Results 1 to 11 of 11

Thread: Tijd voor OpenSource ?

  1. #1
    TCustomBuild Rob Bos's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Eindhoven
    Posts
    4,213

    Tijd voor OpenSource ?

    Omdat er al meerdere keren geopperd is een nieuwe versie van de XML client te ontwikkelen bij deze een nieuw thread erover. Vanwege server perikelen (com objecten enzo ) bleken enkele clients niet meer te werken.

    Na een rebuild van Dex 2.x zodat men met dual core systemen ook weer kan inloggen heb ik zelf nu ook Dex2.x draaien.

    Omdat ik al een (half ?) jaar Pegasus gewend was en daarna enkele weken de Dex<sub>2</sub> mis ik enkele features in de Dex.

    Nu wil ik Marcel er niet gelijk lastig mee vallen om de gewenste features in te bouwen (na een voting oid), maar indien er niet teveel componenten gebruikt worden in de source kunnen we de client wellicht zelf verder uitbouwen ?

    Wellicht dat we ook gezamelijk een nieuw project ervan kunnen maken, maar dat vind ik afhangen van de componenten sets die Marcel nu heeft gebruikt (alleen indien vrij beschikbaar etc).

    Zijn er nog meer ideeën hiervoor aanwezig (en mensen met zin en tijd )?

  2. #2
    De standaardcontrols, JEDI en VST, veel meer zal er niet gebruikt worden (buiten de interne objecten)
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  3. #3
    Niet de standaard VST.. Hiervoor is een afgeleide gemaakt.

  4. #4
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Zin wel, tijd steeds minder.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  5. #5
    Ik ben er ook wel voor eigenlijk. Maar laten we dan een stapje verder gaan en het serverdeel es opnieuw bedenken. In DeX2 hebben we het inloggen gemaakt, maar dat deed niet zo heel veel. Als je op een andere computer inlogde wist DeX niet opeens wat je op die eerste computer had gelezen. Dat zijn zaken die ik wel zou verwachten (als ik het niet zelf gebouwd had). Ook is DeX uit het tijdperk van voor de webservices, het lijkt me zinvol dat nu met een webservice op te lossen.

    Dus laten we eens gaan brainstormen over wat we zoeken in een nieuwe DeX. Ik stem alvast op het meer vasthouden van data aan de serverkant zodat het inloggen ook daadwerkelijk zin heeft.

    Ik ga dan een webservice maken, de client(s) kunnen we ons vervolgens met z'n allen op storten.

    Overigens is het nooit zo heel erg aangekondigd, maar DeX is al een tijdje in FreeVCS te vinden en is dus ook op de FTP te vinden.
    Marcel

  6. #6
    Ik zou daar overigens niet te moeilijk over doen. Als ik in mijn Dex een thread open, dan zou ik het logisch vinden als dat ding ervanuit gaat dat ik alle berichten in die thread lees. Op de server hoeft dan dus nieteens elk bericht gelezen te worden, maar vooral van elke (ongelezen) thread de laatste datum waarop die thread is bekeken... Dat klinkt volgens mij ingewikkelder dan het is .
    1+1=b

  7. #7
    Dan moet je nog weten welke post er niet gelezen was.. Als je die thread weggooit uit je Dex.. en de volgende dat komt er weer een post, wil je bij die post beginnen. Niet bij het begin van de thread.

    Het forum houdt volgens mij alleen bij wanneer je voor het laatst online bent geweest en wat er na die tijd of in de tussentijd is gepost. Als je dus de laatste keer niet alles gelezen hebt, dan haalt hij bepaalde dingen niet op. Maar staat er dus wel een bitje.. "geweest"..

    Ik vind de Dex zoals deze nu werkt wel handig zo kan ik hem op meerdere pc's gebruiken (wat ik ook doe) en dan lees ik toch alles. Niet verspreid over verschillende pc's de verschillende posts. Maar gewoon alles.

    Dus als jullie het echt heel erg gaan omgooien...laat deze server exe dan staan dan kan ik ouderwets door

  8. #8
    Nee, dat zou je dan met de "lokatie" kunnen doen. Ik heb op mijn laptop nu ook al 2 "locaties" . Mijn DeX van overdag om even snel de koppen te kunnen snellen en mijn DeX van 's avonds om de berichten daadwerkelijk te kunnen lezen.
    Marcel

  9. #9
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Evt ook even naar OpenXP kijken. Die hebben al een generieke mail/news engine in Delphi

  10. #10
    Mijn Duits is roestig Wat doet OpenXP waar we met DeX voordeel van kunnen hebben?
    Marcel

  11. #11
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Geen idee, omdat ik niet weet hoe DeX in elkaar zit.

    Was slechts een suggestie.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •