Results 1 to 7 of 7

Thread: Socket error 10060

  1. #1
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415

    Exclamation Socket error 10060

    De laatste paar dagen krijg ik regelmatig de melding "Socket error 10060" van de Dex. Als ik dan gewoon via de browser NLDelphi.com proberen krijg ik ook geen verbinding. Andere sites kan ik wel bereiken.
    Korte tijd (5 -15 min.) daar naar kan ik gewoon weer NlDelphi.com bereiken!
    Anderen die ook dit heeft ondervonden?
    Anders

    May your code compile!

  2. #2
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    dat heb ik al meer gehoord de laatste dagen...

    ik heb zelf ook al een of twee keer nldelphi offline gevonden, maar laatst vroeg svg me of ik verbinding had en die had ik wel en hij niet...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    De NLDelphi server zal het zwaar hebben met al die DeX requests . Heb dit probleem trouwens zelf de afgelopen tijd ook regelmatig, gelukkig duurt het nooit echt lang...
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    tja, als er 100 mensen dex gebruiken en ze hebben hem altijd aanstaan dan is dat dus 100*2 * 60 * 8,5 = 102000 op een gewone werkdag... nou weet ik niet of er zoveel mensen dex gebruiken, maar het is maar een voorbeeldje. dat is dus een flinke hoeveelheid... Dat was dus toch wel een goed idee toen we het bedachten, alleen de serverbelasting misschien een beetje onderschat...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  5. #5
    ook ik merk het de laatste paar dagen.

    en dan ligt NLDelphi ook ffies plat.. maar die komt snel weer overeind gelukkig

  6. #6
    Zoveel DeX gebruikers hebben we nog niet, maar zelfs al zouden die er zijn is dat geen probleem. Geen enkele website is 100% in de lucht, maar bij NLDelphi merk je het nou eenmaal erg snel, juist omdat je DeX gebruikt. Gisterenavond lag de server er een minuutje uit, ik kreeg meteen 5 instant message schermen van jullie.

    Maar op een gemiddelde dag gaan er overdag toch zo'n 3.000 tot 5.000 hits per uur doorheen, dat is voor een gedeelde server aardig wat verkeer. Ondanks dat heb ik toch het idee dat het allemaal erg stabiel draait. Website4You heeft het ook aardig voor elkaar, voor alle processen (web, mail, database) staan aparte servers waardoor ze erg veel aankunnen. Als ik op mijn werkplek zit heb ik DeX steeds open en krijg eigenlijk bijna nooit foutmeldingen. Maar als jullie echt het idee hebben dat er problemen zijn hoor ik het natuurlijk graag!
    Marcel

  7. #7
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Ik weet niet of het echt een probleem is. Het viel alleen op dat de laatste week erger is dan anders. Ik denk toch dat ik het 8 - 10 keer hebben gemerkt de laatste week. Het is gelukkig snel weer over mestal naar enkele minuten. Voor deze week merkte ik haast nooit wat.

    Niet om te klagen allen was het mij opgevallen
    Anders

    May your code compile!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 8
    Last Post: 21-Jun-04, 21:15
  2. Chat Programma
    By draco in forum Algemeen
    Replies: 13
    Last Post: 30-Dec-02, 13:19
  3. client/server probleem
    By JiM-E in forum Algemeen
    Replies: 12
    Last Post: 30-Oct-02, 17:21
  4. Chat Sessie
    By Basso in forum Algemeen
    Replies: 8
    Last Post: 19-Feb-02, 00:14

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •