Page 3 of 3 FirstFirst 1 2 3
Results 31 to 35 of 35

Thread: Handmatige aanroep webservice?

  1. #31
    Verschillen:
    - Andere SOAPAction in HTTP header ("urn:xmethodsBabelFish#BabelFish" <> BabelFishService)
    - In de body van je manuele HTTP request zitten veel meer returns (/r/n), ook op vreemde plaatsen, bijvoorbeeld:
    SOAP-ENV:encodingStyle="http://schemas.xmlsoap.org/soap/e\r\nncoding/">
    Minder erg maar toch een verschil:
    - In de HTTP header heb je bij je manuele aanvraag geen Cache-Control, maar wel Accept en Accept-Language.

  2. #32
    Ja die verschillen had ik allemaal genoemd, en gedeeltelijk al verholpen. Behalve dat van die returns etc. Weet zo gauw ook even niet wat ik daaraan moet doen om te verhelpen, maarja kan nog komen.

    bedankt iig.

  3. #33
    Als ik via Fiddler de request uitvoer zonder die returns werkt het perfect, met returns krijg ik precies dezelfde fout melding als jou.
    Zorg er voor dat je HTTP content er schoon is!

    Ik heb je voorbeeld gefixt, zie bijlage.

    Overigens maak je nu gebruik van CreateOleObject('MSXML2.XMLHTTP.3.0'). Misschien kun je beter gebruik maken van Indy (IdHTTP) of WinINet.
    Attached Files Attached Files
    Last edited by Dees; 20-Jan-07 at 00:15.

  4. #34
    Ik deed het eerst ook met IdHTTP, maar daarmee werden de headers niet gezet leek het wel. Hoe dan ook, ik heb nu het originele babelfish voorbeeld verbeterd net als die van jou, en het werkt! Dank u!
    Wat ik nu ga doen:
    - zelfde met originele project proberen (nog steeds op msxml)
    - en daarna weer op IdHttp proberen (heb ik zelf ook liever dan msxml objecten)

    Wel heel flauw zeg, dat het daaraan ligt. Ik had het ook niet echt door, omdat je met allerlei memo(achtige) dingen bezig bent, waarvan de hele tijd de scroll en wordwrap instellingen anders zijn

    Ik kom hier later even op terug, bedankt iig!

  5. #35
    Ok met MSXML is het inmiddels gelukt (in het originele project, niet alleen babelfish). Nu ben ik het in IdHTTP aan het overzetten. En dat wil opzich wel, maar hij blijft erroren op het xml bericht. Daar zitten namelijk allerlei leestekens in die bij MSXML niet worden meegenomen:
    - enters
    - tabs
    - een & teken (vanwege enters geloof ik)

    Hier valt ie de hele tijd over, heel vreemd. Nou kan ik wel die tekens eruit filteren, maar is daar geen simpelere manier voor? iemand?
    Zo niet dan ga ik die tekens er maar "vrolijk" uit filteren.

Page 3 of 3 FirstFirst 1 2 3

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •