Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 18

Thread: fake mail

  1. #1

    fake mail

    De afgelopen tijd ben ik een beetje aan het kloten met php, ik vraag mijzelf af of het legaal is om bezoekers van mijn website in staat te stellen om fake-email te laten versturen????

    Ervaring mee???? Bekende artikelen op het internet?!?!?!?!?

    groeten joost
    blablabla

  2. #2
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    wat bedoel je precies met fake mail??
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  3. #3
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Ik denk: Mail versturen zonder afzender
    !

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Laat ik het zo stellen: waar, behalve voor irritatiedoeleinden, zou zoiets voor gebruikt moeten worden?
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    "Mail a Friend"-doeleinden etc.
    Als je dit soort sh*t op je site zet, kan het nooit als illegaal afgedaan worden!

    Laat de mensen ook nog eens zelf een message kunnen maken en ze kunnen beginnen met irriteren!
    Je moet dan wel van te voren een message in dat textvlak zetten, zoiets als, CHECK OUT THIS SITE: http://blablabla.com IT'S REALLY AWESOME.....blablabla
    Maar dat mensen het wel kunnen veranderen.
    Niks illegaals aan, tog?

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Mail-a-friend optie ok, maar dan heb je toch geen anonieme afzender nodig? En als je dan ook nog eens dingen er in gaat zetten als "TAKE A LOOK IT'S AWESOME" dan ben je in mijn ogen gewoon een asociale spammer. (sorry, heb absoluut geen respect voor dat soort mensen)
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    Nee, kijk.
    Je hebt van die sites, met van dat mail-a-friend gebeuren.

    Als je daaronder een TextField zet, met de tekst die met de mail wordt verzonden, meestal met van die text van TAKE A LOOK AT THIS SITE blablabla, maar die wél veranderd kan worden!
    En dan daarboven twee Editjes met naam en email adres van de afzender....

    Dus het kan gewoon gebruikt worden als 'waar het voor bedoeld is', de mail-a-friend optie dus, maar ook kan het gebruikt worden voor spamming!

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Precies, dus waarom zo'n optie aanbieden?

    Maar goed, zelfs dan is het nog steeds geen fake mail, mits jij de afzender goed instelt. Als je een send-to-friend optie maakt en de afzender weglaat dan kan je ervan maken wat je wilt maar is het gewoon altijd spam.
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    Ja, maar daar gaat het helemaal niet om.
    Lees de eerste post van deze thread
    die gast wil dus een 'fake-mailer', dus is dit een goede optie om zoiets te doen. Dan is het in ieder geval niet illegaal!

  10. #10
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Tja, dan blijf ik het nog irritant vinden... maar als de threadstarter een goede reden heeft om fake mails te willen sturen dan hoor ik dat graag...
    Qui custodiet ipsos custodes

  11. #11
    Er IS geen goede reden voor ben ik bang

    de enige reden is spammen

  12. #12
    Goede reden om fakemails te sturen is er niet echt.... vindt het gewoon grappig om af en toe een paar vrienden van my een mail te versturen: bijvoorbeeld van bill.gates@microsoft.com, en ze voor de gek te houden.

    Ik ga toch niet lopen f u c k e n want je gegevens zijn toch allemaal te achterhalen...

    En als ik mensen op mijn website een fakemail laat versturen, wordt in ieder geval het ip opgeslagen, en er moet geregistreerd worden alvorens een fakemail verstuurd kan worden....

    Verder wordt het mailtje dat verstuurd wordt eerst gescand, dus racistische/criminele/dergelijke mails worden gewoon niet verstuurd......

    groeten joost
    blablabla

  13. #13
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Als je inderdaad eerst moet registreren, en het liefst dan nog een email-verification krijgt, dan kan ik er wel de humor voor zien. Ik zou in zo'n geval inderdaad wel alles loggen, inclusief de berichten die worden verzonden. Maar dan nog hou je misbruik absoluut niet tegen, gratis email addressen voor verification zijn zo aangevraagd en IP's wijzigen nogal eens...


    En wil je de emails filteren moet je wel een goed filter bouwen, zoals je ziet kan je het NLDelphi Forum filter ook zo faken. Wat je dan zou kunnen doen is niet gelijk de melding geven 'email niet verzonden' maar gewoon doen alsof de email wel verzonden is, zeker als het aantal gefilterde woorden boven een maximum komt, dan weet je namelijk zeker dat het een foute email is, en zo'n melding zou de gebruiker dan alarmeren en zou hij al die woorden veranderen (mbv spaties e.d.)



    Nogmaals, ik ben het absoluut niet eens met het idee om zoiets publiekelijk te doen, maar tegenhouden kan ik je waarschijnlijk toch niet dus dan geef ik je maar tips om het zo netjes mogelijk te doen
    Qui custodiet ipsos custodes

  14. #14
    nog beter is misschien om in elk verstuurd email adres onderaan het volgende te zetten:

    !!!***THIS EMAIL IS FAKE***DEZE EMAIL IS NEP***!!!
    blablabla

  15. #15
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    "This email was sent using FakeMailÔäó, the #1 source for making fun of your friends"


    Zoiets is wel handig dan inderdaad...
    Qui custodiet ipsos custodes

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Indy, html mail met inline images
    By Raoul in forum Algemeen
    Replies: 13
    Last Post: 20-Feb-04, 12:08
  2. spam mail, nog steeds legaal???
    By SpeciesXX in forum Koffiehoek
    Replies: 18
    Last Post: 27-Sep-03, 12:43
  3. In outlook een mail aanmaken
    By bjd in forum Algemeen
    Replies: 22
    Last Post: 23-Sep-03, 11:20
  4. Mail met bijlagen
    By Marcel in forum De website
    Replies: 4
    Last Post: 03-Jul-03, 22:45
  5. Mail check programma
    By RedPanda in forum Algemeen
    Replies: 14
    Last Post: 30-Mar-03, 20:45

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •