Results 1 to 5 of 5

Thread: Wie weet er een goed boek over Turbo Delphi met Interbase

  1. #1
    Ben op zoek naar boeken over det programmeren met Turbo Delphi (download editie) in combinatie met Interbase. Kennelijk heb ik hierbovenniet duidelijk gemaakt wat mijn probleem is.
    Ik lees dat de Interbase developers edition in die Turbo versie zit maar de verdere documentatie die erbij geleverd wordt spreekt over Delphi 2006 en de daarin genoemde zaken kan ik de Turbo versie niet vinden. Wie kan me op het juiste spoor zetten.
    Ter info: Delphi met Access databases geeft goede resultaten.
    Bvd
    Bert

  2. #2

  3. #3
    Wat zoek je precies? Heb je een programmeer probleem een probleem met de theorie van het verhaal? In welke richting zoek je iets? Interbase in combinatie met Delphi kan veel dingen betekenen.

  4. #4
    Quote Originally Posted by BertH View Post
    de verdere documentatie die erbij geleverd wordt spreekt over Delphi 2006 en de daarin genoemde zaken kan ik de Turbo versie niet vinden.
    Delphi 2006 is Turbo Delphi (of is het omgekeerd )
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  5. #5
    Dank voor de antwoorden. Was enige tijd niet on-line vandaar deze late reactie. Ik heb jaren terug met Turbo Pascal een aantal programma's gemaakt. Alles voor eigen gebruik. Toen de behoefte bestond om de data in gestructureerde databases onder te brengen ben ik bij Access terecht gekomen en daar een aantal toepassingen mee gemaakt die nu ook door anderen in gebruik zijn. Ontdekte kortgeleden het bestaan van Turbo Delphi en wil daar meer van weten om af te wegen of het zinvol is Access te ruilen voor Turbo Delphi. Al proberend en snuffelend op het internet heb ik enkele proefjes met Access databases kunnen completeren. Ik heb ook de de verschillende aanbevelingen gelezen waarbij Interbase wordt aangeraden boven Access. Mijn kennis van Delphi en Interbase is echter minimaal zodat ik op zoek ben gegaan naar documentatie over het gebruik van Interbase als RDBM systeem met Delphi. Het lifst dan ook nog documentatie die me helpt thuis te raken in Delphi.
    De vraag wat ik precies zoek is dus moeilijk te beantwoorden. Ik sta open voor elke suggestie.
    Hoop hiermee mijn behoefte aan info enigszins duidelijk gemaakt te hebben.

    Bij voorbaat dank.
    Bert

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •