing zou aan de client kant zijn om via de HTML DOM van het component dat de pagina weergeeft de html daar aan te passen.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  7. #7
    Aankomend gevorderde
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    Delft
    Posts
    135
    En wat is het belang van het 32bits gegeven hierin?

  8. #8
    Boss4242,

    Vanuit mijn programma wil ik informatie rechtstreeks doorsturen naar een webpagina. Die informatie verwerk ik in een URL die door mijn programma wordt gestart.

    Op die pagina staat een formulier waarin die gegevens getoond moeten worden. Het probleem was alleen dat die pagina in een frameset was opgenomen. Ik kon die pagina dus niet rechstreeks aanroepen.

    Client-side wil ik zo min mogelijk doen.

    Maar in ieder geval is het nu opgelost.
    `Erkennen dat je iets niet weet is de eerste stap naar kennis`

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •